• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Psykel

Patek
Precis hämtat ut, jag är nöjd :p
20180417_175629(0).jpg
Den som låg ute på K&S? Hade gärna huggit den, men var redan såld när jag såg annonsen...
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Det var som fan! Att skära sönder ett par gamla skor och knåpa ihop ngt till en Panerai kan nog tom jag fixa. Men att få till något som inte skämmer ut sig på en Cartier är ngt annat. Imponerande.

Fast nu är det ju inte skor jag använder som material (även om det var ungefär där jag började) :) Men helt klart är det pilligare än Panerai-band!
Finns lite mer bilder här på band jag gjort: https://www.instagram.com/dreyerleatherworks
 

DrDre

Patek
Fast nu är det ju inte skor jag använder som material (även om det var ungefär där jag började) :) Men helt klart är det pilligare än Panerai-band!
Finns lite mer bilder här på band jag gjort: https://www.instagram.com/dreyerleatherworks

Nej, det var inte dig jag syftade på med de gamla skorna (läste för ett par år sedan om ngn som offrade sina gamla Red Wings för att göra klockarmband) eller Panerai-band (som ofta kan/bör vara lite rough). Stiliga prylar på ditt instagram.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Nej, det var inte dig jag syftade på med de gamla skorna (läste för ett par år sedan om ngn som offrade sina gamla Red Wings för att göra klockarmband) eller Panerai-band (som ofta kan/bör vara lite rough). Stiliga prylar på ditt instagram.
Nej det förstod jag :) men det är ett bra ställe att börja ändå. Raka 24mm band på något överblivet läder. Blir värre när man ska börja ha 18/14mm med stygn i "rätt storlek". 1mm fel så är det bara att kasta bandet...
 

Egon

Breitling
Hej,
Har på senaste blivit mer och mer övertygad om att jag skulle behöva en manuell (eta) Tank i 18k gulguld. Får jag det jag söker för 15-20k? Hoppas det är en OK fråga för tråden.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,
Har på senaste blivit mer och mer övertygad om att jag skulle behöva en manuell (eta) Tank i 18k gulguld. Får jag det jag söker för 15-20k? Hoppas det är en OK fråga för tråden.
Det borde du, men de har varit lite svårfunna på det senaste. Håll även ögonen öppna efter en med f piguet, behöver inte vara dyrare.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Var och testade Tank i förra veckan.

Riktigt sugen på en Large som jag tyckte satt fint :)

IMG_20180516_171929.jpg
Den satt riktig bra. Men blev lite nyfiken på om large finns både med och utan datum? Har för mig att när jag prövade large så hade den datum och den mindre varianten var utan.

Utan datum är vad jag gillar så är toppenglad om du kan bekräfta att det är en large utan datum :)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Den satt riktig bra. Men blev lite nyfiken på om large finns både med och utan datum? Har för mig att när jag prövade large så hade den datum och den mindre varianten var utan.

Utan datum är vad jag gillar så är toppenglad om du kan bekräfta att det är en large utan datum :)
Jag upplevde det som att man behövde XL ifall man vill ha datum på den nya.

Samtliga large som jag testa var utan :)

Instämmer i att utan är klart snyggast.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Definitivt en kandidat. Är även sugen på äldre santos :)
Se till att du testar ordentligt och vrider runt handleden när du testar, det är en lurig modell då boetten är helt platt. Den designades ju som bekant i storleken 23x30 mm och blir därför lite udda när den förstoras upp. Äldre Santos är ett tuffare val men även en annan typ av klocka om du syftar på Carrée. Lika bra att köpa båda mao...
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Se till att du testar ordentligt och vrider runt handleden när du testar, det är en lurig modell då boetten är helt platt. Den designades ju som bekant i storleken 23x30 mm och blir därför lite udda när den förstoras upp. Äldre Santos är ett tuffare val men även en annan typ av klocka om du syftar på Carrée. Lika bra att köpa båda mao...

Förstår vad du menar, fick ha den på en helt annan plats på handleden, jämfört med andra ur, för att den skulle sitta bra.

Testade XL som satt riktigt illa pga den platta formen.

Det känns som om hela klockan måste kunna ligga platt ovanpå handleden för att det skall bli bra, vilket jag upplevde att Large gjorde. :)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Var och testade Tank i förra veckan.

Riktigt sugen på en Large som jag tyckte satt fint :)

IMG_20180516_171929.jpg
@B1884 vad var list och hur såg rabattläget ut? :)

Se till att du testar ordentligt och vrider runt handleden när du testar, det är en lurig modell då boetten är helt platt. Den designades ju som bekant i storleken 23x30 mm och blir därför lite udda när den förstoras upp. Äldre Santos är ett tuffare val men även en annan typ av klocka om du syftar på Carrée. Lika bra att köpa båda mao...
Halvvägs dit..
 
Topp