• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tank Must Large. 15,5cm handled. Gratulerar mig själv på 30-årsdagen ca 4 månader för tidigt 😅

DSC04325.jpg

DSC04359 (2).jpg
Jäkligt fin! Grattis i förskott!

Försökt googla kring Santos de Cartier WSSA0039. Inte så mycket snack om den här på forumet. Är rejält sugen, gillar gummibandet och den smala boetten. Ser riktigt sportig ut!

Någon här som provat den eller äger den?

Lånade en bild från Google:
8efcfc6c5991a9012375418f70ad424e.jpg

Försökt googla kring Santos de Cartier WSSA0039. Inte så mycket snack om den här på forumet. Är rejält sugen, gillar gummibandet och den smala boetten. Ser riktigt sportig ut!

Någon här som provat den eller äger den?

Lånade en bild från Google:
8efcfc6c5991a9012375418f70ad424e.jpg
Testade en för 1,5 månad sedan. Riktigt snygg och sportig! Dock endast L men eftersom den är helsvart funkar det bättre än jag trodde på mina 16,5cm. Detaljer som skruvarna i armbandet och svart datumtavla med vita siffror är 👌
Viklås istället för fjärilslås är också på plussidan enligt mig.

Måste vara skitsnack. Efter ”fiaskot” med att kränga de färgade dyrt måste ju alla inse att inte heller dessa ska vara ”sällsynta”.
Vet faktiskt inte. Kan vara relaterat till det galna beteendet som skett runt Rolex OP med de färgglada tavlorna. Skulle inte överraska mig, för tillfället.

Vet faktiskt inte. Kan vara relaterat till det galna beteendet som skett runt Rolex OP med de färgglada tavlorna. Skulle inte överraska mig, för tillfället.
Tror också att beteendet ligger i tidens anda och att Cartier fångar upp mycket av det som händer runt bl a Rolex. Såg att några i tråden beskrivit nya Tank som en relativt dyr kvartsklocka. Jag tycker raka motsatsen just i jämförelse med prisutvecklingen för nya Rolex eller andra top-brands. Att kunna plocka en ny klassisk Tank med samma mått och former som originalet för under 30k tycker jag är direkt prisvärt. Särskilt i jämförelse med de billigare ingångsmodellerna från t ex Rolex.

Tror också att beteendet ligger i tidens anda och att Cartier fångar upp mycket av det som händer runt bl a Rolex. Såg att några i tråden beskrivit nya Tank som en relativt dyr kvartsklocka. Jag tycker raka motsatsen just i jämförelse med prisutvecklingen för nya Rolex eller andra top-brands. Att kunna plocka en ny klassisk Tank med samma mått och former som originalet för under 30k tycker jag är direkt prisvärt. Särskilt i jämförelse med de billigare ingångsmodellerna från t ex Rolex.
Instämmer helt. Blev förvånad när jag hörde priset på Tanken (large). Trodde att den skulle ligga på ytterligare 4-7000. Det hade blivit en slant men relativt till mkt annat så (en ny Rimowa kostar ju för fasiken hälften av vad en Tank small går på 😂).

Tillbaka
Topp