Tänker du den stora med quartz eller den mindre badbryggan med automaturverk (XL)?Är sugen på en Cartier Tank Must Large.
Hur upplevs den på handleden?
Är 3ATM ett problem i den vanligaste vardagen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänker du den stora med quartz eller den mindre badbryggan med automaturverk (XL)?Är sugen på en Cartier Tank Must Large.
Du måste nog prova. Men small är väldigt liten och passar främst kvinnor skulle jag säga. Large är inte så stor alls, framför allt inte på läder. Ang 3 atm så klarar den det mesta. Misstänker att du kanske köper på läder och då är det väl inga problem då du ändå inte kommer att bada med den?Är sugen på en Cartier Tank Must Large.
Jag har pyttesmå handleder och har en Large. Small upplevs väldigt ”petite” och XL ser ut som ett dasslock.Är sugen på en Cartier Tank Must Large.
Tydligt Santos för min del.Någon som haft både en cartier tank louis och en cartier santos? vilken får mest handledstid?
På den tiden jag hade en Tank Large och en Santos-Dumont Small så blev det nästan uteslutande Santosen.Jag har pyttesmå handleder och har en Large. Small upplevs väldigt ”petite” och XL ser ut som ett dasslock.
Upplever inga problem med vattentåligheten, dock skulle jag inte bära den om jag skulle diska eller liknande (vilket jag inte hade gjort oavsett vattentålighet på grund av läderbandet).
PS. Kika på klockan med tillhörande länk. Köpte själv klockan med länk ifall lusten faller på. Kan erkänna att jag mer eller mindre uteslutet bär den på läder, men länken kan vara riktigt skön att använda under varmare väder. Sedan kostar det markant mer att köpa länken lös vid senare skede. Sen är det inte alls omöjligt att få lite rabatt på ett extra band i samband med klockköpet.![]()
Large med QuartzTänker du den stora med quartz eller den mindre badbryggan med automaturverk (XL)?
Tackar! Då ska jag svänga förbi och testa enDu måste nog prova. Men small är väldigt liten och passar främst kvinnor skulle jag säga. Large är inte så stor alls, framför allt inte på läder. Ang 3 atm så klarar den det mesta. Misstänker att du kanske köper på läder och då är det väl inga problem då du ändå inte kommer att bada med den?
Tack för tipsetJag har pyttesmå handleder och har en Large. Small upplevs väldigt ”petite” och XL ser ut som ett dasslock.
Upplever inga problem med vattentåligheten, dock skulle jag inte bära den om jag skulle diska eller liknande (vilket jag inte hade gjort oavsett vattentålighet på grund av läderbandet).
PS. Kika på klockan med tillhörande länk. Köpte själv klockan med länk ifall lusten faller på. Kan erkänna att jag mer eller mindre uteslutet bär den på läder, men länken kan vara riktigt skön att använda under varmare väder. Sedan kostar det markant mer att köpa länken lös vid senare skede. Sen är det inte alls omöjligt att få lite rabatt på ett extra band i samband med klockköpet.![]()
Tack ska göra detTestade hos AD och kom fram till den tråkiga slutsatsen att ingen Tank Must passar mig och mina 20-cm handleder. XL är jättestor och gav inte alls den eleganta, smäckra känsla som jag ville komma åt... L såg fjantigt liten ut.
Testa själv!
Du hoppas jag att jag inte upplever den för litenFör stor.
Inga problem så länge du inte är dykare till yrket.
Tackar, blir att testa denTvå frågor som är omöjliga att svara på…
Jag upplevde Large som för stor på min 17cm handled, hur den upplevs på din kan jag inte svara på. Mitt tips att testa hos AD
Gällande vattenresistens, beror ju också helt på vad du lever för liv. Funkade utmärkt för mig, åkte av den vid dusch och diskning, annars på hela dagarna.
I så fall kan jag inte annat än vitsorda klockan. Bär den i princip dagligen och har snabbt blivit min go to watch!Large med Quartz
tack för svar! har du någon bra motivering till varför?Tydligt Santos för min del.
/B
Tjusigt och grattis!Mini-tanken är här!Den är verkligen mini, känns nästan som en dockklocka (om nu dockor har klockor?)
![]()
Mysig känsla på handleden![]()
![]()
Är är mycket nöjd!
Grattis! Riktigt fin. Vad är det för mått?Mini-tanken är här!Den är verkligen mini
![]()
Mysig känsla på handleden
![]()
Är är mycket nöjd!
Sådär ska det se ut! Riktigt fin, bra köp!Mini-tanken är här!Den är verkligen mini
![]()
Mysig känsla på handleden
![]()
Är är mycket nöjd!
Tack! 15,5 x 17 (24) mmGrattis! Riktigt fin. Vad är det för mått?
Inte egentligen. Kombination av tycke, smak, livssituation och jobb antar jag. Och sånt kan ju ändras över tid.tack för svar! har du någon bra motivering till varför?
Ser ju fin ut, ringen ser inte rundad ut vid kanterna och blanka skruvar/skarp borstning på länken. Men vet du om de polerade hela klockan?Hur tycker ni att skicket är på den här? Polerad av Cartier på nygjord service, men tycker ändå det finns mycket kvar av glasringen?
Stör mig lite på att tavlan är aningen sned, men annars?
Tacksam för råd än en gång
Cartier Santos 1172961 | Chrono24
Köp Cartier 1172961 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
![]()
![]()
Tycker den @aleks saluför här på K&S ser bättre ut isåfall.Hur tycker ni att skicket är på den här? Polerad av Cartier på nygjord service, men tycker ändå det finns mycket kvar av glasringen?
Tacksam för råd än en gång![]()
Ser ju fin ut, ringen ser inte rundad ut vid kanterna och blanka skruvar/skarp borstning på länken. Men vet du om de polerade hela klockan?
Tycker den @aleks saluför här på K&S ser bättre ut isåfall.
Ser ut som ett bra ex.Hur tycker ni att skicket är på den här? Polerad av Cartier på nygjord service, men tycker ändå det finns mycket kvar av glasringen?
Tacksam för råd än en gång
Cartier Santos 1172961 | Chrono24
Köp Cartier 1172961 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
![]()
![]()
Santosen får mer tid än Tanken. Mer allround tycker jag.Någon som haft både en cartier tank louis och en cartier santos? vilken får mest handledstid?
Förstår. Jag tycker också poleringen ser bra ut, bättre än väntat på en Carre.Tack för input! Vet inte om dom polerade hela klockan, frågade bara om polering var gjord under servicen, vilket dom sa ja påMen tycker det ser ut som en bra polering i såna fall.
Kikat på den också! Nackdelen är att jag bor i Nederländerna, så det vore enkelt med en från t.ex Frankrike. Plus att priset blir ganska förmånligt då jag betalar i Euro![]()
Förstår läget. Personligen hade jag ej köpt den du länkar till. Dels för att man gått och blivit så förbaskat snorkig med skick efter man upplevt en helt opolerad klocka. Men även då jag tycker mig ana lite stretch/spel i länken av bilderna att döma. Bättre att direkt gå upp några tusenlappar, vara snabb på avtryckaren, och få ett sylvasst ex IMO.Tack för input! Vet inte om dom polerade hela klockan, frågade bara om polering var gjord under servicen, vilket dom sa ja påMen tycker det ser ut som en bra polering i såna fall.
Kikat på den också! Nackdelen är att jag bor i Nederländerna, så det vore enkelt med en från t.ex Frankrike. Plus att priset blir ganska förmånligt då jag betalar i Euro![]()
Inga problem du har den på 1-2 dagar med DHL ExpressTack för input! Vet inte om dom polerade hela klockan, frågade bara om polering var gjord under servicen, vilket dom sa ja påMen tycker det ser ut som en bra polering i såna fall.
Förstår läget. Personligen hade jag ej köpt den du länkar till. Dels för att man gått och blivit så förbaskat snorkig med skick efter man upplevt en helt opolerad klocka. Men även då jag tycker mig ana lite stretch/spel i länken av bilderna att döma. Bättre att direkt gå upp några tusenlappar, vara snabb på avtryckaren, och få ett sylvasst ex IMO.
Inga problem du har den på 1-2 dagar med DHL Express![]()