Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brun gris skulle nog bli nice för att dressa ner den. Cordovan, kanske? Eller saffiano, det tycker jag personligen är ruskigt snyggt. Mellan- till mörkbrunt passar nog bäst på din röda Tank.Någon som kan komma med förslag till band om man vill ha lite variation?![]()
Jag gillade Inte när den såg sådär skrikröd ut. Det blir spännande att se hur den ser ut i verkligheten.. gällande band tror jag ett mörkbrunt blir grymt till den (om man inte uppfattar klockan som på bilden. I så fall kommer nog svart vara bästa valet).Någon som kan komma med förslag till band om man vill ha lite variation?![]()
Sådär skrikröd ut är den inte. Bilden är inte helt rättvis. Brunt låter bra!Jag gillade Inte när den såg sådär skrikröd ut. Det blir spännande att se hur den ser ut i verkligheten.. gällande band tror jag ett mörkbrunt blir grymt till den (om man inte uppfattar klockan som på bilden. I så fall kommer nog svart vara bästa valet).
Är det Large (herr/unisex/"standard") eller Small ("damstorleken") det rör sig om? Oavsett borde det nog gå att få tag på länkbitar från Cartierbutiken i Stockholm eller från annan AD. 4cm blir väl 2-3 länkbitar? Skulle killgissa på ca en tusenlapp, men det är helt utan att ha nån som helst koll. Förhoppningsvis finns det nån på KS som har koll.Hej!
Tänkte chansa och se om jag skulle kunna få hjälp med en sak?
Är det någon som vet ungefär hur mycket det kostar att förlänga en stållänk till en Cartier Tank Solo large med ca 4 cm.
Ska ge bort en i present nämligen och hittade inga bra second hand varianter i "herrmodell". Tänkte därför köpa en ladies (eftersom de är unisex) och förlänga länken eftersom det då blir samma sak som de som klassas som herrklocka (om jag förstått det rätt).
Tack för hjälpen!![]()
Det är en Large herr/standard/unisex/ det rör sig om men den säljs som en "ladies" Large. Därav tänkte jag att det främst är storleken på armbandet då som avgör om det är en herr- eller en dammodell på Large-modellen.Är det Large (herr/unisex/"standard") eller Small ("damstorleken") det rör sig om? Oavsett borde det nog gå att få tag på länkbitar från Cartierbutiken i Stockholm eller från annan AD. 4cm blir väl 2-3 länkbitar? Skulle killgissa på ca en tusenlapp, men det är helt utan att ha nån som helst koll. Förhoppningsvis finns det nån på KS som har koll.
Vad skönt att höra! Det tänkte jag också! Grattis till en grym klockaSådär skrikröd ut är den inte. Bilden är inte helt rättvis. Brunt låter bra!
Det är en Large herr/standard/unisex/ det rör sig om men den säljs som en "ladies" Large. Därav tänkte jag att det främst är storleken på armbandet då som avgör om det är en herr- eller en dammodell på Large-modellen.
Ah, toppen! Tack för gissningen!Då är det ändå billigare att köpa en "ladies" large och helt enkelt förlänga armbandet än att köpa en som går som en "men's" large från början. Tack!
Hur länge håller sig bandet mättat?Badklockan torkar.
![]()
Ett år? Mitt band har dock blivit lite medtaget efter ett och ett halvt till två år med mycket aktiv segling (kölbåt) och saltbad. Fettat in det ett par ggr då jag tvättat hela klockan med diskmedel. Salt fäller ut och torkar ut skinn mycket. Är ett anilint band.Hur länge håller sig bandet mättat?
Mycket bra bild!
Fejk. Cartier håller betydligt högre kvalitet än det där. Dessutom guldpläterad, vilket Americaine aldrig varit så vitt jag vet. Mest uppenbart är iallafall Cartier-loggan som är riktigt kladdig.God dag på er,
för någon vecka sedan så budade jag hem ett set om cirka 20 klockor från en amerikansk auktion. Bilderna var tagna på 4-5 klockor på vardera bild och då glimtade denna förbi.
Då texten till auktionen inte nämnde något om en Cartier så tänkte jag att det är värt en chansning. Jag misstänker att denna inte är helt koscher främst pga referensen inte finns på varken C24 eller när jag söker runt. Samt safiren ser inte helt hundra ut den heller. Vad säger experterna här?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Anade det. Tack för snabbt svar!Fejk. Cartier håller betydligt högre kvalitet än det där. Dessutom guldpläterad, vilket Americaine aldrig varit så vitt jag vet. Mest uppenbart är iallafall Cartier-loggan som är riktigt kladdig.
Edit: Texten på baklocket är väldigt sned och ocentrerad också.
Hoppas det fanns nåt roligare i loten du köpte!Anade det. Tack för snabbt svar!
Hör gärna vad det var för klocka/klockor som fick dig att slå tillAnade det. Tack för snabbt svar!
Ah förstår. Skaffade en musse pigg klocka inför owgm men tröttnade efter ett par dagar. Nåväl, tillbaka till topic nu.@Psykel
@jamesfranco
Tyvärr var det inget annat av värde, några rassliga Musse pigg-klockor, samt någon parfymklocka och dylikt. Nåja, det var värt en chansning får jag väl säga!
Härlig ändå!Ah förstår. Skaffade en musse pigg klocka inför owgm men tröttnade efter ett par dagar. Nåväl, tillbaka till topic nu.