• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

0A2B18B0-D813-459E-B1C8-10CE910CA636.jpeg
Någon som har koll på storlek alt ref på den Richards bar konstant?
Vill minnas att han hade damvarianten på 27mm om jag inte minns fel.

Hehe, glömde bort den. Samtidigt liiite tveksam om det är en Cartier. Vad var det för årtal?

1947 daterat med hjälp av verknumret (JLC).
Sådana Cartier har funnits, finns bilder i gamla reklamannonser. Backlocket på samma model med ”Jaeger-LeCoultre” på tavlan är märkt på annat sätt. Urtavlan verkar inte varit ommålad/ommärkt. Det enda som är konstigt är att verket är märkt JLC och inte EWC/Cartier. Jag har varit i kontakt med JLC och bad om ett utdrag ur arkivet men blivit nekat det - klockan räknas inte som JLC enligt deras register. Har varit i kontakt med Cartierbutiken och ordnat så att den kan servas av Cartiers vintage avdelning. Om de tar emot klockan och servar den kommer det bli tillräckligt för mig för att räkna den som Cartier. Och ja, vid ett tillfälle erbjudit Harry Fane att köpa den för GBP 5k :)

Senast ändrad:
1947 daterat med hjälp av verknumret (JLC).
Sådana Cartier har funnits, finns bilder i gamla annonser. Backlocket på samma model med Jaeger-LeCoultre på tavlan är märkt på annat sätt. Urtavlan verkar inte varit ommålad/ommärkt. Det enda som är konstigt är att verket är märkt JLC och inte EWC/Cartier. Jag har varit i kontakt med JLC och bad om ett utdrag ur arkivet men blivit nekat det - klockan räknas inte som JLC enligt deras register. Har varit i kontakt med Cartierbutiken och ordnat så att den kan servas av Cartiers vintage avdelning. Om de tar emot klockan och servar den kommer det bli tillräckligt för mig för att räkna den som Cartier. Och ja, vid ett tillfälle erbjudit Harry Fane att köpa den för GBP 5k :)
Magisk tavla, wow!

Iom att frågan dök upp här tidigare, om man kan gör sina band mörkare? Har ett exempel på mitt nya originalband till min Pasha som jag inte blev helt nöjd med. Blev mycket bättre och tåligare då det nu är oljemättat.
29E98798-57CC-461B-B14C-8CF169D01AD7.jpeg

Hej!
Hoppas ni njuter av lite sommar och ledighet. Har någon en bra jämförelsebild mellan en Galbee L och typ en datejust, speedmaster, reverso eller sub? :)

Tack på förhand!

Iom att frågan dök upp här tidigare, om man kan gör sina band mörkare? Har ett exempel på mitt nya originalband till min Pasha som jag inte blev helt nöjd med. Blev mycket bättre och tåligare då det nu är oljemättat.
29E98798-57CC-461B-B14C-8CF169D01AD7.jpeg

Grymt ju!

Vad använde du för produkt och hur gick du tillväga?

Tillbaka
Topp