Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror det skulle bli hysteriskt bra!Jaha då har man två guldcartier, kanske aningens orimligt. Vad tror ni om att byta ut pantern mot en panter i stål på länk, skulle det bli en användbar trio?
Inte alls orimligt med flera i guld. Högst rimligt skulle jag sägaJaha då har man två guldcartier, kanske aningens orimligt. Vad tror ni om att byta ut pantern mot en panter i stål på länk, skulle det bli en användbar trio?
Hehe! Iofs kan det spelar in hur lika modellerna ärInte alls orimligt med flera i guld. Högst rimligt skulle jag säga![]()
Nej. Helt fel riktning ju, utöka med ännu fler ädla små Cartier i 18k är det enda rimliga!Jaha då har man två guldcartier, kanske aningens orimligt. Vad tror ni om att byta ut pantern mot en panter i stål på länk, skulle det bli en användbar trio?
Hehe ja du, nu har du chansen. Slängde precis upp en annons på pantern. Får se ifall jag hinner ångra mig.Nej. Helt fel riktning ju, utöka med ännu fler ädla små Cartier i 18k är det enda rimliga!![]()
Skulle också kalla det en bra början… personligen tycker inte jag Tank LC är så lik panthere/santos carree/dumont f piguet. Däremot märkte jag att tjocka dumont och LC används på samma sätt för mig. Med det sagt tror jag att en stålpanthere (borstad) på länk hade brutit av mer som ett sportigare alternativ.Jaha då har man två guldcartier, kanske aningens orimligt. Vad tror ni om att byta ut pantern mot en panter i stål på länk, skulle det bli en användbar trio?
Stort (pardon the pun) grattis!Mini-tanken är här!Den är verkligen mini
![]()
Mysig känsla på handleden
![]()
Är är mycket nöjd!
Ser att du redan ångrat digHehe ja du, nu har du chansen. Slängde precis upp en annons på pantern. Får se ifall jag hinner ångra mig.
Ser att du redan ångrat digHur många minuter låg den ute?
Utmärkt combo! Du får komplettera med nåt i stål för att väga upp på Santos-sidan, helt enkelt! En liten Pasha, kanske?Utvärdering:![]()
![]()
Inte alls lika ju![]()
Nä, nu är jag i klocknirvana och ska försöka stanna där ett tagUtmärkt combo! Du får komplettera med nåt i stål för att väga upp på Santos-sidan, helt enkelt! En liten Pasha, kanske?
Kan inte svara på om alla har det, men mina två Must de Tank från tidigt 80-tal har kupat glas. Lite mindre kupat än ditt dock.Mysigt med kupat glas:![]()
![]()
Har alla tanks det? Pantern har det inte.
Ser ut att ha ersättningstavla. Den skiljer sig iallafall i texttryck & nyans, eventuellt också material, tror jag. Jag upplevde den som annorlunda iallafall. Min Carree t.h med originaltavla, ersättningstavla på den t.v. som den fått under service om jag minns rätt. Notera "Swiss made" och "Swiss"Hur tycker ni att skicket är på den här? Polerad av Cartier på nygjord service, men tycker ändå det finns mycket kvar av glasringen?
Stör mig lite på att tavlan är aningen sned, men annars?
Tacksam för råd än en gång
Cartier Santos 1172961 | Chrono24
Köp Cartier 1172961 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
![]()
![]()
Ser ut att ha ersättningstavla. Den skiljer sig iallafall i texttryck & nyans, eventuellt också material, tror jag. Jag upplevde den som annorlunda iallafall. Min Carree t.h med originaltavla, ersättningstavla på den t.v. som den fått under service om jag minns rätt. Notera "Swiss made" och "Swiss"
![]()
Nu när jag börjar samla på mig lite Cartierspännen: hur särskiljer jag solid från pläterat?
Det som kom med på tanken såldes som pläterat men jag ser ingen genomnötning, vilket väl vore rimligt på en >30 åring klocka. Inte heller någon stämpel, inte heller på det som sålts som solitt.
Tror de flesta tunnare varianter hade det. Iaf innan man började med safirglas. Min tunna Tortue och gamla LC har kupade glas. Det är lite extra fint när kanten på glaset ligger i plan med boetten och inte sticker upp. Tyvärr brukar glasens kant sticka upp nuförtiden.Mysigt med kupat glas:![]()
![]()
Harallatanks det? Pantern har det inte.
Edit: har era tanks kupat glas?
Nu när jag börjar samla på mig lite Cartierspännen: hur särskiljer jag solid från pläterat?
Det som kom med på tanken såldes som pläterat men jag ser ingen genomnötning, vilket väl vore rimligt på en >30 åring klocka. Inte heller någon stämpel, inte heller på det som sålts som solitt.
Inga guldstämplar = pläterat spänne.
Spara mini-tanken den är superfin! Jag skulle bytt till en Panthere stål eller Santos med länk då jag tycker små guldklockor på länk blir lite för lika i känsla även om formen är annorlunda. Eller varför inte gå bananas med en Ballon Bleu eller liten Pasha!Jaha då har man två guldcartier, kanske aningens orimligt. Vad tror ni om att byta ut pantern mot en panter i stål på länk, skulle det bli en användbar trio?
Ser ut som ett jättehack klockan 1, precis där länken möter boetten?![]()
Cartier Santos automatic 80s säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 51 379 kr
Cartier Santos Annons: 51 379 kr Cartier Santos automatic 80s, Referensnummer 2960; Stål; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1980; Klocka med originallåda; Klocchrono24.app
Behövs väl ytterligare bilder på skicket, men potentiellt vass 2960.
Ja, jag noterade också att det såg märkligt ut, behövs som sagt fler bilder av bättre kvalitet på klockan.Ser ut som ett jättehack klockan 1, precis där länken möter boetten?
Tank Large på mina 20cm.Testade hos AD och kom fram till den tråkiga slutsatsen att ingen Tank Must passar mig och mina 20-cm handleder. XL är jättestor och gav inte alls den eleganta, smäckra känsla som jag ville komma åt... L såg fjantigt liten ut.
Testa själv!
Nej, inte lika och båda fantastiska!Utvärdering:![]()
![]()
Inte alls lika ju![]()