• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Vid något tillfälle fyndade jag ett rosa strutsband som av någon anledning aldrig har används (🤷🏼‍♀️). Men idag kanske är dagen!
21F48A80-ECB6-4A9E-8873-954A2B159583.jpeg

Vad säger ni, passande band för en drink?

Senast ändrad:
Mm fast servicen de gör behöver inte vara mer än att de polerat o kanske kikat igenom urverket. Så ta det med en nypa salt :) jämför med vad modellen sålts för på KS så får du en hyfsat schysst jämförelse.
Det är verkligen rätt dramatisk skillnad i pris mellan KS och Chrono24 :S.

Klarar den 100m så ska det vara min sommar/bad klocka 👌
PXL_20220707_132245254.jpg
16572008722845085661199358821861.jpg

10bar PASS 👍👌
Screw down krona på den?
Vet att det inte är där vattensäkerheten sitter men rent som en anekdot så var jag på badsemester med min Santos i april som också är godkänd till 100m utan screw down och kom på mig själv med att nästan OCD-aktigt trycka på kronan flera gånger innan jag hoppade i bara för jag visste att den inte var fast-skruvad. :) (har jag inte gjort när jag badat med klockor med screw down.) Nu var det ingen fara, kronan var intryckt och stannade intryckt hela tiden så klockan överlevde. :cool:

• Like
Reactions: DIR
Screw down krona på den?
Vet att det inte är där vattensäkerheten sitter men rent som en anekdot så var jag på badsemester med min Santos i april som också är godkänd till 100m utan screw down och kom på mig själv med att nästan OCD-aktigt trycka på kronan flera gånger innan jag hoppade i bara för jag visste att den inte var fast-skruvad. :) (har jag inte gjort när jag badat med klockor med screw down.) Nu var det ingen fara, kronan var intryckt och stannade intryckt hela tiden så klockan överlevde. :cool:
Ingen screw down på den här, gillar att leva farligt 😅

Äntligen, ÄNTLIGEN får jag gå med i denna grupp på riktigt! Efter fem års letande, budade och jagande så har jag äntligen fått min Cartier Santos Carree :D
Visst, det har letats lite från och till men lusten har inte minskat det minsta.

Den är så otroligt snygg, sitter som en smäck nu när jag tagit in länken lite och den har en enorm närvaro på handleden trotts den mindre storleken.

IMG_20220705_181208.jpg

IMG_20220705_180548.jpg

Måste vara det bästa sättet man kan påbörja en semester, genom att ta en road trip och hämta en drömklocka 😁
Otroligt fin! Får man fråga vad du fick ge för den? Fullset? :)

Hej! Letar efter en Santos, och kom över denna på Chrono. Några spontana tankar, och något särskilt att tänka på i jakt på dessa klockor?

Tack!

Nu har ju @Aurum redan hunnit dementera… Men för att svara på frågan. Inte vad jag känner till. Skulle väl dock gjort släktträffarna betydligt intressantare med tanke på alla fina guldklockor herrn sitter på.
Tänkte jag var bland de yngre som 35-ish men är väl kanske rätt mitt i nuförtiden. Hänger kvar vid att man var ung när man köpte sin första för ca 10 år sedan. Fina gubbklockor iaf!

Närmar sig ett år med den här nu. Börjar också få lite skön patina iom hairlines och annat på alla högpolerade områden. Såg två olika Long term reviews där ena sålde pga repor och andra anammade dem. Hur ställer ni er till den här repmagneten?

E9A4BA7A-15CD-4348-8BA5-E9029DC8C618.jpeg
Fantastiskt bra, riktig hit designmässigt av Cartier med senaste generationen av Santos! Märkena i bezel ger karaktär, en klocka som skall användas helt enkelt

Närmar sig ett år med den här nu. Börjar också få lite skön patina iom hairlines och annat på alla högpolerade områden. Såg två olika Long term reviews där ena sålde pga repor och andra anammade dem. Hur ställer ni er till den här repmagneten?

E9A4BA7A-15CD-4348-8BA5-E9029DC8C618.jpeg
Var nojjig som fan första två veckorna, men sen såg jag helt plötsligt att det var fullt med små, tunna hairlines som bara syntes i vissa vinklar som jag bara inte sett än och sen dess har det bara blivit fler (utan att det gör ont i själen) 😊. Min är över ett år och nu hänger den med på allt o får mer o mer "patina", blivit ngn slags GADA klocka för mig.

Tillbaka
Topp