• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Om jag inte missat något så är de med blåa index i vitmetall.
4F57DC57-F972-49DB-811D-441CF5047608.jpeg


Jag stödjer den teorin med en gammal bild på min.

/B
 

Psykel

Patek
Inte riktigt, de är belagda med något.

Om jag inte missat något så är de med blåa index i vitmetall.
Har sett olika varianter på dom "vita", dels med märkning för vermeil, och som denna med endast argent. Oklart vad som skiljer dock. Men killgissa kan man nog göra på vitguldspläterat vs rodinerat silver?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Är detta en vanlig Must med borttagen förgyllning, eller gjordes det modeller som denna?


Jag kan ha fel men det verkar som denna hade guldbeläggning från början. Om man tittar runt glaset är det gult där limmet sitter. Kan var smuts, förstås, men hade kollat noga själv innan eventuell budgivning.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag kan ha fel men det verkar som denna hade guldbeläggning från början. Om man tittar runt glaset är det gult där limmet sitter. Kan var smuts, förstås, men hade kollat noga själv innan eventuell budgivning.
Finns det gula som saknar guldmärkning? Har ingen koll själv då jag inte gillar dem. Även svårt att bli av med gult guld på boettlocket. Känns som den isf har fått ny beläggning. Jag tror den föddes vit.
 

Psykel

Patek
Jag kan ha fel men det verkar som denna hade guldbeläggning från början. Om man tittar runt glaset är det gult där limmet sitter. Kan var smuts, förstås, men hade kollat noga själv innan eventuell budgivning.
Har aldrig sett en Must de Tank i gul vermeil och blå index, tror det är unikt för dom silvriga. Och denna har som sagt endast märkning för silver på baksidan och inte för vermeil/guldplätering.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Finns det gula som saknar guldmärkning? Har ingen koll själv då jag inte gillar dem. Även svårt att bli av med gult guld på boettlocket. Känns som den isf har fått ny beläggning. Jag tror den föddes vit.

Du har nog rätt. Har inte tänkt på att de brukar vara märkta med tjockleken på beläggningen. Detta är ett tungt argument för att allt är som det ska.
 

honken166

Omega
2-Faktor
God kväll!
Är riktigt sugen på en Santos-Dumont (kvarts från 2019) i storlek Small (WSSA0023) och undrar vad det är för bandhornsbredd på den. Någon vänlig själ som kan mäta? Hittat lite olika siffror, kan 16mm stämma på small och 18 på large?

Allt gott!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
God kväll!
Är riktigt sugen på en Santos-Dumont (kvarts från 2019) i storlek Small (WSSA0023) och undrar vad det är för bandhornsbredd på den. Någon vänlig själ som kan mäta? Hittat lite olika siffror, kan 16mm stämma på small och 18 på large?

Allt gott!
Har för mig att den låg på 15.7mm men 16 går bra. Köpte dessa två från Hirsh som test band. Satt bra.
955B119A-8E14-4901-A7A6-D843CBC334B7.jpeg 75DB9E4C-8583-4669-BA8F-4F39341716A4.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bra då tycker vi olika. Men kul att du är ärlig som vanlig...... 🤦🏻
Man kan ju undra varför du alltid bemödar dig med att svara alla om det inte går att vara positiv.
För de sitter inte bra, passar inte alls bandhornen. Det är en glipa i sidled, vilket är märkligt om bandet är bredare än avståndet mellan bandhornen? Bandet böjer för mycket direkt vid bandhornen, dvs för stor boett. Sedan är bandet för tunt vid kanterna. Detta gör att bandhornen sticker ut längre än bandet. Väldigt få som skulle göra detta med vilje. Även väldigt få som tycker detta ser bra ut. Därför kommenterar jag, för att hjälpa medlemmen som frågade och fick ett udda svar.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
För de sitter inte bra, passar inte alls bandhornen. Det är en glipa i sidled, vilket är märkligt om bandet är bredare än avståndet mellan bandhornen? Bandet böjer för mycket direkt vid bandhornen, dvs för stor boett. Sedan är bandet för tunt vid kanterna. Detta gör att bandhornen sticker ut längre än bandhornen. Väldigt få som skulle göra detta med vilje. Även väldigt få som tycker detta ser bra ut. Därför kommenterar jag, för att hjälpa medlemmen som frågade och fick ett udda svar.
Förstår vad du menar. Men istället för oneliners är detta ett mycket mer konstruktivt svar som som du nämner hjälper frågeställaren. Men givetvis, ett mer skräddarsytt band från Dlugs eller Molequin sitter givetvist bättre.
 

Ghostie

Omega
2-Faktor
Fick tillslut, trots PostNords försök att slarva bort det, det andra försöket till band från ABP Concept. Nu är sömmar rätt längd och sånt och blev riktigt bra! Inte den 100% passform vid spännet och sånt som originalbandet, men bra nära och känns klart premium.
Värt 1800 kr (kampanjpris)? Kanske!
Blev iaf helt rätt med ett tunnare band till tanken, förstår inte hur Cartier tänker med all stoppning.
27C73448-CC58-4A74-BD6B-4C25A69F1D52.jpeg
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Den här var tjusig tycker jag. Blir intressant att se om den går åt fort.

 
Vänder mig till experterna.. Detta originalband till min Santos medium ska ha varit oanvänt och jag har endast testat det hemma. Idag noterade jag denna ”fläck” på bandet och undrar om det ser normalt ut (dvs. om det kan ha kommit så direkt från Cartier) eller om jag bör försöka reklamera? Mest nyfiken, det är inte så att det stör mycket.

6F8DF5D8-5B43-4EDE-A8FC-7AA09419ABE5.jpeg
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Vänder mig till experterna.. Detta originalband till min Santos medium ska ha varit oanvänt och jag har endast testat det hemma. Idag noterade jag denna ”fläck” på bandet och undrar om det ser normalt ut (dvs. om det kan ha kommit så direkt från Cartier) eller om jag bör försöka reklamera? Mest nyfiken, det är inte så att det stör mycket.

6F8DF5D8-5B43-4EDE-A8FC-7AA09419ABE5.jpeg
Jag har inga fläckar på mitt. Hade inte brytt mig/reklamerat för det där.
 
Topp