• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Nu är det ju rätt långt i från en hockeypuck, men i just det specifika exemplet från frågeställaren skulle jag oxå rekommendera att åtminstone prova medium modellen o känna på den jämfört med L. Från vad jag kan se på bilden tror jag inte det är ngn risk att han behöver extra länkbitar.
För min del så sitter en M riktigt tight och jag har inte världens största handleder.

MYCKET fin - grattis!!

Vågar man fråga vad du fick betala? :) Är på jakt efter en egen,

/MangeB
Betalade troligen lite överpris då jag kikade ett bra tag och till slut bara slog till på ett ex som uppfyllde mina kriterier. prutade på Chrono24 från 37 till 33. Var ute efter en så sen modell som möjligt, så blev en servad från -99. Men då och då kommer det upp helt okej ex för runt 27-31 på Chrono24.

Som jag stött och blött detta, men idag slog jag till. Införskaffat mig en Cartier Tank Must Large. Dock till den eviga frågan, large eller small? Det är därför jag stött och blött detta länge och jag kan inte förneka att tanken gnager mig, jag kanske borde valt en small!?

IMG_0057.jpg IMG_0059(Edited).jpg IMG_0063(Edited).jpg

Som jag stött och blött detta, men idag slog jag till. Införskaffat mig en Cartier Tank Must Large. Dock till den eviga frågan, large eller small? Det är därför jag stött och blött detta länge och jag kan inte förneka att tanken gnager mig, jag kanske borde valt en small!?

Passar riktigt bra enligt mig! Jag funderar på att köpa en likadan, hade från början tänkt Solarbeat men den verkar vara svårare att få tag på.

Får man fråga var du köpte den samt vad du har för storlek på handleden?

Senast ändrad:

Tycker den ser bra ut både storleksmässigt och generellt! Grattis!

Passar riktigt bra enligt mig! Jag funderar på att köpa en likadan, hade från början tänkt Solarbeat men den verkar vara svårare att få tag på.

Får man fråga var du köpte den samt vad du har för storlek på handleden?

Tack för dina fina ord! :)

Jag köpte den idag på Jarl Sandin i Göteborg. Hade riktig flyt då klockan dök upp med fraktbudet när jag var i butiken då även de ordinarie "tank-quartzarna" var slut i övrigt. Jag tog det som ett tecken. ;)

Min handled mäter cirka 16,5 - 17 cm och är ganska "platt" i sin form.

Tycker den ser bra ut. Har 15,6 cm och ganska platta handleder. Stod också och vägde men small blev för liten.

Den sitter som en smäck! Ge det någon vecka så ska du se att den känns helt perfekt med sina 33mm.

håller med de andra, de ser riktigt bra ut faktiskt. jag gillar den här modellen skarpt och om jag inte hittar en carree i ok skick blir det nog denna istället

Medium här! Satt också bra. Uppskattar all feedback även om jag inser att det säkert är en uttjatad topic. Inkluderar bilden på large för jämförelse.

85C735E6-E773-4AAC-B0BF-02B919726576.jpeg
58B77E17-6D5E-4614-91E5-49CCFFCEAC03.jpeg

Här är även large från sidan;
4CA99E35-9709-45AC-BFBF-A1850BA1709F.jpeg
Står fast vid min rekommendation på medium storleken, tycker det ser riktigt, riktigt bra ut. (sen är jag kanske partisk då jag själv har medium)

Medium här! Satt också bra. Uppskattar all feedback även om jag inser att det säkert är en uttjatad topic. Inkluderar bilden på large för jämförelse.

85C735E6-E773-4AAC-B0BF-02B919726576.jpeg
58B77E17-6D5E-4614-91E5-49CCFFCEAC03.jpeg

Här är även large från sidan;
4CA99E35-9709-45AC-BFBF-A1850BA1709F.jpeg
Medium ser bättre ut! Har dålig koll på modellen i fråga men jag hade testat en ännu mindre storlek om det finns. Men sen är jag ju svag för små klockor

Grattis, en riktigt fin klocka! Har själv suktat efter en sån den sista tiden. Kanske får bli min första Cartierklocka 🙂

Gällande storleken så tycker jag att den sitter riktigt bra på dig. Jag har ca 20cm handleder och vill också ha storlek L, hoppas den sitter bra även på mig.

Tillbaka
Topp