Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till fin klockaLite extra glad idag
![]()
![]()
![]()
Tack snälla! Yes, precis.Grattis till fin klocka! Köpte du från Cartier i Stockholm?
Grattis! Ruggigt fin, den där! Släng gärna upp ett foto i dagsljus!Lite extra glad idag
![]()
![]()
![]()
Fast han fulskickar ju allt med post så det är väl ingen som tullat där? Så några K över är väl ingen ”hauss”Blir nästan 15k mer i totalpris, typ 50 procent högre än list.
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men list är väl 29 000 på dom där? Så fem över list?Blir nästan 15k mer i totalpris, typ 50 procent högre än list.
Handlare som försöker rida på den övriga hypen skulle jag tro, lägg till lite konflikterande information från sales reps världen över samt att den ej är tillgänglig utanför Europa - et voilàSamtidigt som hypen kring dessa känns fullständigt konstgjord! Det postas hit och dit att dessa ska ta slut och är begränsade och svåra att få tag i. Samtidigt som det finns massor ute till salu och de priser som begärs sjunker för varje dag. Dessutom verkar det inte vara så svårt att köp dessa online från Cartier direkt eller?
Visste inte att den bara såldes i Europa. Det blir kul att se när folk som köpte i ”investeringssysfte” börjar avyttra sinaHandlare som försöker rida på den övriga hypen skulle jag tro, lägg till lite konflikterande information från sales reps världen över samt att den ej är tillgänglig utanför Europa - et voilà
September för övriga världenVisste inte att den bara såldes i Europa. Det blir kul att se när folk som köpte i ”investeringssysfte” börjar avyttra sina![]()
Mycket bättre. Gillar inte alls att de kommer med straps i samma färg som urtavlan. Den gröna tror jag t ex är grym på ett ljust präglat läder.När vi ändå är på ämnet, testar nytt strap på ”den lille röde” (originalet med också för jämförelse)
![]()
![]()
Fast han fulskickar ju allt med post så det är väl ingen som tullat där? Så några K över är väl ingen ”hauss”
Tänker att allt görs lagligt, dvs priset är 35k där moms på 25 procent även tillkommer. Det innebär att vi hamnar på närmare 44k i totalpris. Således 50 procent och 15k högre än list på 29k. Tänker jag fel?Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men list är väl 29 000 på dom där? Så fem över list?
Jag har handlat från honom och fick betala tullavgift.Fast han fulskickar ju allt med post så det är väl ingen som tullat där? Så några K över är väl ingen ”hauss”
Tullavgift är relativt billigt jämfört med momsen i dessa fall har jag fått för mig?Jag har handlat från honom och fick betala tullavgift.
För att slippa räkna tull/moms så finns det svenska handlare som säljer dessa. För hela 50k...Tullavgift är relativt billigt jämfört med momsen i dessa fall har jag fått för mig?
Edit: sorry, kanske egentligen off topic som bör diskuteras i annan tråd.
Här kan vi verkligen tala om haussande.För att slippa räkna tull/moms så finns det svenska handlare som säljer dessa. För hela 50k...
![]()
Cartier Tank Must Green WSTA0056 Unworn 2021 Novelty - Millenary Watches
Cartier Tank Must Green WSTA0056 Unworn 2021 Novelty Cartier Tank Must Green reference WSTA0056 novelty for 2021 and already sold out in many places. The watch is "Large" model with the dimensions 33.7 mm x 25.5 mm, thickness: 6.6 mm. It has a synthetic cabochon-shaped spinel for the crown and...millenarywatches.com
Här kan vi verkligen tala om haussande.
Jag förstår. Tänkte att momsen redan ligger på, då det är inom EU.Tänker att allt görs lagligt, dvs priset är 35k där moms på 25 procent även tillkommer. Det innebär att vi hamnar på närmare 44k i totalpris. Således 50 procent och 15k högre än list på 29k. Tänker jag fel?
Schweiz är inte med i EU.Jag förstår. Tänkte att momsen redan ligger på, då det är inom EU.
Absolut! Här kommer det!Grattis! Ruggigt fin, den där! Släng gärna upp ett foto i dagsljus!
Delar helt din uppfattning.Jag hade fått för mig att det bara är att knalla in i valfri Cartier-butik alt AD och köpa sig en ett ex. Missar jag något?
Var inne hos Cartier i Stockholm för ett par veckor sedan och då hade de samtliga färger inne i butiken. Nämndes heller inget om svårighet att få köpa ett ex.
Aaaaah! Ursäkta min tillfälliga sinnesförvirring. Fick för mig att Zürich låg i Tyskland... Aja, så går det när man ska envisas med att låna andras språk.Schweiz är inte med i EU.
Knasläcker! Själv hade jag nog tänkt att slå till på en Must de Tank av "standardvariant", med vita tavlan/romerska index, att ge mig själv i 40-årspresent. Några år kvar, men alltid bra att ha nåt att se fram emot!Absolut! Här kommer det!
![]()
Jag var lite inne på den, verkade mellan den och automatiska medium vilket det tillslut blev. Riktigt fin klocka på alla sätt men lite för snäv för min smak.Har ingen aning om den slog och knappast poppis i denna tråd men jag har den och gillar den mycket. Väldigt bekväm klocka med fina detaljer(gammal bild)
Delar helt din uppfattning.
Där ser man. Får helt enkelt se vad som sker i september.’Currently unavailable’ om man kollar hemsidan - vad det innebär är dock oklart. Var också slut i STHLM för iaf ~4 veckor sedan.
Pashan konkurrerade ut årets sommarklocka, Chanel J12. Cartiern trivs på havet.
![]()