• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Är sugen på en Cartier Tank Must Large.

Hur upplevs den på handleden?
Är 3ATM ett problem i den vanligaste vardagen?
Du måste nog prova. Men small är väldigt liten och passar främst kvinnor skulle jag säga. Large är inte så stor alls, framför allt inte på läder. Ang 3 atm så klarar den det mesta. Misstänker att du kanske köper på läder och då är det väl inga problem då du ändå inte kommer att bada med den?
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Är sugen på en Cartier Tank Must Large.

Hur upplevs den på handleden?
Är 3ATM ett problem i den vanligaste vardagen?
Jag har pyttesmå handleder och har en Large. Small upplevs väldigt ”petite” och XL ser ut som ett dasslock.

Upplever inga problem med vattentåligheten, dock skulle jag inte bära den om jag skulle diska eller liknande (vilket jag inte hade gjort oavsett vattentålighet på grund av läderbandet).

PS. Kika på klockan med tillhörande länk. Köpte själv klockan med länk ifall lusten faller på. Kan erkänna att jag mer eller mindre uteslutet bär den på läder, men länken kan vara riktigt skön att använda under varmare väder. Sedan kostar det markant mer att köpa länken lös vid senare skede. Sen är det inte alls omöjligt att få lite rabatt på ett extra band i samband med klockköpet. :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag har pyttesmå handleder och har en Large. Small upplevs väldigt ”petite” och XL ser ut som ett dasslock.

Upplever inga problem med vattentåligheten, dock skulle jag inte bära den om jag skulle diska eller liknande (vilket jag inte hade gjort oavsett vattentålighet på grund av läderbandet).

PS. Kika på klockan med tillhörande länk. Köpte själv klockan med länk ifall lusten faller på. Kan erkänna att jag mer eller mindre uteslutet bär den på läder, men länken kan vara riktigt skön att använda under varmare väder. Sedan kostar det markant mer att köpa länken lös vid senare skede. Sen är det inte alls omöjligt att få lite rabatt på ett extra band i samband med klockköpet. :)
På den tiden jag hade en Tank Large och en Santos-Dumont Small så blev det nästan uteslutande Santosen.
Har smala handleder (15.6CM) och upplevde att proportionen mot Tank Large blev helt fel. Som klocka sett satt den fint, men om man ser till hur den traditionellt burits så blev det fel.
Upplevde dessutom att Santos-Dumonten var en roligare och (som sig bör) en sportigare klocka. Dessvärre hade ingen av dessa någon vattentäthet att rapportera hem om. Så om du är ute efter en all-round så är nog en Santos de Cartier att rekommendera.
 
Du måste nog prova. Men small är väldigt liten och passar främst kvinnor skulle jag säga. Large är inte så stor alls, framför allt inte på läder. Ang 3 atm så klarar den det mesta. Misstänker att du kanske köper på läder och då är det väl inga problem då du ändå inte kommer att bada med den?
Tackar! Då ska jag svänga förbi och testa en👍
 
Jag har pyttesmå handleder och har en Large. Small upplevs väldigt ”petite” och XL ser ut som ett dasslock.

Upplever inga problem med vattentåligheten, dock skulle jag inte bära den om jag skulle diska eller liknande (vilket jag inte hade gjort oavsett vattentålighet på grund av läderbandet).

PS. Kika på klockan med tillhörande länk. Köpte själv klockan med länk ifall lusten faller på. Kan erkänna att jag mer eller mindre uteslutet bär den på läder, men länken kan vara riktigt skön att använda under varmare väder. Sedan kostar det markant mer att köpa länken lös vid senare skede. Sen är det inte alls omöjligt att få lite rabatt på ett extra band i samband med klockköpet. :)
Tack för tipset🙏 Ska besöka AD för att testa
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Cartier premiär
6BD34CED-2E3A-4F1B-AFE5-BEED1D91A185.jpeg
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Hur tycker ni att skicket är på den här? Polerad av Cartier på nygjord service, men tycker ändå det finns mycket kvar av glasringen?
Stör mig lite på att tavlan är aningen sned, men annars?

Tacksam för råd än en gång :)


IMG_20221207_153135.jpg

IMG_20221207_153204.jpg
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Hur tycker ni att skicket är på den här? Polerad av Cartier på nygjord service, men tycker ändå det finns mycket kvar av glasringen?
Stör mig lite på att tavlan är aningen sned, men annars?

Tacksam för råd än en gång :)


IMG_20221207_153135.jpg

IMG_20221207_153204.jpg
Ser ju fin ut, ringen ser inte rundad ut vid kanterna och blanka skruvar/skarp borstning på länken. Men vet du om de polerade hela klockan?
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Ser ju fin ut, ringen ser inte rundad ut vid kanterna och blanka skruvar/skarp borstning på länken. Men vet du om de polerade hela klockan?

Tack för input! Vet inte om dom polerade hela klockan, frågade bara om polering var gjord under servicen, vilket dom sa ja på :) Men tycker det ser ut som en bra polering i såna fall.

Tycker den @aleks saluför här på K&S ser bättre ut isåfall.

Kikat på den också! Nackdelen är att jag bor i Nederländerna, så det vore enkelt med en från t.ex Frankrike. Plus att priset blir ganska förmånligt då jag betalar i Euro :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hur tycker ni att skicket är på den här? Polerad av Cartier på nygjord service, men tycker ändå det finns mycket kvar av glasringen?
Stör mig lite på att tavlan är aningen sned, men annars?

Tacksam för råd än en gång :)


IMG_20221207_153135.jpg

IMG_20221207_153204.jpg
Ser ut som ett bra ex.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Tack för input! Vet inte om dom polerade hela klockan, frågade bara om polering var gjord under servicen, vilket dom sa ja på :) Men tycker det ser ut som en bra polering i såna fall.



Kikat på den också! Nackdelen är att jag bor i Nederländerna, så det vore enkelt med en från t.ex Frankrike. Plus att priset blir ganska förmånligt då jag betalar i Euro :)
Förstår. Jag tycker också poleringen ser bra ut, bättre än väntat på en Carre.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Tack för input! Vet inte om dom polerade hela klockan, frågade bara om polering var gjord under servicen, vilket dom sa ja på :) Men tycker det ser ut som en bra polering i såna fall.



Kikat på den också! Nackdelen är att jag bor i Nederländerna, så det vore enkelt med en från t.ex Frankrike. Plus att priset blir ganska förmånligt då jag betalar i Euro :)
Förstår läget. Personligen hade jag ej köpt den du länkar till. Dels för att man gått och blivit så förbaskat snorkig med skick efter man upplevt en helt opolerad klocka. Men även då jag tycker mig ana lite stretch/spel i länken av bilderna att döma. Bättre att direkt gå upp några tusenlappar, vara snabb på avtryckaren, och få ett sylvasst ex IMO.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tack för input! Vet inte om dom polerade hela klockan, frågade bara om polering var gjord under servicen, vilket dom sa ja på :) Men tycker det ser ut som en bra polering i såna fall.



Kikat på den också! Nackdelen är att jag bor i Nederländerna, så det vore enkelt med en från t.ex Frankrike. Plus att priset blir ganska förmånligt då jag betalar i Euro :)
Inga problem du har den på 1-2 dagar med DHL Express ;)
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Tack för allas input, uppskattas massor :) Ska ta mig en funderare ikväll och imorgon, så får vi se!

Förstår läget. Personligen hade jag ej köpt den du länkar till. Dels för att man gått och blivit så förbaskat snorkig med skick efter man upplevt en helt opolerad klocka. Men även då jag tycker mig ana lite stretch/spel i länken av bilderna att döma. Bättre att direkt gå upp några tusenlappar, vara snabb på avtryckaren, och få ett sylvasst ex IMO.

Jo det håller jag med om, helst av allt skulle man ju vilja ha en nästan NOS men dom är oftast borta innan man hunnit trycka av :) Eller så har dom fel länk (inget fan av hidden clasp eller länken med dom tre gulddelarna i mitten av länken, vill ha dom två skruvarna på varje länk :) )

Inga problem du har den på 1-2 dagar med DHL Express ;)

Hm, bra att veta! :D Ska ta mig en funderare i alla fall!
 
Topp