• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Testar att matcha tavla och band.
77F72B43-3B3F-4C20-8AA7-757F15FBF015.jpeg

/B
 

Falken

Panerai
Någon som vet vad en länkbit listar för nya Santos medium i stål respektive TT? Väldigt spännande system de verkar ha när man ringer till Cartier och huvudkontoret inte ger ut sådan information & det inte går att bli kopplad till butiken…
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det där ser ju kanon ut! Är det samma problem med band på den där som på Carreé:n, att det krävs mod för att bandet ska harmonisera med bandhornen?
Inte riktigt, kör man 17mm fluco fungerar de bra skulle jag säga. De är ju generellt rätt tjocka. Hade inget annat tunnare hemma i rätt storlek, men då kan det potentiellt bli lite problem. Dock inte alls som på Carree. Klockan är 16,5 mm mellan bandhorn. Ser förövrigt nästan exakt likadan ut som de tidigaste Santosarna.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Inte riktigt, kör man 17mm fluco fungerar de bra skulle jag säga. De är ju generellt rätt tjocka. Hade inget annat tunnare hemma i rätt storlek, men då kan det potentiellt bli lite problem. Dock inte alls som på Carree. Klockan är 16,5 mm mellan bandhorn. Ser förövrigt nästan exakt likadan ut som de tidigaste Santosarna.
Ah, men du hade fått till det bra på Carre? Vill minnas att jag läst något om modifikation från dig? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ah, men du hade fått till det bra på Carre? Vill minnas att jag läst något om modifikation från dig? :)
Yes, där körde jag limpistol på baksidan av länken. På bandet körde jag extra läder, men idag hade jag testat lim. Känner inte samma behov på Panthere.

Carreen har förövrigt fått en nos länk. Kostade 4x pengarna jag betalade för klockan. Kommer nog bli kanon om ett par månader.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Yes, där körde jag limpistol på baksidan av länken. På bandet körde jag extra läder, men idag hade jag testat lim. Känner inte samma behov på Panthere.

Carreen har förövrigt fått en nos länk. Kostade 4x pengarna jag betalade för klockan. Kommer nog bli kanon om ett par månader.
Det låter läskigt, men jag återkommer i PM om jag blir rastlös ;) eller så skaffar jag en Panthere också, velade länge mellan de båda modellerna (och galbee).

Wow, det gick att skaka fram en NOS-länk ändå, det lär bli kanon! Ser fram emot slutresultatet!
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hejsan svejsan! Köpte denna med tanken att ha den bredvid sängen (som den väl ändå är tänkt för 🤷) men till min stora förvåning tyckte sambon att den va så pass fin att hon ville ha den framme i vardagsrummet, då vet man ändå att man träffat rätt kvinna 😌😍
IMG_20221203_134611637.jpg
 
Topp