Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dags för en Talking watches with evki snart. Du verkar ha väldigt många intressanta ur. Något helt annat än posterna i "Visa din samling" där folk har en stålsport-Rolex i varje färgPerfekt dykarväder.
![]()
Tråkigt!Den har flagnat lite i kanterna och de vill inte råka skada den mera antar jag. Det är väldigt tråkigt när egentligen var det enda jag ville de skulle fixa var en skriv i boetten. Men de envisar.med full service. Har försökt resonera med dem men de ger sig inte.
Dags för en Talking watches with evki snart. Du verkar ha väldigt många intressanta ur. Något helt annat än posterna i "Visa din samling" där folk har en stålsport-Rolex i varje färg![]()
Snyggt är det custom made av ngn här?Tack @Aurum
Det blev ganska bra. Fick behandla bandet med läderbalsam (fet) så det är mjukare, mörkare och vattentåligt nu.
![]()
Snyggt är det custom made av ngn här?
Hade köpt om jag hade ekonomin men behöver komma lite billigare undan den här gången.Skulle jag varit på jakt efter ett 16mm viklås där man viker in bandet så skulle jag utan tvekan köpt Evkis som (fortfarande?) ligger ute. Riktigt bra skick och kostar betydligt mindre än vad många ex av den äldre varianten av viklås gör på Chrono24/EBay.
@kevinklocksnack
Förståeligt. Tack så mycket, är väldigt nöjd. Dock ovan vid att inte länge ha någon klocka som man är på jakt efter...Hade köpt om jag hade ekonomin men behöver komma lite billigare undan den här gången.
Grattis förresten till din nya LC på länk! Riktigt riktigt fin
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-cartiertråden.15432/page-333#post-3528439 dock manuellNågon som testat nedan? Synd med datum intryck men verkar trevlig annars
![]()
Den känslan och jakten kanske kommer tillbaka efter ett tagFörståeligt. Tack så mycket, är väldigt nöjd. Dock ovan vid att inte länge ha någon klocka som man är på jakt efter...
Du har nog väldigt rätt i det. Tonneau är riktigt läcker, men är nog precis som dig lite småsugen på en Americaine. Ska dock försöka njuta lite i nuet först istället för att i vanlig ordning omgående blicka framåt...Den känslan och jakten kanske kommer tillbaka efter ett tagdu kanske så småningom blir den första(?) i tråden med en Tonneau!
Den känslan och jakten kanske kommer tillbaka efter ett tagdu kanske så småningom blir den första(?) i tråden med en Tonneau!
Tycker den där ser ut att sitta riktigt bra. Dom flesta bilder man ser tycker jag dom ser för stora ut, Vilken storlek är det på denna?
Helt rätt tänk!Du har nog väldigt rätt i det. Tonneau är riktigt läcker, men är nog precis som dig lite småsugen på en Americaine. Ska dock försöka njuta lite i nuet först istället för att i vanlig ordning omgående blicka framåt...
Magisk. Helt enkelt magisk. Har du kvar den? @evki
Ser framemot att se den under vatten.Perfekt dykarväder.
![]()
Tycker du? Kanske något jag missar men tycker boetterna osv ser lika ut?Rätt olika ändå? Ronde Louis @evki hade. Detta är ju Solo.
Tycker du? Kanske något jag missar men tycker boetterna osv ser lika ut?
Aha, reflekterade inte alls kring glasringen (urverket var ju givet så klart). Tycker dom såg väldigt lika ut, produktbild och dina bilderDet är samma skillnad som Tank Louis och Tank Solo: kvarts och en platt glasring.
Ersättnings-tavla update från Cartier i München. Verkar som de kommer sätta dit en Paristavla ändå. De skickade inget mer än denna bifogade bilden när jag bad om bild på tavlan de hade tänkt sätta på:Oj, det var lite otydligt av mig ja. Inte direkt självklart att Stockholmsbutiken skulle lösa det själva nej. Om hålet är knas får man väl svetsa boetten.
Sett att vissa fått Parismärkta tavlor till Must, så allt är nog möjligt. Men vad standard idag är vet jag inte.
Ersättnings-tavla update från Cartier i München. Verkar som de kommer sätta dit en Paristavla ändå. De skickade inget mer än denna bifogade bilden när jag bad om bild på tavlan de hade tänkt sätta på:
Så om någon annan har varit rädd för byten så kan man nu andas lungt tror jag?
![]()
På färgad tavla så kanske inte,Gillar klockan men inte länken.
![]()
Av bilden att döma tycker jag länken rent visuellt blir för klumpig/sportig. Synd.Gillar klockan men inte länken.
![]()
Du menar den kommer se felfri ut? Det kanske är lite synd att den förlorar sin patina men så länge den är i porslin och Paris märkt är jag nog nöjd.Tröstande nyheter. Tror dock att du kommer se att det är en ersättningstavla.