• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tog chansen att prova en ”vanlig” Santos när lokala pantbanken hade en på 24mm inne.
D4CD9A83-44D5-4C3C-AECB-4BDF10E441B5.jpeg

Repig som attan men det brukar ju inte bekomma mig.
AE13B86D-0159-48CA-9CBC-ABEDF751A118.jpeg

Finns en poäng med quartz i mindre ur….
AA25ACE5-051C-44D3-9DA7-B6988B6AE64C.jpeg

Nära med tröstköp nu när jag precis skickat min Santos på service IGEN.

16,5k för denna repiga rackare.

"Opolerad med sedvanliga hairlines" :)

Jag gillar den där tavlan otroligt mycket. Mycket möjligt att nágot liknande blir mitt nästa köp.

Tog chansen att prova en ”vanlig” Santos när lokala pantbanken hade en på 24mm inne.
D4CD9A83-44D5-4C3C-AECB-4BDF10E441B5.jpeg

Repig som attan men det brukar ju inte bekomma mig.
AE13B86D-0159-48CA-9CBC-ABEDF751A118.jpeg

Finns en poäng med quartz i mindre ur….

Nära med tröstköp nu när jag precis skickat min Santos på service IGEN.

16,5k för denna repiga rackare.
Carree ger en smäckra profil ändå om jag inte minns fel.

Du tänkte inte köra en Carrée då om du vill ha fränare pjäser?

Använde min LC en hel del under sommaren då rislänken är så bra, men nu såhär vintertid blir det mycket Normale med lädret och viklåset.
Har haft en carrée men gillade inte att den inte var vattentät. Den nya santosen är också jätteful så jag är väl lite petig med mina Cartier-kriterier... Gillar bilderna på Pashan i guld som postats i denna tråden men de har ju stuckit iväg som tusan i pris också.

Väntar och ser...

Har haft en carrée men gillade inte att den inte var vattentät. Den nya santosen är också jätteful så jag är väl lite petig med mina Cartier-kriterier... Gillar bilderna på Pashan i guld som postats i denna tråden men de har ju stuckit iväg som tusan i pris också.

Väntar och ser...
Badade med min Carree i julas iaf. Pasha i guld är väl inte jättedyra? Är ju ändå runt 100 g guld. Vilka andra dyrkarur i guld kan du få för runt 50'?

Väntar och ser...
Som @Aurum är inne på har även jag plaskat runt med Carrée som varit tryckt och tät.

Som @Aurum är inne på har även jag plaskat runt med Carrée som varit tryckt och tät.
Är säkert fine men jag hade nog varit nojig att dyka med den och plaska i saltvatten en heldag.

Ifall jag får drömma lite så vore idealet om Cartier kunde släppa en 23×31 LC tank i vitguld som vattentät till 100m och kom på ett vattentätt alligator band med vitguldspänne. Så ska den också inte vara tjockare än dagens LC och den får absolut inte kosta mer. 🙃

#hatersgonnahate

IMG_0132.PNG IMG_0134.PNG

Efter allt mitt tjat gällande storleksjämförelsen mellan nya Must Large kontra Small tänkte även jag bidra här med en referenspunkt. Stämmer storleken/modellen Herr Weinås anger måste jag säga att Tank Must Small ser helt fantastisk ut.
Jag stöttar dig i din kamp och följer med spänning när vi får se en small med ett tunt cordovan på din handled här i tråden <3

Jamen det var väl kul för henne!
Det är väl inte mitt fel att det ditt liv är skit!

Men jag kan trösta dig med att det inte bara fördelar med att ha en auktionsberoende partner. En Cartierväska är en klen kompensation för Elgitarrer, parti med trasiga cyklar, gigantiska oljemålningar av amatörkonstnärer osv.

Ser jag en kattdjursväska så lovar jag att tipsa dig🤘

Tillbaka
Topp