Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ändå kul klockval, ligger lite i linje med hur jag ser på Pashan
![]()
Fast det är en extremt smal och märklig historiebeskrivning. Men visst, iom att det är historien Cartier berättar så.Helt klart, men inte oväntat, med tanke på Pashans historia.
![]()
![]()
The 35-year Story of the Pasha de Cartier
We trace the 35-year story of the sporty round watch with a crown-cap and assured sense of style that is Cartier's Pasha de Cartier.therake.com
Nice, vad är det för modell?Sällsynt djur![]()
Tortue, den tunnaste varianten.Nice, vad är det för modell?
Tack, länkarna lyfter den verkligen!Tortue, den tunnaste varianten.
Grattis...Klickade hem den här https://auctionet.com/sv/2428091-cartier-armbandsur-thank-automatique-18k-guld-1980-tal
Det är den ganska ovanliga Louis Cartier Tank jumbo, fast den lilla jumbon med ref 17011.
Tar gärna emot tankar om skick eller något som avviker och skulle motivera att utnyttja returrätten, är medveten om att priset drog iväg men kände att det blir nog inte så många chanser att knipa en av dessa.
Spåret till skruvarna för armbandet var rätt åtgångna och glaset var skadat i ena hörnet.
Om den får stanna tänker jag att det blir service, kontaktar man Cartier för detta?
Ge mig dina tankar om skick och referensen.
The closest we can get is a photograph from 1943 of a watch that bears all these features and does look quite a lot like the modern Pasha.Helt klart, men inte oväntat, med tanke på Pashans historia.
![]()
![]()
The 35-year Story of the Pasha de Cartier
We trace the 35-year story of the sporty round watch with a crown-cap and assured sense of style that is Cartier's Pasha de Cartier.therake.com
Jag skulle tro att det är en trasig bild i artikeln.The closest we can get is a photograph from 1943 of a watch that bears all these features and does look quite a lot like the modern Pasha.
Är jag blind eller vart är bilden? Det finns ju inget dokumenterat innan Gentas Pasha vad jag vet.
The closest we can get is a photograph from 1943 of a watch that bears all these features and does look quite a lot like the modern Pasha.
Är jag blind eller vart är bilden? Det finns ju inget dokumenterat innan Gentas Pasha vad jag vet.
Men den har jag för mig ser exakt ut som Gentas. Vad var vitsen att man skulle använda sig av honom isf?Det finns en Pasha klocka som ser gammalt ut och som Cartier påstår är den tidiga versionen. Hade diskuterats här i tråden med bilder och sånt. Jack Foster skrev på sin IG att han har sett den och blev övertygad om att den var äkta.
Även kopior måste konstrueras av designers. Vissa tidiga är ju stämplade Gerald Genta tom så det var inte endast designern Genta som var delaktig.Men den har jag för mig ser exakt ut som Gentas. Vad var vitsen att man skulle använda sig av honom isf?
Det kanske är så och att den gamla verkligen finns. Tycker dock att det är konstigt att det både hävdas att det är Gentas design samt en väldigt gammal design av Cartier.Även kopior måste konstrueras av designers. Vissa tidiga är ju stämplade Gerald Genta tom så det var inte endast designern Genta som var delaktig.
Håller med, blev förvånad när den dök upp.Det kanske är så och att den gamla verkligen finns. Tycker dock att det är konstigt att det både hävdas att det är Gentas design samt en väldigt gammal design av Cartier.
Otroligt fin! Finns det en vackrare länk än grains de riz?Sällsynt djur![]()
Wow, jumbo och paris-tavla slår sällan fel!![]()
![]()
![]()
![]()
Har fått hem min första tank, väldigt nöjd.
Tänker att den ska in på en genomgång och glasbyte då det är trasigt. Hur gör man med polering av dessa? Kör man en lättare polering eller låter man det vara, kanske inte lika känsligt då det inte är några räta vinklar?
Annat man ska akta sig för vid service som man inte vill att de gör?
Bor i Göteborg, lämnar jag till Jarl Sandin eller kontaktar jag Cartier i Stockholm.
Har som tidigare nämnt att jag har ångerrätt så om någon ser något som inte verkar vara som det ska med klockan (förutom priset då) tar jag gärna era tankar om det.
Tack, tycker själv att den är väldigt fin.Wow, jumbo och paris-tavla slår sällan fel!
Skulle säga att även om Tanken är en relativt tacksam klocka att polera tycker jag man ska vara lite försiktig. Tycker att den ser fin ut som den är och om du har som avsikt att använda den mycket kommer du snabbt på nya repor och hairlines. Om den bara ska rycka in vid finare tillfällen kan du gott kosta på dig en lätt polering om du tycker att dagsskicket förtar lite av upplevelsen.
Ingen erfarenhet av Jarl Sandin men Cartier i Stockholm har jag fått bra hjälp av!
Njut av den![]()
Hade inte vågat låta Cartier polera den, de är långt ifrån skickliga på det området.![]()
![]()
![]()
![]()
Har fått hem min första tank, väldigt nöjd.
Tänker att den ska in på en genomgång och glasbyte då det är trasigt. Hur gör man med polering av dessa? Kör man en lättare polering eller låter man det vara, kanske inte lika känsligt då det inte är några räta vinklar?
Annat man ska akta sig för vid service som man inte vill att de gör?
Bor i Göteborg, lämnar jag till Jarl Sandin eller kontaktar jag Cartier i Stockholm.
Har som tidigare nämnt att jag har ångerrätt så om någon ser något som inte verkar vara som det ska med klockan (förutom priset då) tar jag gärna era tankar om det.
Bra att veta, lutar åt att låta den vara och inte polera alls, tycker själv inte behovet är så stort.Hade inte vågat låta Cartier polera den, de är långt ifrån skickliga på det området.
Skit i att poleraBra att veta, lutar åt att låta den vara och inte polera alls, tycker själv inte behovet är så stort.
Tack för input, ber dem skippa polering.Skit i att polerasånna där smårepor samlar du ändå på dig fort igen om du ska använda den. Guld är mjukt.
Se till att få det på papper också, bara för att undvika missförstånd! Jag önskade få det i skrift när jag lämnade min Carree på service hos Cartier.Tack för input, ber dem skippa polering.