Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Efter lite kärlek från urmakarn och ett nytt kanvas band från @Feskarn är jag super nöjd med mitt Tank projekt, extra nöjd att original spännet passade! Vad tycker ni? Funkar det?
Riktigt bra bilder. Blir sugen på en Cartier helt plötsligt
Riktigt bra bilder. Blir sugen på en Cartier helt plötsligt
Snygg, storlek på den?
Nu: Bandjakt! Tips? Vill ha ljusare. Tänker Cognac.
Tack! 24x31mm. Lilla dammodellen.Snygg, storlek på den?
Nej, det är den rätta storleken! Har en Seiko ”Tank” i den storleken och letar nu efter the real deal..Tack! 24x31mm. Lilla dammodellen.
Lite sliten i länkpassningen mellan bitarna. Sedan ser skruvarna i länken mattborstade ut? Skall vara högblanka.Känns den här ok, svårt att avgöra på bilderna: https://www.chrono24.com/se/cartier/santos--id8402452.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK
Å fan, ja du har rätt. I många fall är det bäst att köpa på forumet faktiskt.Lite sliten i länkpassningen mellan bitarna. Sedan ser skruvarna i länken mattborstade ut? Skall vara högblanka.
Fin! Grattis! Var lite sugen på den. Säg till om du tröttnar.Äntligen får man vara med i denna tråd. Blev väldigt förtjust i tavlan på denna. Ett stort plus att den är från mitt födelseår också.
Tack!Fin! Grattis! Var lite sugen på den. Säg till om du tröttnar.
/B
Kom igen, snart har du 20 poster...
Grym, grattis! För de lite mindre nördiga skall man notera att boetten är vriden 180 grader, bandhornen är nedåtböjda och boetten är smalare än de i stål.En liten paketöppning för oss som förstår
Fick ett paket från Italien idag så det var bara naturligt att min favoritväska fick följa med för att hämta det. Jag gillar inte kartonger och tejp då det sällan blir vackert när man ska öppna dem. Jag kör samma version som min fru fick se - bara de vackra grejerna. Enjoy!
Grym, grattis! För de lite mindre nördiga skall man notera att boetten är vriden 180 grader, bandhornen är nedåtböjda och boetten är smalare än de i stål.
Mycket trevliga nyheter för vår tråd - den första Cartier butik i Norden kommer att öppnas i Stockholm
Med din erfarenhet; kommer det bli dyrare eller billigare eller same same att köpa en ny Cartier i deras shop VS Nymans Ur?
Mycket bra! Vad får man ge för en sån i runda slängar?En liten paketöppning för oss som förstår
Fick ett paket från Italien idag så det var bara naturligt att min favoritväska fick följa med för att hämta det. Jag gillar inte kartonger och tejp då det sällan blir vackert när man ska öppna dem. Jag kör samma version som min fru fick se - bara de vackra grejerna. Enjoy!
Mycket bra! Vad får man ge för en sån i runda slängar?
Den där måste jag få klämma på snart!En liten paketöppning för oss som förstår
Bästa ”uppgraderingen” jag gjort! Tank Solo L —> Tank Basculante]