• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Säljer Kaplans/Sefina en falsk Pasha?

1640081525956.png

Kan inte bedöma om klockan är äkta eller falsk men det verkar som svaret är "inte längre".

1640083985112.png

Upplevelsen är att det trillat runt både ett och annat skojeri under senare tid. En enkel googling kan inte vara för mycket begärt vid en värdering. Men vad vet jag.

Den som väntar på något gott väntar inte för länge sägs det. Har väntat på det här bandet sedan mitten av juli och lämpligt nog dök det upp strax innan storhelgerna!

Riktigt trevlig färg, matchar visare och stenen i kronan bra. Bandets böjning är helt perfekt för min handled också. Mycket bättre än det ljusa läderbandet som följde med. Tycker att hela känslan är mycket lika Santos Dumont XL manuell med det här bandet på.
7D494AE3-3FB9-4E38-A3D3-8345C93CA11D.jpeg

96ACC957-0B8E-4C4C-91A1-9990A2842FB1.jpeg 77ED02C6-1992-4C5D-A8E3-0241B76E4BA5.jpeg

Ursäkta mina fingeravtryck på boetten, den är verkligen helt hopplös 😅

Ska bli intressant att testa ett från delugs också.

Någon som kör med band från delugs? Något att rekommendera?

Har iof svårt för annat än länk på Santos.
Jag skulle bli förvånad om de redan fanns på forumet. Släppet var i fredags :) tror att tidigast leverans var slutet av januari.

Jag ska nog beställa något för att testa. Men det verkar som att prisbilden är 2-3 kkr så det gäller ändå att vara lite kräsen.

Originalet var ju utan länk men jag har full förståelse för din inställning! Grymt bra på länk.

Jag skulle bli förvånad om de redan fanns på forumet. Släppet var i fredags :) tror att tidigast leverans var slutet av januari.

Jag ska nog beställa något för att testa. Men det verkar som att prisbilden är 2-3 kkr så det gäller ändå att vara lite kräsen.

Originalet var ju utan länk men jag har full förståelse för din inställning! Grymt bra på länk.
Ah förstår! Cool, ska bli intressant att höra vad du tycker om det blir något köp 🙏
Fick upp dom i instagramflödet.

Har påbörjat test av solar-reserven på Solarbeat. Den åkte in i garderoben utan kontakt med ljus i fredags prick kl 18. Kikade imorse vid 8 och den hade inte stannat efter +60 timmar. Återkommer med utförligare info när den stannat och då också hur snabbt den börjar gå när den kommer i kontakt med ljus.
För intresserade: inte är det 48h reserv på Solar iaf… började räkna från 17/12 kl. 18 och den visar korrekt tid fortfarande. To be continued…

Har äntligen klickat hem en Cartier Santos Carreé 2961 från -99 på ingång från Chrono24. Lyckades även få en bild av en handlare på instruktionsboken till en annan 2961 från 90-talet där det längst ner står att det är 80m WR. Bör det vara lugnt att göra rent den under vattenkranen med diskmedel & ev. även bada med den givet att man provtrycker hos Cartier eller bör jag vara mer försiktig än så? :D

1640297158535.png

Har äntligen klickat hem en Cartier Santos Carreé 2961 från -99 på ingång från Chrono24. Lyckades även få en bild av en handlare på instruktionsboken till en annan 2961 från 90-talet där det längst ner står att det är 80m WR. Bör det vara lugnt att göra rent den under vattenkranen med diskmedel & ev. även bada med den givet att man provtrycker hos Cartier eller bör jag vara mer försiktig än så? :D

1640297158535.png
Ja, trycker du den till 80 är det ju mer än lugnt.
Undvik diskmedel, kör handtvål.

Tillbaka
Topp