Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ägt en som köptes och såldes vidare på KS. Så kanske finns kvar här! Ganska kul tavla från lite avstånd.
Denna kom precis upp på C24.
Aldrig sett den tavlan tidigare, och jag gillade den inte spec mycket heller, men kul att se något ovanligt
Den är väl lite åt det ljusblå hållet? Tycker den är snygg.Har ägt en som köptes och såldes vidare på KS. Så kanske finns kvar här! Ganska kul tavla från lite avstånd.
Magiska båda 2. Är det Cartier mesh? Riktigt läckert oavsett.Lika men olika:
Tack! Meshet är aftermarket. Ändorna mot boetten är låsta i läge mha limpistol.Magiska båda 2. Är det Cartier mesh? Riktigt läckert oavsett.
Solo Eller Louis på denna?Tank-torsdag
Det är en SoloSolo Eller Louis på denna?
Tycker den sitter fint På lite avstånd ser de ju också lite mindre ut. Kanske en Tank Solo eller Louis etc. om du vill ha något mindre avlångt?Nu behöver jag lite vägledning. Sitter i dagsläget med min 2390 och känner ibland att den är aningen för lång för mig. Sambons must de Cartier på känns för liten. Kan en 2405 vara bättre för mig? Ni som provat båda, hur upplever ni skillnaden mellan dem längdmässigt?
Bifogar tre wristshots för perspektiv.
Tack för att du delar med dig! Jag får fundera lite om det är värt det.Verkar var fin och skarp trots ganska många repor. Men borstningen ser ut att inte vara original, dvs polerad. Men svårt att se på dessa bilder.
Galet, vad kostar de nya idag?Gjorde en prisförfrågan på denna. $75000
Dürt för en ful sunbursttavla heheGjorde en prisförfrågan på denna. $75000
Galet, vad kostar de nya idag?
Dürt för en ful sunbursttavla hehe
Tyckte det såg ut som sunburst först också, sen zoomade jag. Guilloché.Tavlan är väl guilloché?
Jag som är blind. Men dom har ju kört hårt på sunburst på senare tid
Lite priser och info.
Tank Asymetrique (limiterad till 100 exemplar/metall):
47,15x26,2mm Platinum: 30 800 CHF (319kkr)
47,15x26,2mm Roséguld: 27 200 CHF (282kkr)
47,15x26,2mm Gulguld: 27 200 CHF (282kkr)
Privé Tank Asymetrique Skeleton (limiterad till 100 exemplar/metall):
47,15x26,2mm Roséguld: 60 500 CHF (626kkr)
47,15x26,2mm Platinum: 68 500 CHF (709kkr)
47,15x26,2mm Platinum med diamanter: 96 000 CHF (994kkr)
Mer info: https://watchesbysjx.com/2020/04/cartier-prive-tank-asymetrique.html
Jag som är blind. Men dom har ju kört hårt på sunburst på senare tid
Jag vet vad jag tycker om klockan: att den inte är lika bra som den mindre modellen men ganska fin och snygg ändå. Men vad tycker ni andra?
Cartierbutiken på Smålandsgatan?Min Santos 2319 behöver service. Någon som har tips på vart jag kan vända mig i Stockholmsområdet. Kollat på Krons och Nymans. De vill ha 6.600:-
Min Santos 2319 behöver service. Någon som har tips på vart jag kan vända mig i Stockholmsområdet. Kollat på Krons och Nymans. De vill ha 6.600:-
’Originalet’/den mindre är helt fantastisk - själv skulle jag ha svårt att bära den på bild utan att tänka att jag egentligen ville ha den ’riktiga’.
Mao.: inget jättefan personligen.
47,15x26,2mm låter inte det väldigt stort?Jag som är blind. Men dom har ju kört hårt på sunburst på senare tid