• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Svart och snygg lite stor dock men ändå cool.

43559772-11C5-40CB-8D80-17E9EAFBC323.jpeg

Ja, det tycker jag. Den var designad någongång på 80-talet. Tror inte Cartier skulle göra en herrklocka i denna storlek och proportioner då.
Finns så lite underlag, finns denna med i något material du hittat? Tycker inte den känns så uppenbart kvinnlig. Mycket annat exotiskt känns med damur. Dock håller jag med om att skillnaderna jämfört med den manuella inte gör den manligare.

Finns så lite underlag, finns denna med i något material du hittat? Tycker inte den känns så uppenbart kvinnlig. Mycket annat exotiskt känns med damur. Dock håller jag med om att skillnaderna jämfört med den manuella inte gör den manligare.
Storleken och proportionerna tycker jag inte gör den till en uppenbar dammodell. Däremot bandbredden på 15 mm.

Screenshot_20201028-143609_Chrome.jpg

Bortsett från det för smala bandet och naggad glas, så var väl denna lite rolig? Paris-tavla är ju najs!
Samma ex som nyligen låg ute här på K&S? Vet inte om jag tycker den är så kul med den baksidan men aldrig haft en på armen heller.
tank.jpg

Kan ni förklara för mig det här med Vermeil. Vad är det, vad står det för, vad innebär det? Vilka klockar heter så? Bara Must de?
Det betyder att de är pläterade. Ej solida.

Tror enbart Must De använder plätering.
Gammalt inlägg, men vermeil betyder mer specifikt att det är guldpläterat silver, alltså inte vilken guldpläterad metall som helst. Så vitt jag vet är det endast Must de Cartier-modellerna (Tank och Vendome, framför allt) samt de billigare Cartier som var föregångare till Must de Cartier-serien under 70-talet och möjligtvis 60-talet, som varit i vermeil.

Gammalt inlägg, men vermeil betyder mer specifikt att det är guldpläterat silver, alltså inte vilken guldpläterad metall som helst. Så vitt jag vet är det endast Must de Cartier-modellerna (Tank och Vendome, framför allt) samt de billigare Cartier som var föregångare till Must de Cartier-serien under 70-talet och möjligtvis 60-talet, som varit i vermeil.
Tack för svar!

Tillbaka
Topp