• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

_9230382.JPG

Mästerverk.

Kikade närmare på en Must tank jag köpte här på forumet. I vissa vinklar upplevs glaset som dimmigt, som om det har polerats i mitten. Lyckades fånga det bra på bild.

Vad kan ha hänt, och kan man åtgärda det?

Är det så enkelt att nån har polerat upp guldet bara och sen missat att glaset blivit polerat närmast guldet och inte polerat majoriteten av glaset?

A027A924-5CE8-4A8E-914E-5CF2B7680CCB.jpeg

Senast ändrad:
Ser ut ungefär som skicket på mina två, dock damklocka vs mina herrar. Men jag gillar det lite härjade skicket om jag ska vara helt ärlig!
Men som @Aurum föreslog så kanske jag tar och fixar till dom vid nåt tillfälle. Slipar/byter dom repiga mineralglasen och fixar nya guldlager (och pläterar om det ena originalspännet, som är rätt slitet). Har en blå och en röd, känner att jag behöver dom andra tavlorna också! Gotta catch 'em all, ni vet! ;)

Ser ut ungefär som skicket på mina två, dock damklocka vs mina herrar. Men jag gillar det lite härjade skicket om jag ska vara helt ärlig!
Men som @Aurum föreslog så kanske jag tar och fixar till dom vid nåt tillfälle. Slipar/byter dom repiga mineralglasen och fixar nya guldlager (och pläterar om det ena originalspännet, som är rätt slitet). Har en blå och en röd, känner att jag behöver dom andra tavlorna också! Gotta catch 'em all, ni vet! ;)
Har du någon aning om vad en plätering kostar? Vore intressant att veta.

Fast det går väl inte att hitta med de klassiska urtavlorna, dina är ju coola men är väl inte relevanta att ha som riktlinjer på värde. Inte sett någon runt 5000 på länge, men det kanske bara är jag. Skulle köpa en fin för 5-6 på 2 sekunder.
Väntar också på att en skall komma ut. Kan ta en istället för två för vad @Psykel gav.

Inte den blekaste. @Strindberg kanske har koll?
Mellan 3500-4000, beroende på hur mycket polering som behöver göras. Priset är räknat på lös boett, men verk och glas utplockat.
Man bör också vara medveten om att all polering, särskilt av ”misshandlade” boetter, tar bort material, och att en guldsmed eller liknande inte kan garantera att originalformen bibehålls. Vi snackar alltså mycket små variationer, om det är en kompetent guldsmed, men ändå.

till er som tycker det är svårt att hitta cartiers i bra skick, har ni kollat in den här sidan?

nu är jag ingen expert som @Aurum eller @evki men visst fan ser de ut att vara i topp skick? de där santos 100 och santos dumont i red gold såg sjukt läckra ut. enligt en goodguy post verkar är siten legit, finns troligen på c24 med.

Finns ingen Cartier Tank Solo till salu här på forumet. Någon som vill rekommendera en utländsk handlare som de köpt Cartier av tidigare? Utöver Zeitauktion då.

Finns ingen Cartier Tank Solo till salu här på forumet. Någon som vill rekommendera en utländsk handlare som de köpt Cartier av tidigare? Utöver Zeitauktion då.

Inte cartier men handlat annat av Luxury Time LTD på c24. De har några nya cartier tank solo, vet ej om de är versionen du är ute efter. Bra dealer dock

Uhren2000 GmbH - dessa köpte jag cartier av på c24. Enda tank solo de verkar ha just nu är en XL verkar det som

Senast ändrad:
Finns några intressanta objekt i Bukowskis Exclusive Watches: https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E641/lots

En Santos med en lite ovanlig tavla. Står Galbee i rubriken, men visst är det en Carree?

Och en Americaine för den som är intresserad: https://www.bukowskis.com/sv/auctio...cartier-tank-americaine-armbandsur-26-x-45-mm
Det är en Carree. Häftig tavla, har för mig jag sett en likadan här på forumet men minns inte av vem.

Tillbaka
Topp