• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

It ain’t bad. Just not as good as the vintage one.

60B25100-98B6-4284-BD65-8B0C6E6A4DBB.jpeg
F6439FCA-DB8A-4C04-A362-4BD74872EC76.jpeg
26FFE0AC-9A54-4C4E-B965-D44840F88DCC.jpeg

God fortsättning, nu har den äntligen kommit, så jag bjuder på lite bilder. Fler bilder kommer.

Kaplans hade svårt med tider för värderingsintyg så behöver vänta till mitten på Januari för att få tid till det, skulle ni spontant säga att den ser äkta ut annars eller skulle ni säga att jag har anledning att vara orolig/kolla upp det snabbare än så? Köpt från en handlare via Chrono24 (Monaco Watch Company) med 1119 trusted checkouts och 882 reviews på Chrono24. :D

En fråga till jag har då den kändes lite liten (antar att det är en vanesak), stämmer det att carreé/2961:an är 41mm lug to lug (se bild nedan).

1640617966807.png

1640617214815.png

1640617244075.png

1640617272044.png

Senast ändrad:
God fortsättning, nu har den äntligen kommit, så jag bjuder på lite bilder. Fler bilder kommer.

Kaplans hade svårt med tider för värderingsintyg så behöver vänta till mitten på Januari för att få tid till det, skulle ni spontant säga att den ser äkta ut annars eller skulle ni säga att jag har anledning att vara orolig/kolla upp det snabbare än så? Köpt från en handlare via Chrono24 (Monaco Watch Company) med 1119 trusted checkouts och 882 reviews på Chrono24. :D

En fråga till jag har då den kändes lite liten (antar att det är en vanesak), stämmer det att carreé/2961:an är 41mm lug to lug (se bild nedan).

1640617966807.png

1640617214815.png

1640617244075.png

1640617272044.png
Vid en första anblick tycker jag den ser bra ut! Har haft 2st förut o ser ingen som skiljer den från dem utom att den är i bättre skick :)

1640617966807.png

1640617214815.png

1640617244075.png

1640617272044.png
Tycker den ser fin ut! 41 mm lug till lug låter som dammodellen iofs. Handlaren har ju bra track rekord så du kan nog vara lugn med att den är äkta. Skojade om det där med dammodellen.

Prövade i veckan Santos i XL och blev faktiskt övertygad av att den ändå funkar. Är jag galen rörande storleken? Den känns som ett bra komplement till min Explorer 1.

64AAF6A2-04E4-4B65-B261-FBFB62EC8AB7.jpeg

Tycker den ser fin ut! 41 mm lug till lug låter som dammodellen iofs. Handlaren har ju bra track rekord så du kan nog vara lugn med att den är äkta. Skojade om det där med dammodellen.
Ska vara 2961:an enligt handlaren (herr/unisex) lug to lug mäter 41mm, bredden (exklusive krona) 29mm och tjockleken verkar vara 9mm på mitt ex. Någon som vet säkert eller har en av samma modell och orkar mäta för jämförelse? Tänker bara så jag inte fått fel, är extremt novis när det kommer till Cartier, bjuder på bild nedan bredvid min datejust 36 (som är ca 44mm lug to lug) :D

1640621602656.png

Ska vara 2961:an enligt handlaren (herr/unisex) lug to lug mäter 41mm, bredden (exklusive krona) 29mm och tjockleken verkar vara 9mm på mitt ex. Någon som vet säkert eller har en av samma modell och orkar mäta för jämförelse? Tänker bara så jag inte fått fel, är extremt novis när det kommer till Cartier, bjuder på bild nedan bredvid min datejust 36 (som är ca 44mm lug to lug) :D

1640621602656.png
Jo men det stämmer. Brukar stå 41 mm i annonser. Mätte min också.

Prövade i veckan Santos i XL och blev faktiskt övertygad av att den ändå funkar. Är jag galen rörande storleken? Den känns som ett bra komplement till min Explorer 1.

Visst det finns någon enstaka mm som gör att den inte är bredare än din handled men jag tycker den tappar typ all sin elegans (vilket hör ihop mer med Cartiers varumärke) och blir mer amerikanskt vräkig när den är så stor. Det finns det andra märken som isf gör det bättre om det är de man är ute efter. :)

Tack för feedbacken och får helt enkelt gå tillbaka till tankestugan. Gillade lite den integrerade känslan av att den var lite större men förstår att det skär sig lite med Cartier-etc.

Tack för feedbacken och får helt enkelt gå tillbaka till tankestugan. Gillade lite den integrerade känslan av att den var lite större men förstår att det skär sig lite med Cartier-etc.
Enda jag har att tillägga är att det inte är XL, det är L.
Det skär inte ett dugg med någonting. Det är bara hardcore-konservatism som gör att det skär sig.
För egen del så tycker jag att medium är något för liten. Prova en medium och en L samtidigt. På en medium så kan det finnas risk för att du till och med behöver få några extra länkbitar ditsatta.
L är alltså L som i Lagom.

Enda jag har att tillägga är att det inte är XL, det är L.
Det skär inte ett dugg med någonting. Det är bara hardcore-konservatism som gör att det skär sig.
För egen del så tycker jag att medium är något för liten. Prova en medium och en L samtidigt. På en medium så kan det finnas risk för att du till och med behöver få några extra länkbitar ditsatta.
L är alltså L som i Lagom.
Är det verkligen hardcore-konservatism att tycka att en hockeypuck på handleden är för stort?

Är det verkligen hardcore-konservatism att tycka att en hockeypuck på handleden är för stort?
Nu är det ju rätt långt i från en hockeypuck, men i just det specifika exemplet från frågeställaren skulle jag oxå rekommendera att åtminstone prova medium modellen o känna på den jämfört med L. Från vad jag kan se på bilden tror jag inte det är ngn risk att han behöver extra länkbitar.

Om du gillar den och du tycker det funkar tycker jag du ska köra! Strunta i att andra tycker den ska vara mindre bara för att det är Cartier. Jag personligen hade också tagit en mindre men som sagt, allt är personligt :)

Det ser bra ut det där! Jag hade nog själv kunnat haft en i den storleken om det inte vore för det där datumfönstret. Hur var övriga känslan på handleden? tänker vikt och tjocklek etc.

1640621602656.png
MYCKET fin - grattis!!

Vågar man fråga vad du fick betala? :) Är på jakt efter en egen,

/MangeB

Medium här! Satt också bra. Uppskattar all feedback även om jag inser att det säkert är en uttjatad topic. Inkluderar bilden på large för jämförelse.

85C735E6-E773-4AAC-B0BF-02B919726576.jpeg
58B77E17-6D5E-4614-91E5-49CCFFCEAC03.jpeg

Här är även large från sidan;
4CA99E35-9709-45AC-BFBF-A1850BA1709F.jpeg

Tillbaka
Topp