Har alla carree datum?Carrée finns endast som automat. Man ska leta efter plana borstade ytor och blanka skruvar i länken. Går egentligen inte att polera så bör vara opolerad länk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har alla carree datum?Carrée finns endast som automat. Man ska leta efter plana borstade ytor och blanka skruvar i länken. Går egentligen inte att polera så bör vara opolerad länk.
Typ, men min isade i guld har varken datum eller sekundvisare.Har alla carree datum?
Såklart...Typ, men min isade i guld har varken datum eller sekundvisare.
Alright, tack! Går en TT från ca 1985 i vad som ser ut som okej skick på Kaplans 9/6 som jag har span på. Länken ser dock rätt kort ut, så får se hur det blir med den.Annorlunda konstruktion som du ser om du kollar på bilderna. Aldrig ägt den nyare men ogillar hur den slits. Däremot är de fint designade undertill med rillor så de inte ligget tätt mot huden och man får in luft. Den äldre är lite lika men tror den nyare är effektivare här.
Tycker du ska klippa en, Cartiers första sportiga ur som inte var i ädelmetall. En odödlig klassiker.
Alright, tack! Går en TT från ca 1985 i vad som ser ut som okej skick på Kaplans 9/6 som jag har span på. Länken ser dock rätt kort ut, så får se hur det blir med den.
Men den är isad och i guldTyp, men min isade i guld har varken datum eller sekundvisare.
Tack för infon! Kanske lika bra att låta den gå då, med tanke på att nuvarande bud + avgifter börjar närma sig vad dom brukar gå för här på KS.Har tittat på den idag. Skicket är ök, tavlan sitter snett och länken är lite sliten mellan länkbitarna - det finns märkbart glapp.
Har bara sett det på just isade tavlor till helguld så kände det var relevant information. Alla dammodellerna saknar datum.Men den är isad och i guld
Tack för infon! Kanske lika bra att låta den gå då, med tanke på att nuvarande bud + avgifter börjar närma sig vad dom brukar gå för här på KS.
Vet du hur lång länken är på 29mm?Så skulle jag rekommendera att du gör om du frågade mig. Det finns rätt så många av dessa Santos där ute - de var extremt populära. Bara att fortsätta jaga rätt exemplar.
Däremot var jag positivt överraskad av den Santos Galbee som finns i butik hos Kaplans. Kanske lite för dyr men den är i mycket bra skick och är full set.
Vet du hur lång länken är på 29mm?
Så skulle jag rekommendera att du gör om du frågade mig. Det finns rätt så många av dessa Santos där ute - de var extremt populära. Bara att fortsätta jaga rätt exemplar.
Däremot var jag positivt överraskad av den Santos Galbee som finns i butik hos Kaplans. Kanske lite för dyr men den är i mycket bra skick och är full set.
Vilken storlek är det på galbee?Så skulle jag rekommendera att du gör om du frågade mig. Det finns rätt så många av dessa Santos där ute - de var extremt populära. Bara att fortsätta jaga rätt exemplar.
Galbée XL - 32 mmVilken storlek är det på galbee?
Vilken är det du har @marconimotet så jag kan jämföra storlek.
Okej tack!!Den som finns hos Kaplans passade min högra handled. Jag skulle gissa på 16,5cm. 17 max.
Santos Carree på bild är min.
Min är 29 mmVilken storlek är det på galbee?
Vilken är det du har @marconimotet så jag kan jämföra storlek.
Finns det mindre galbee också?Galbée XL - 32 mm
Yes, ett par poster upp. De är dock batteridrivna.Finns det mindre galbee också?
Är lite sugen på den på Kaplans (auktionen dvs) så stort tack för info. Vilket skick var boetten i?
Vad är sizen på din? Blir inte mer klok på hur de mäter.. allt är ifrån 24x31 till 25x39
https://www.cartiercodex.com/cartier-tank-basculante-watchVad är sizen på din? Blir inte mer klok på hur de mäter.. allt är ifrån 24x31 till 25x39
Grymt! Är den nya tunnare? Vilken är bäst?
Kronan måste vara en av de vackraste som gjortsGrymt! Är den nya tunnare? Vilken är bäst?
Grymt! Är den nya tunnare? Vilken är bäst?