Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Carree, datum kl 3 = CarreeRåkar någon ha koll på huruvida detta är en Carree, eller Galbee?
Har lite tufft att se skillnad.
Bra valFick bli en Must tillslut
![]()
Det gör mig lite förvirrad då den står listad som en Galbee 2319. Fel av säljaren?Carree, datum kl 3 = Carree
Fel av säljaren.Det gör mig lite förvirrad då den står listad som en Galbee 2319. Fel av säljaren?![]()
Tack så hemskt mycket för info. Kanske svårt att avgöra via bild, men någon som kan hjälpa mig avgöra skick i form av polering?Fel av säljaren.
Den ser fin ut, med det man ser på en bild.Tack så hemskt mycket för info. Kanske svårt att avgöra via bild, men någon som kan hjälpa mig avgöra skick i form av polering?
Tack så mycket för input. Uppskattas!Den ser fin ut, med det man ser på en bild.
Håller inte med, fulpolerad.Den ser fin ut, med det man ser på en bild.
Specificera gärna.Håller inte med, fulpolerad.
Svårt att hitta opolerade ex tycker jag. Har du någon input om boetten i sig?Håller inte med, fulpolerad.
Svårt att hitta opolerade ex tycker jag. Har du någon input om boetten i sig?
Jag tackar så mycket för hjälpen. Får bli att leta vidare!Det är svårt. Eller dyrt. Ofta både och. Men det är verkligen ingen idé att köpa en Santos med förstörda skruvskallar i länken. Håll ut och spara på.
![]()
Sitter som en smäck! Får man fråga om handledsmått?Fick bli en Must tillslut
![]()
Santos Carrée från 1978 är mer rak och fyrkantig. Galbée från 1987 är böjd och har mjukare kurvor och linjer. Just 2319 har datum klockan tre men är en automatisk Galbée. Klockan på bilden är en Carrée 2960.Råkar någon ha koll på huruvida detta är en Carree, eller Galbee?
Har lite tufft att se skillnad.
Sitter som en smäck! Får man fråga om handledsmått?
Förstår vad du menar, men tycker att du ska försöka stå emot tankarna. Den sitter bra men bryter mot just nu rådande konventionella normer. Ett hjärnspöke således. som dressur är den helt korrekt och jag vill mena att den kommer göra sig perfekt till vardags också.![]()
Tack. Absolut, 18cm. Slänger med en bild med lite mer avstånd också.
En del av mig undrar ändå om inte de extra millimeternna på Solo large hade varit lite bättre
Men tanken med denna är att köra den som kostymur, och grejen är väll att tanken ska vara liten!
Grymt, tack! Håller med föregående talare - den sitter riktigt fint. Och ang storleken, är den inte för liten för Mr Ali, är den nog inte det för oss heller![]()
En del av mig undrar ändå om inte de extra millimeternna på Solo large hade varit lite bättre
Men tanken med denna är att köra den som kostymur, och grejen är väll att tanken ska vara liten!
Jag tycker den gör sig bra! Har själv börjat snegla lite på mindre klockor och cartier är däribland dom. Detta efter att jag börjat använda Casio f91w mer och mer.Nyligen införskaffat en Tank Must Small. Helt fantastisk modell, Har dock börjat att fundera allt mer på storleken och känner att vi inte är överens.
Vid närbild känns den bra på min 16cm handled, däremot på avstånd och i spegeln får jag en annan bild. Hur ställer ni er till storleken?
Nyligen införskaffat en Tank Must Small. Helt fantastisk modell, Har dock börjat att fundera allt mer på storleken och känner att vi inte är överens.
Vid närbild känns den bra på min 16cm handled, däremot på avstånd och i spegeln får jag en annan bild. Hur ställer ni er till storleken?
Nyligen införskaffat en Tank Must Small. Helt fantastisk modell, Har dock börjat att fundera allt mer på storleken och känner att vi inte är överens.
Slår in öppna dörrar nu, men det är för Er det måste kännas bra. Gör det inte det så är det inte bra, oavsett vad andra säger![]()
Galbée är relativt lätt att få tag på i bra skick. Om NOS är viktigt så kan det ju vara ett alternativ men du kommer ner rätt mycket i pris om ”Very good” är gott nog. Carrée i bra skick är en helt annan sak.Den här har legat ute ett tag, dom påstår att den är NOS. Håller ni med om det? Tycker själv att den ser riktigt skarp ut, men då är jag även en novis.
Funderar på att eventuellt dra iväg ett bud några hundra EUR under, då jag betalar i EUR och inte i SEK.
![]()
Cartier Santos W20011C4 N.O.S Unworn säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 52 492 kr
Cartier Santos Galbée Annons: 52 492 kr Cartier Santos W20011C4 N.O.S Unworn, Referensnummer W20011C4; Guld/Stål; Kvarts; Skick Oanvänd; År 2004; Klocka med originallåda; Klwww.chrono24.se
Galbée är relativt lätt att få tag på i bra skick. Om NOS är viktigt så kan det ju vara ett alternativ men du kommer ner rätt mycket i pris om ”Very good” är gott nog. Carrée i bra skick är en helt annan sak.
Jag vet känslan, men jag tycker den ser helrätt ut även på avstånd på andra bilden.Nyligen införskaffat en Tank Must Small. Helt fantastisk modell, Har dock börjat att fundera allt mer på storleken och känner att vi inte är överens.