• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Santos-söndag,
DDD26F1C-AD94-4799-95B0-5AEC45FDE432.jpeg

Santos Galbée, 1566 med 22 år på nacken. Glad andra advent.

0F04C588-F745-4676-8206-4532FAC7CFE2.jpeg
Santos-söndag? 👋
C1717188-190F-4BEA-B483-E4B5869FF793.jpeg
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Ok lite subjektivt dilemma.
Vilken är den snyggaste färgen på band till ståltank?
Tunn svart ödla känns som säkrast kort, grönt lite tjockare får den lite mindre dressig och blå är coolt men lite pajjigt kanske? :D
Plz help med bilder :D
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Santosen har haft lite spretig tidshållning på sistone så jag har lämnat in den på service, bad om ett prisförslag på byte av glasring också.

Vissa här har ju lagt upp en massa bilder på sina orimligt krispiga ex och jag tycker att skicket på min är egentligen helt ok men att just en lite vassare glasring hade varit pricken över i

20 380kr vill dom ha för det, var lite väl magstarkt, men om någon är sugen finns iaf möjligheten.

A0450D75-659B-4AD2-AAC9-B1876C44C105.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Santosen har haft lite spretig tidshållning på sistone så jag har lämnat in den på service, bad om ett prisförslag på byte av glasring också.

Vissa här har ju lagt upp en massa bilder på sina orimligt krispiga ex och jag tycker att skicket på min är egentligen helt ok men att just en lite vassare glasring hade varit pricken över i

20 380kr vill dom ha för det, var lite väl magstarkt, men om någon är sugen finns iaf möjligheten.

A0450D75-659B-4AD2-AAC9-B1876C44C105.jpeg

Oj! Service och glasring (ruta)? Det brukar ju diskuteras om ringen är solid eller inte.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Santosen har haft lite spretig tidshållning på sistone så jag har lämnat in den på service, bad om ett prisförslag på byte av glasring också.

Vissa här har ju lagt upp en massa bilder på sina orimligt krispiga ex och jag tycker att skicket på min är egentligen helt ok men att just en lite vassare glasring hade varit pricken över i

20 380kr vill dom ha för det, var lite väl magstarkt, men om någon är sugen finns iaf möjligheten.

A0450D75-659B-4AD2-AAC9-B1876C44C105.jpeg
Skulle inte polerat den där, ser mer än helt okej ut.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Santosen har haft lite spretig tidshållning på sistone så jag har lämnat in den på service, bad om ett prisförslag på byte av glasring också.

Vissa här har ju lagt upp en massa bilder på sina orimligt krispiga ex och jag tycker att skicket på min är egentligen helt ok men att just en lite vassare glasring hade varit pricken över i

20 380kr vill dom ha för det, var lite väl magstarkt, men om någon är sugen finns iaf möjligheten.

A0450D75-659B-4AD2-AAC9-B1876C44C105.jpeg
Hoppsan. Jag pröjsade 5’ för komplett service och fick prisoffert på glasring (i stål visserligen) på ca 3k
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Är sugen på en Cartier Tank Must Large.

Hur upplevs den på handleden?
Är 3ATM ett problem i den vanligaste vardagen?
Två frågor som är omöjliga att svara på…

Jag upplevde Large som för stor på min 17cm handled, hur den upplevs på din kan jag inte svara på. Mitt tips att testa hos AD

Gällande vattenresistens, beror ju också helt på vad du lever för liv. Funkade utmärkt för mig, åkte av den vid dusch och diskning, annars på hela dagarna.
 
Topp