• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Psykel

Patek
Annorlunda konstruktion som du ser om du kollar på bilderna. Aldrig ägt den nyare men ogillar hur den slits. Däremot är de fint designade undertill med rillor så de inte ligget tätt mot huden och man får in luft. Den äldre är lite lika men tror den nyare är effektivare här.

Tycker du ska klippa en, Cartiers första sportiga ur som inte var i ädelmetall. En odödlig klassiker.
Alright, tack! Går en TT från ca 1985 i vad som ser ut som okej skick på Kaplans 9/6 som jag har span på. Länken ser dock rätt kort ut, så får se hur det blir med den.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Santos i solen

IMG_20180530_100815.jpg
 

Psykel

Patek
Har tittat på den idag. Skicket är ök, tavlan sitter snett och länken är lite sliten mellan länkbitarna - det finns märkbart glapp.

A8F4B491-0593-4389-B21E-FEE5E431F864.jpeg
Tack för infon! Kanske lika bra att låta den gå då, med tanke på att nuvarande bud + avgifter börjar närma sig vad dom brukar gå för här på KS.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Tack för infon! Kanske lika bra att låta den gå då, med tanke på att nuvarande bud + avgifter börjar närma sig vad dom brukar gå för här på KS.

Så skulle jag rekommendera att du gör om du frågade mig. Det finns rätt så många av dessa Santos där ute - de var extremt populära. Bara att fortsätta jaga rätt exemplar.

Däremot var jag positivt överraskad av den Santos Galbee som finns i butik hos Kaplans. Kanske lite för dyr men den är i mycket bra skick och är full set.

D4501B69-12B2-4C86-86D3-6E91765C68F7.jpeg
C3677861-D337-4DC3-80D2-00772AF0B3E9.jpeg
 

VOES

Omega
Så skulle jag rekommendera att du gör om du frågade mig. Det finns rätt så många av dessa Santos där ute - de var extremt populära. Bara att fortsätta jaga rätt exemplar.

Däremot var jag positivt överraskad av den Santos Galbee som finns i butik hos Kaplans. Kanske lite för dyr men den är i mycket bra skick och är full set.

D4501B69-12B2-4C86-86D3-6E91765C68F7.jpeg
C3677861-D337-4DC3-80D2-00772AF0B3E9.jpeg
Vet du hur lång länken är på 29mm? :)
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Så skulle jag rekommendera att du gör om du frågade mig. Det finns rätt så många av dessa Santos där ute - de var extremt populära. Bara att fortsätta jaga rätt exemplar.

Däremot var jag positivt överraskad av den Santos Galbee som finns i butik hos Kaplans. Kanske lite för dyr men den är i mycket bra skick och är full set.

D4501B69-12B2-4C86-86D3-6E91765C68F7.jpeg
C3677861-D337-4DC3-80D2-00772AF0B3E9.jpeg

Är lite sugen på den på Kaplans (auktionen dvs) så stort tack för info. Vilket skick var boetten i?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Så skulle jag rekommendera att du gör om du frågade mig. Det finns rätt så många av dessa Santos där ute - de var extremt populära. Bara att fortsätta jaga rätt exemplar.

Däremot var jag positivt överraskad av den Santos Galbee som finns i butik hos Kaplans. Kanske lite för dyr men den är i mycket bra skick och är full set.

D4501B69-12B2-4C86-86D3-6E91765C68F7.jpeg
C3677861-D337-4DC3-80D2-00772AF0B3E9.jpeg
Vilken storlek är det på galbee?
Vilken är det du har @marconimotet så jag kan jämföra storlek.
 

Tim

Omega
Har en W5200024 på ingång. Vill minnas att OEM-bandet inte känns 100%.
Vad finns det för bra alternativ? Tänker att struts skulle kunna vara trevligt. Övriga tips?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Grymt! Är den nya tunnare? Vilken är bäst?

Det är samma tjocklek på båda två, men den nyare har tjockare bandhorn, de är inte ”spetsade” när man ser på den i profil. Tycker att den äldre är mer elegant den ser ut att vara tunnare ändå, dock vet jag inte om boettformen har förändrats lite då klockan hade säkert polerats en gång i tiden. Den nyare är definitivt opolerad. Just nu gullar jag den nyare mer då den kom in sist.
 
Topp