Esquared
Silver
Ett vikbart deployment..Vad var det för spänne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett vikbart deployment..Vad var det för spänne?
Viklås i stål? Vet inte vad de kostar från andra tillverkare, men går såklart att hitta varianter mycket billigare beg.Ett vikbart deployment..
jag har ett after-market som iofs inte känns betrott i extrema storstadsmiljöer, men den som söker skall finna..Viklås i stål? Vet inte vad de kostar från andra tillverkare, men går såklart att hitta varianter mycket billigare beg.
Ett vikbart deployment..
Har sett viklås i stål beg. på c24 för runt 2-3kjag har ett after-market som iofs inte känns betrott i extrema storstadsmiljöer, men den som söker skall finna..
Keiths svar när nån frågade varför han bar damklocka:Första dagen med klockan. Får se hur lång tid smekmånaden håller men satan vad fin den är. Är väl tekniskt sett en damklocka men det bryr jag mig inte om.
![]()
![]()
På den tiden fanns det en L-modell också för dudes, tror det var den som Keith och Brosnan rockade.Keiths svar när nån frågade varför han bar damklocka:
![]()
På den tiden fanns det en L-modell också för dudes, tror det var den som Keith och Brosnan rockade.
På den tiden fanns det en L-modell också för dudes, tror det var den som Keith och Brosnan rockade.
Men den är väl säkert 27mm precis som din? @martaSM30 har väl den lilla modellen på 22mm eller vad den kan vara?Ja, ref 1300.
![]()
Men den är väl säkert 27mm precis som din? @martaSM30 har väl den lilla modellen på 22mm eller vad den kan vara?
Stämmer det:Men den är väl säkert 27mm precis som din? @martaSM30 har väl den lilla modellen på 22mm eller vad den kan vara?
Storlek på den lilla rackaren?Efter mycket grubblande blev det till slut en Cartier ändå! Sprillans ny Panthére mediummodellen. Den är verkligen elegant, är fruktansvärt nöjd. Den enda synpunkten jag har är att viklåset sitter förbannat hårt. Blir rädd hur mycket jag får ta i för att öppna/låsa. Antar att det blir bättre med tiden.![]()
![]()
![]()
27*27, 27*37 om man räknar med bandhornen. Har ganska smala handleder (17cm)Storlek på den lilla rackaren?
Men damklockor är ju väldigt bekväma att bära, så de har ju sina fördelar också.Första dagen med klockan. Får se hur lång tid smekmånaden håller men satan vad fin den är. Är väl tekniskt sett en damklocka men det bryr jag mig inte om.
![]()
![]()
En vacker dag ska du sälja den till mig. Skiter i storleken, den är äckligt snygg!Stämmer det:![]()
Finns även en mini på 16mm.
Gillar den liten på länk, coolt på män!
Går att hitta guldpläterat stål eller vanligt stål på Chrono24 för cirka 3-4k.Prispunkt från Cartiers sthlm-butik idag: spännet kostar mellan 6-9ksek. Fullkomligen orimligt![]()
Första dagen med klockan. Får se hur lång tid smekmånaden håller men satan vad fin den är. Är väl tekniskt sett en damklocka men det bryr jag mig inte om.
![]()
![]()
Keith verkar rocka 27mm (medium) modellen med datum kl 4På den tiden fanns det en L-modell också för dudes, tror det var den som Keith och Brosnan rockade.
Helvete vilken mind-fuck funktion. Hade sagt fel tid varje gång någon frågade om tiden. Men cool!Här har vi en ovanlig pjäs, en Santos galbée rotation inversée. Den går alltså baklänges.
![]()
![]()
Keith verkar rocka 27mm (medium) modellen med datum kl 4
Finns dock även i 27mm med datum kl 3 har vi lyckats komma fram till tidigare i tråden
Tycker den ser grymt bra ut på dig!Första dagen med klockan. Får se hur lång tid smekmånaden håller men satan vad fin den är. Är väl tekniskt sett en damklocka men det bryr jag mig inte om.
![]()
![]()
Ska sekundvisaren var kortare än minutvisaren? Eller ser jag i syne? Dom kanske är lika långa..Om man skulle köpa denna:
![]()
Och så lämna in den till Cartier för service och iordningsställande o be dem pollera o fixa upp den så mycket som möjligt. Vad gör de då med tavla o visare? Byts de eller får man leva med märkena i tavlan tex? (vad jag kan se är klockan o polerad hittills iaf)
De verkar vara lika långa på en annan bild rakt framifrån.Ska sekundvisaren var kortare än minutvisaren? Eller ser jag i syne? Dom kanske är lika långa..
Ser ut at vara den lilla modellen på typ 26mm?Om man skulle köpa denna:
![]()
Och så lämna in den till Cartier för service och iordningsställande o be dem pollera o fixa upp den så mycket som möjligt. Vad gör de då med tavla o visare? Byts de eller får man leva med märkena i tavlan tex? (vad jag kan se är klockan o polerad hittills iaf)
Ja, stämmer vad jag kan se, tanken är till fru/unge. (därför som jag vill veta om den går att fräscha till ordentligt)Ser ut at vara den lilla modellen på typ 26mm?