Nytt band från Delugs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm, är den där tavlan rätt tro? Jag har en med samma ref-nummer och den har Cartier i skrivstillogon (dock utan "Must de") i övrigt har den också samma verk etc, men tavlan verkar vara från en Tank LC, tror aldrig de gjort Tank LC som "vermeil", så nåt känns fel här, men någon med bättre koll kanske kan kommentera detta?Kanske ska fråga här istället för vintage-cartier-tråden. En fin vermeil-Louis som jag är sugen på. Är det nåt som ser knas ut eller som jag se upp för? Är det dumt att köpa från privat säljare som nybörjaridiot?![]()
Det är det som är frågan... Om det finns så är de inte vanliga i så fall. Googlat runt mycket senaste tiden. Det verkar ha funnits en entusiastdriven referenssida för Cartier där man kanske hade kunnat hitta sånt här men den verkar död.Hmm, är den där tavlan rätt tro? Jag har en med samma ref-nummer och den har Cartier i skrivstillogon (dock utan "Must de") i övrigt har den också samma verk etc, men tavlan verkar vara från en Tank LC, tror aldrig de gjort Tank LC som "vermeil", så nåt känns fel här, men någon med bättre koll kanske kan kommentera detta?
Denna sida möjligtvis?Det är det som är frågan... Om det finns så är de inte vanliga i så fall. Googlat runt mycket senaste tiden. Det verkar ha funnits en entusiastdriven referenssida för Cartier där man kanske hade kunnat hitta sånt här men den verkar död.
Ja, troligen den! Tack! Jag googlade och googlade men den gamla(?) sidan var död. Gud vad konstigt att jag inte hittade den där när jag sökte då. Blind helt enkelt.Denna sida möjligtvis?
Vintage Cartier Codex
From the Tank to the Crash, the most complete encyclopedia about Cartier watches. With size, reference numbers and limited editions.checkitout65.wixsite.com
Grattis till en super fin CartierHm. Børstet bezel. Tja, hvorfor ikke.
![]()
![]()
Takk - men har ikke fått min ennå, så bildene over er fra en tråd på WUS. Liker det industrielle looket børstet stål gir, men samtidig er det alltid best med ting som er originale.Grattis till en super fin Cartiervad det gäller bezel du har ju tränat med din SUB utan bezel så det här måste kännas som hemma
![]()
Kul att se vad den landar på. Lär ju bli en rejäl hög med pengar, minst sagt. Designen tilltalar mig dock inte alls. Då tycker jag helt klart att Crash är bättre.Blir spännande att se vad denna klubbas för.
![]()
Cartier Cheich - en "holy grail" ska klubbas
På Sothebys i Paris kommer en Cartier Cheich klubbas i september och den förespås sätta nytt rekord. Vi har tittat närmare på historien.eqotime.com
![]()
Coolt, blev man ju lite sugen på att införskaffa, finns att köpa löst hos Cartier antar jag? (ungefärlig kostnad?)Cartier Santos Large (WGSA0018) på OEM-gummi.
Jag är väldigt nöjd med bandet. Det var dock lite besvärligt att få tag på eftersom det måste beställas och hämtas i Cartier-butik. Jag köpte mitt från Cartier i Köpenhamn för motsvarande 3400 SEK. Då för endast själva gummit. Spännet är detsamma som till läderbanden och är enkelt att byta utan verktyg. Leveranstiden var lite längre än en vecka. Kan även nämna att det nya blåa gummibandet också gick att beställa.Coolt, blev man ju lite sugen på att införskaffa, finns att köpa löst hos Cartier antar jag? (ungefärlig kostnad?)
Sitter perfekt iaf. Behöver inte större.Velar vidare i mitt tank-sökande. Nu har jag i alla fall lyckats prova en vintage-must
![]()
Nej det är ju alltid nåt i alla fallSitter perfekt iaf. Behöver inte större.
Det där är väl en Must?Då jag blivit med Santos är nedan Tank Solo Large troligtvis påväg ut från samlingen. Ville ge en heads up här, så skicka PM om du är intresserad
![]()
Då jag blivit med Santos är nedan Tank Solo Large troligtvis påväg ut från samlingen. Ville ge en heads up här, så skicka PM om du är intresserad
![]()
My badNja….så här ser en Tank Solo large ut
Annorlunda kronor, något annorlunda boetter (plan ovansida på Solo medan Must är något mer ’rund’) och måtten om jag minns rätt skiljer sig litegranna. Solo såldes med viklås medan Must säljs med vanligt spänne.My badTank Must Large är korrekt.
Av nyfikenhet, kan någon redogöra för skillnaderna?