• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Första dagen med klockan. Får se hur lång tid smekmånaden håller men satan vad fin den är. Är väl tekniskt sett en damklocka men det bryr jag mig inte om.
IMG_20220113_220441.jpg
IMG_20220113_220322.jpg
Keiths svar när nån frågade varför han bar damklocka:
GettyImages-97260947-cartier-richards-keith.jpg

Efter mycket grubblande blev det till slut en Cartier ändå! Sprillans ny Panthére mediummodellen. Den är verkligen elegant, är fruktansvärt nöjd. Den enda synpunkten jag har är att viklåset sitter förbannat hårt. Blir rädd hur mycket jag får ta i för att öppna/låsa. Antar att det blir bättre med tiden.
1.jpg
2.jpg
IMG_20220112_151159.jpg
Storlek på den lilla rackaren?

Om man skulle köpa denna:
Screenshot_20220116-092043_Chrome.jpg

Och så lämna in den till Cartier för service och iordningsställande o be dem pollera o fixa upp den så mycket som möjligt. Vad gör de då med tavla o visare? Byts de eller får man leva med märkena i tavlan tex? (vad jag kan se är klockan o polerad hittills iaf)

Och så lämna in den till Cartier för service och iordningsställande o be dem pollera o fixa upp den så mycket som möjligt. Vad gör de då med tavla o visare? Byts de eller får man leva med märkena i tavlan tex? (vad jag kan se är klockan o polerad hittills iaf)
Ska sekundvisaren var kortare än minutvisaren? Eller ser jag i syne? Dom kanske är lika långa..

Ser ut at vara den lilla modellen på typ 26mm?

Tillbaka
Topp