S
Staafen
Guest
Verkligen! Jag blandar analogt och digitalt även om det blir mer och mer digitalt. Bara att köpa en gammal analog!Aa den är riktigt cool! Film-looken i denna typ av bilder saknar man ju när man enbart kör digitalt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen! Jag blandar analogt och digitalt även om det blir mer och mer digitalt. Bara att köpa en gammal analog!Aa den är riktigt cool! Film-looken i denna typ av bilder saknar man ju när man enbart kör digitalt!
Vill minnas att han hade damvarianten på 27mm om jag inte minns fel.Någon som har koll på storlek alt ref på den Richards bar konstant?![]()
Vad syftar du på? Ser väldigt fin ut.https://www.chrono24.se/cartier/san...ced--id14663110.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Vad säger ni om denna? Original eller franken?
https://www.chrono24.se/cartier/san...ced--id14663110.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Ser bra riktigt bra ut som du redan fått kommentarer på. Sen håller jag med @evki att länken förstör det för mig med den klocka, men du kanske gillar den. Så kör på.https://www.chrono24.se/cartier/san...ced--id14663110.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Tycker också den ser väldigt fin ut men ville dubbelkolla med er då jag inte har så bra koll. Blev misstänksam då den har röd gravyr och tänkte att den kanske haft en röd tavla.Vad syftar du på? Ser väldigt fin ut.
Mycket bra! Hur gammal är den?Forumets äldsta Cartier:
![]()
Verkar vara tidigt 50-tal.Mycket bra! Hur gammal är den?
Kul! Ser ut att va väldigt välbevaradVerkar vara tidigt 50-tal.
Forumets äldsta Cartier:
![]()
Hehe, glömde bort den. Samtidigt liiite tveksam om det är en Cartier. Vad var det för årtal?Ha-ha, så min ommärkta gamlingen inte är Cartier nog i dina ögon?
![]()
Hehe, glömde bort den. Samtidigt liiite tveksam om det är en Cartier. Vad var det för årtal?
Magisk tavla, wow!1947 daterat med hjälp av verknumret (JLC).
Sådana Cartier har funnits, finns bilder i gamla annonser. Backlocket på samma model med Jaeger-LeCoultre på tavlan är märkt på annat sätt. Urtavlan verkar inte varit ommålad/ommärkt. Det enda som är konstigt är att verket är märkt JLC och inte EWC/Cartier. Jag har varit i kontakt med JLC och bad om ett utdrag ur arkivet men blivit nekat det - klockan räknas inte som JLC enligt deras register. Har varit i kontakt med Cartierbutiken och ordnat så att den kan servas av Cartiers vintage avdelning. Om de tar emot klockan och servar den kommer det bli tillräckligt för mig för att räkna den som Cartier. Och ja, vid ett tillfälle erbjudit Harry Fane att köpa den för GBP 5k![]()
Hej!
Hoppas ni njuter av lite sommar och ledighet. Har någon en bra jämförelsebild mellan en Galbee L och typ en datejust, speedmaster, reverso eller sub?
Tack på förhand!
Iom att frågan dök upp här tidigare, om man kan gör sina band mörkare? Har ett exempel på mitt nya originalband till min Pasha som jag inte blev helt nöjd med. Blev mycket bättre och tåligare då det nu är oljemättat.
![]()
Yes, hade en i stål till låns ett tag. Lite udda och fin. Rätt smalt band. Tunn smidig profil på boetten.Någon som har eller haft en cougar? Ser att det är ganska bra priser på dom.
![]()
Bara vanligt flytande fett, i detta fall rapsolja.Grymt ju!
Vad använde du för produkt och hur gick du tillväga?
Tusen tack och snygg samling! tänkte dock mer på side-by-side så man kan se hur stor den känns vs någon av de andra klockornaCarree är 29mm precis som Galbee L.
![]()
115200 (34mm)
![]()
Datejust 116231
![]()
14060m
![]()
116710blnr
![]()
Speedmaster Professional
![]()
Är det inte precis det man gör då de sitter på samma handled? Bärs rätt likt en 34 mm rolex på oysterlänk.Tusen tack och snygg samling! tänkte dock mer på side-by-side så man kan se hur stor den känns vs någon av de andra klockorna![]()
AbsolutÄr det inte precis det man gör då de sitter på samma handled? Bärs rätt likt en 34 mm rolex på oysterlänk.
Absolutville se den bredvid något annat för att få ännu tydligare referens bara
hittar inget bra på Google
Har du någon bild på den? Minns du om den bars större eller mindre än Dumonten?Yes, hade en i stål till låns ett tag. Lite udda och fin. Rätt smalt band. Tunn smidig profil på boetten.