• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Slank in på Jarl Sandin idag, ville för en uppfattning om hur de nya mustarna sitter på min arm. De hade endast small inne, men jag upplevde att den kändes väldigt bra.
Vad tycker panelen?

En del av mig blir sugen på solar-versionen när den kommer. Men en annan del lutar åt att hitta något vintage.

D238588F-42D9-4E2D-980C-D5FF6133C580.jpeg
3FE8EF85-E1C6-4D54-8E5B-9D278072CA01.jpeg
Snyggt. Riktigt bra storlek på dig. Angående solar vs vintage, varför begränsa dig till endast en av dessa? Blir en bra dubbel om du även skaffar en klassisk gammal 23x30 LC i gulguld.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Hej på er! Ska kika på en santos strax och kommer göra inbyte av en annan pjäs. Någon som känner till möjlighet till prut på de nya modellerna? Bild för referens!
E544341F-C95D-449D-81AC-E4678C2B2CB6.jpeg
448A0E38-1B91-4A84-B974-AACAC39E6E76.jpeg
Dålig prutmån skulle jag säga iaf, försökte lite halvhjärtat på telefon när jag köpte min o då gick det inte iaf. Kanske bättre tur f2f o med inbyte.
 

flaskburk

Omega
Tack för era svar och tips! Det var lite vad jag befarade, känns generellt som att just denna modell är svårfunnen för riktiga "pangpris"? Men jag är helt oinsatt, så ska läsa på innan jag spekulerar allt för vilt. :D Ska bli kul att se om man kan få till en bra deal i vart fall, har spanat på denna klocka väldigt länge.
 

JohanRe

Cartier
Alla är vi olika. AD’n i fråga har jag köp- och servicehistorik hos men tvingade mig att göra stora dansen för att få erbjudande om 4%. Hade nog köpt fullpris från någon annan bara för att slippa gå dit igen.
Samma säljare vid alla tillfällen? Om det är olika så förstår jag läget, säljare har ju sina säljmål och om man inte jobbar med samma person så blir det "nyköp" vid varje tillfälle.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Samma säljare vid alla tillfällen? Om det är olika så förstår jag läget, säljare har ju sina säljmål och om man inte jobbar med samma person så blir det "nyköp" vid varje tillfälle.
Om aktören inte klarar av att hantera sitt CRM-system är det inte mitt bekymmer som kund. Jag köper från AB’t, inte från godtycklig MQ-kostym.

Nåväl, vi slipper båda två göra fler affärer med varandra.
 

JohanRe

Cartier
Om aktören inte klarar av att hantera sitt CRM-system är det inte mitt bekymmer som kund. Jag köper från AB’t, inte från godtycklig MQ-kostym.

Nåväl, vi slipper båda två göra fler affärer med varandra.
Förstår din tanke, men tyvärr så är det inte så som den enskilde säljaren tenderar att se det. Om dem inte är delägare i bolaget dvs.

Framför allt när det är viss omsättning på personalen i vissa butiker. Vill man ha nått för sin relation så bör man konsekvent handla från ägare/butiks chefen som rimligvis kommet finnas kvar genom åren, och som har ett intresse av återkommande kunder. Den nya retail världen är inte som för 10 år sedan när personal var kvar länge hos sin arbetsgivare, nu är de utbytbara och pressade med säljmål och får inte lära sig jobba långsiktigt med kunder då kundbasen inte är lojal på samma sätt som innan näthandeln och jakten på lägsta pris över kvalitet tog över.
 
Topp