• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Lite extra glad idag😁
69D4D81C-48AA-40B3-BBD6-714A7D49CD66.jpeg
746747BD-FED4-4CF6-852C-F5F7144D7ACF.jpeg
1CA91226-E891-48EC-84C4-A058B7D28183.jpeg

Samtidigt som hypen kring dessa känns fullständigt konstgjord! Det postas hit och dit att dessa ska ta slut och är begränsade och svåra att få tag i. Samtidigt som det finns massor ute till salu och de priser som begärs sjunker för varje dag. Dessutom verkar det inte vara så svårt att köpa dem online från Cartier direkt eller?

Senast ändrad:
Samtidigt som hypen kring dessa känns fullständigt konstgjord! Det postas hit och dit att dessa ska ta slut och är begränsade och svåra att få tag i. Samtidigt som det finns massor ute till salu och de priser som begärs sjunker för varje dag. Dessutom verkar det inte vara så svårt att köp dessa online från Cartier direkt eller?
Handlare som försöker rida på den övriga hypen skulle jag tro, lägg till lite konflikterande information från sales reps världen över samt att den ej är tillgänglig utanför Europa - et voilà

Handlare som försöker rida på den övriga hypen skulle jag tro, lägg till lite konflikterande information från sales reps världen över samt att den ej är tillgänglig utanför Europa - et voilà
Visste inte att den bara såldes i Europa. Det blir kul att se när folk som köpte i ”investeringssysfte” börjar avyttra sina 😁

Fast han fulskickar ju allt med post så det är väl ingen som tullat där? Så några K över är väl ingen ”hauss”
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men list är väl 29 000 på dom där? Så fem över list?
Tänker att allt görs lagligt, dvs priset är 35k där moms på 25 procent även tillkommer. Det innebär att vi hamnar på närmare 44k i totalpris. Således 50 procent och 15k högre än list på 29k. Tänker jag fel?

Tullavgift är relativt billigt jämfört med momsen i dessa fall har jag fått för mig?

Edit: sorry, kanske egentligen off topic som bör diskuteras i annan tråd.
För att slippa räkna tull/moms så finns det svenska handlare som säljer dessa. För hela 50k...

För att slippa räkna tull/moms så finns det svenska handlare som säljer dessa. För hela 50k...

Här kan vi verkligen tala om haussande.

Tillbaka
Topp