• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Ruskigt fin den där:)
Helt novis på Cartier men känner att det är dags, får inte riktigt kläm på modellerna samt quartz/automat. Vad är det för ref på denna?
Den var rätt fin, men det kan bli ännu bättre då min hade rätt mjuka "axlar" för att vara en carree. Som en santos missbrukare kan jag tipsa dig om att det är bara att slå till så fort du hittar något bra ;)

Inte speciellt lika, men var faktiskt just Carree som fick mig att sälja min RO. Integrerad länk med de platta borstade länkbitarna är en trevlig kombination. Ingen av nedanstående är mina klockor, men de finns i min inre bekantskapskrets. Två odödliga klassiker i klockvärlden.
E6D739B6-69F7-4AE9-A407-F40CA648879F.jpeg
Det är nog dags att testa en Carree. Det som är lite jobbigt med den och RO är ju att när dom är slitna/runda blir det en annan klocka.

Hojta när ni ska släppa en skarp i stål eller guld.

Inte speciellt lika, men var faktiskt just Carree som fick mig att sälja min RO. Integrerad länk med de platta borstade länkbitarna är en trevlig kombination. Ingen av nedanstående är mina klockor, men de finns i min inre bekantskapskrets. Två odödliga klassiker i klockvärlden.
E6D739B6-69F7-4AE9-A407-F40CA648879F.jpeg
Den APn hade man inte tackat nej till..

Den var rätt fin, men det kan bli ännu bättre då min hade rätt mjuka "axlar" för att vara en carree. Som en santos missbrukare kan jag tipsa dig om att det är bara att slå till så fort du hittar något bra ;)

Haha farligt att ge sig in i märkesspecifika trådar, alltid får man rådet att köpa en;) Men så får det bli, ska plöja igenom tråden tänkte jag sen får jag slå till på en:)

Nu har jag betalat för en ny Cartier. Och med "ny" menar jag inte nyproducerad utan ny för mig och på sätt och vis för Cartiertråden. Det lär dröja ett par veckor innan jag kan posta bilder men jag lovar att det kommer bli värt väntan!

När det kommer från dig så kan det betyda precis vad som helst!

Oerhört pepp! Har ett par jag hoppas på...

Köpte en Cartier klocka billigt på tradera, då jag kan väldigt lite om detta så tänkte vända mig till er experter.
någon som vet vad det är för modell? den går dessvärre ej i dagsläget, har inte testa att byta batteri än.
någon som vet vart man ska vända sig i Stockholm?

Bilagor

• IMG_4585.jpg
    IMG_4585.jpg
    331.1 KB · Visningar: 13
Nu är jag inte någon Cartier-expert men känns ganska tydligt att den inte utstrålar ”äkta” med sina icke-blånekade visare, boett, tavla och ”qvartz”-märkning.

Hej!
Vad tror ni om denna, äkta eller inte?
Inköpt för en spottstyver i en retrobutik på Österlen av en man med mindre koll.

Bilagor

• 94DF3921-85A0-4266-9864-35FD856C9199.jpeg
    94DF3921-85A0-4266-9864-35FD856C9199.jpeg
    355.8 KB · Visningar: 12
  • 0D9BDA75-6BBF-475F-A8E8-224E16A28906.jpeg
    0D9BDA75-6BBF-475F-A8E8-224E16A28906.jpeg
    396 KB · Visningar: 10
  • 68791B39-7161-4D56-AECC-05A36FDFC68B.jpeg
    68791B39-7161-4D56-AECC-05A36FDFC68B.jpeg
    228.7 KB · Visningar: 11
Hej!
Vad tror ni om denna, äkta eller inte?
Inköpt för en spottstyver i en retrobutik på Österlen av en man med mindre koll.
Utan att ha så bra koll på just dampanthere så verkar den hålla för låg kvalitet. Något guld avskavt? Ska ju vara solitt guld. Tycker även länken känns för kantig/platt bla.

Tillbaka
Topp