Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svart och snygg lite stor dock men ändå cool.
Kvartsvarianten av Santos Dumont som ligger uppe på c24. Enligt uppgift 27 mm och därmed lika stor som den manuella. Jag tycker proportionerna blir sämre med den mindre tavlan.
Kanske hade varit bättre att behålla proportionerna och göra den mindre som damvariant.Mindre urtavla och smalare armband. Det är en damklocka och det märks.
Tycker du?Mindre urtavla och smalare armband. Det är en damklocka och det märks.
Tycker du?
Finns så lite underlag, finns denna med i något material du hittat? Tycker inte den känns så uppenbart kvinnlig. Mycket annat exotiskt känns med damur. Dock håller jag med om att skillnaderna jämfört med den manuella inte gör den manligare.Ja, det tycker jag. Den var designad någongång på 80-talet. Tror inte Cartier skulle göra en herrklocka i denna storlek och proportioner då.
Storleken och proportionerna tycker jag inte gör den till en uppenbar dammodell. Däremot bandbredden på 15 mm.Finns så lite underlag, finns denna med i något material du hittat? Tycker inte den känns så uppenbart kvinnlig. Mycket annat exotiskt känns med damur. Dock håller jag med om att skillnaderna jämfört med den manuella inte gör den manligare.
Skitfin!Ska bli kul att se vad denna Santos går för på Bukowskis important timepieces 10 nov. https://www.bukowskis.com/sv/auctions/627/19-cartier-santos
Ska bli kul att se vad denna Santos går för på Bukowskis important timepieces 10 nov. https://www.bukowskis.com/sv/auctions/627/19-cartier-santos
Märklig modell, men lite kul.
Cartier, Tank, Paris, "Jumbo". - Bukowskis
<b>Storlek:</b> 28 x 35 mm <b>Material:</b> 18K guld <b>Urverk:</b> automatisk, caliber 2670 <b>År:</b> cirka 1975 <b>Glas:</b> mineralglas <b>Armband:...www.bukowskis.com
Bortsett från det för smala bandet och naggad glas, så var väl denna lite rolig? Paris-tavla är ju najs!
Samma ex som nyligen låg ute här på K&S? Vet inte om jag tycker den är så kul med den baksidan men aldrig haft en på armen heller.
Cartier, Tank, Paris, "Jumbo". - Bukowskis
<b>Storlek:</b> 28 x 35 mm <b>Material:</b> 18K guld <b>Urverk:</b> automatisk, caliber 2670 <b>År:</b> cirka 1975 <b>Glas:</b> mineralglas <b>Armband:...www.bukowskis.com
Bortsett från det för smala bandet och naggad glas, så var väl denna lite rolig? Paris-tavla är ju najs!
Samma ex som nyligen låg ute här på K&S? Vet inte om jag tycker den är så kul med den baksidan men aldrig haft en på armen heller.
Kan ni förklara för mig det här med Vermeil. Vad är det, vad står det för, vad innebär det? Vilka klockar heter så? Bara Must de?
Gammalt inlägg, men vermeil betyder mer specifikt att det är guldpläterat silver, alltså inte vilken guldpläterad metall som helst. Så vitt jag vet är det endast Must de Cartier-modellerna (Tank och Vendome, framför allt) samt de billigare Cartier som var föregångare till Must de Cartier-serien under 70-talet och möjligtvis 60-talet, som varit i vermeil.Det betyder att de är pläterade. Ej solida.
Tror enbart Must De använder plätering.
Hmm ja svårt. Håller med angående Santos carree, på mig märks inte bulan heller särskilt mycket. Men hade valt en tunn manuell ändå.Ja möjligt. Tror du det märks av? Hade ju en liten bula på min Santos. Tyckte inte det märkes av så mycket.
Hmm ja svårt. Håller med angående Santos carree, på mig märks inte bulan heller särskilt mycket. Men hade valt en tunn manuell ändå.
Tack för svar!Gammalt inlägg, men vermeil betyder mer specifikt att det är guldpläterat silver, alltså inte vilken guldpläterad metall som helst. Så vitt jag vet är det endast Must de Cartier-modellerna (Tank och Vendome, framför allt) samt de billigare Cartier som var föregångare till Must de Cartier-serien under 70-talet och möjligtvis 60-talet, som varit i vermeil.
Du länkade till en sökning.Cartier Tank Vermeil 590005 | Chrono24
Köp Cartier 590005 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
kan det här vara nåt som insteg i er värld.
Du länkade till en sökning.