Tackar! Kan det va en 96054 tro. Minns inte riktigt. Ultratunna f.piguet verket och Paris tavla.Mycket snygg duo!
Vad är det för ref på dumonten?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Kan det va en 96054 tro. Minns inte riktigt. Ultratunna f.piguet verket och Paris tavla.Mycket snygg duo!
Vad är det för ref på dumonten?![]()
Tack så mycket!Tackar! Kan det va en 96054 tro. Minns inte riktigt. Ultratunna f.piguet verket och Paris tavla.
Tycker nog den ser opolerad ut.Den ser inte opolerad ut.
Riktigt bra. Jag är lite förvånad över att se en del blå och gröna till salu här, till bra priser dessutom. Den röda (som jag själv är intresserad av) har däremot inte dykt upp på senare tid. Jag gillar dem skarpt.Testar bor på must idag. Inte helt övertygad, men roligt med variation.
![]()
Den glasringen? Isf var någon full på jobbet.Tycker nog den ser opolerad ut.
![]()
Vet inte hur skarpt och NOS folk vill ha det men kanter mjuknar väl en del av att klockan kan ha använts i ~30 år. Jag tycker inte den här ser polerad ut, men jag kanske har ett otränat öga på Santos. Skruvarna på länken är blanka medan länken är borstad etc.Den glasringen? Isf var någon full på jobbet.
Visst blir de mjukare, men inte så mjuka. Själva kanterna kan bli runda men då är de repor i dem. Runt skruvar blir de aldrig runda. Då man inte kan polera länken på dessa carree nöjde man sig nog oftast med glasringen.Vet inte hur skarpt och NOS folk vill ha det men kanter mjuknar väl en del av att klockan kan ha använts i ~30 år. Jag tycker inte den här ser polerad ut, men jag kanske har ett otränat öga på Santos. Skruvarna på länken är blanka medan länken är borstad etc.
Men kan va otränat öga helt enkelt.
Såg precis denna:Hej, går tankarna att slå till på en guldig eller tvåtons Cartier till flickvännen. Helst quartz.
Prisklass gärna runt 20, men kan vara något flexibel. Hon har små handleder, så något mindre är att föredra.
Vilka modeller skulle ni rekommendera? Och är det möjligt att komplettera med en after market-länk i guld (mesh eller annat)?
Tack på förhand!
Boett + Glasring är definitivt polerade. Glasringen skall vara mer kantig och inte så rundad i hörnen. Samma med boett, man ser rätt tydligt att den är polerad om man kollar på ”crown guards”. Svårt att uttala sig om länken på bilderna men den ser OK ut..Vet inte hur skarpt och NOS folk vill ha det men kanter mjuknar väl en del av att klockan kan ha använts i ~30 år. Jag tycker inte den här ser polerad ut, men jag kanske har ett otränat öga på Santos. Skruvarna på länken är blanka medan länken är borstad etc.
Men kan va otränat öga helt enkelt.
Tusen tack för tipset! Är det möjligt att komplettera med aftermarket-länk sen tro? Eller är det inget att ha?Såg precis denna:
Ser ut att vara i fint skick![]()
Cartier, Panthère, armbandsur, 21,5 x 21,5 (30) mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Tror inte det. Finns ju möjlighet att köpa originallänk men då drar det iväg (när jag kollade senast hittade jag ett för ~45kr). Annars är den fin på band:Tusen tack för tipset! Är det möjligt att komplettera med aftermarket-länk sen tro? Eller är det inget att ha?
Vad sägs om den äldre, lilla 24mm Santosen utan datum?Hej, går tankarna att slå till på en guldig eller tvåtons Cartier till flickvännen. Helst quartz.
Prisklass gärna runt 20, men kan vara något flexibel. Hon har små handleder, så något mindre är att föredra.
Vilka modeller skulle ni rekommendera? Och är det möjligt att komplettera med en after market-länk i guld (mesh eller annat)?
Tack på förhand!
sannerligen! Tack för tipsetTror inte det. Finns ju möjlighet att köpa originallänk men då drar det iväg (när jag kollade senast hittade jag ett för ~45kr). Annars är den fin på band:![]()
Låter kanon, om nu den andra skulle dra iväg. Är det någon särskild referens?Vad sägs om den äldre, lilla 24mm Santosen utan datum?
Då får du tvåton, länk, quartz.
Har dock ingen aning om prisbilden på dessa, men kanske går att hitta för runt 20?
Ny tavla kostar inte speciellt mycket. Typ under 2,000kr om jag inte minns felHej,
Mellan 6/7 har jag Panthern en liten rost fläck.
Har någon ett tips på vart jag kan göra en
”dial refurbishment” - fördelaktigt inom Europa?
Alt annat tips?
Salve
Visst blir de mjukare, men inte så mjuka. Själva kanterna kan bli runda men då är de repor i dem. Runt skruvar blir de aldrig runda. Då man inte kan polera länken på dessa carree nöjde man sig nog oftast med glasringen.
Tack, så jag tänkte först men inte hittat någonNy tavla kostar inte speciellt mycket. Typ under 2,000kr om jag inte minns fel