• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

VOES

Omega
Hur gör man när man vrider upp den? Måste man flippa upp den, eller går det att dra fingret ovanpå medan den är ihopfälld?
Hmm.. jag brukar nästan alltid behöva ställa om klockan när jag drar upp den så då måste jag ”flippa” den. Men antar att det går att dra upp den stängd :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hej. Får jag vara med och leka här nu?

IMG_20180611_112551.jpg
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Precis som @evki ovan skrev är de tunga och ej avsmalnande om jag minns rätt. Kan finnas olika varianter men det är långt ifrån originalet som lanserades sent 70-tal.


Ok :) eftersökte en på länk och funderar på att köpa en löst. Koll på vad en kan gå lös på? Sitter dock oväntat bra på läder..

Newbie fråga ... Vad är det för sten på kronan? Den blå.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ok :) eftersökte en på länk och funderar på att köpa en löst. Koll på vad en kan gå lös på? Sitter dock oväntat bra på läder..

Newbie fråga ... Vad är det för sten på kronan? Den blå.
Mitt tips är att testa en som sitter på länk. Tycker den blir alldeles för klumpig och stor, men är långt ifrån kundgruppen där också. Är det den stora XL du har?

Cartier specar inte stenen mer än att den är syntetiskt framställd på modeller i oädla metaller. På de ädla metallerna är det en äkta (naturlig) safir/rubin/smaragd/diamant.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Mitt tips är att testa en som sitter på länk. Tycker den blir alldeles för klumpig och stor, men är långt ifrån kundgruppen där också. Är det den stora XL du har?

Cartier specar inte stenen mer än att den är syntetiskt framställd på modeller i oädla metaller. På de ädla metallerna är det en äkta (naturlig) safir/rubin/smaragd/diamant.


Måsye lämna in den till hedens och få den blingad..... Oj, osäker på storleken.. blev ett spontanköp :D
 
Topp