Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ultraljudstvätt eller typ 5-56.Den kom innan jul![]()
dock är en länkbit lös och går att glida ut. Någon som vet om det går att lösa enkelt?
Känns som det kommer bli värre, men jag får testa. Var flera länkbitar som sitter löst på olika sätt, synd då länken i övrigt är riktigt skarp och fin.Ultraljudstvätt eller typ 5-56.
Det är fjädrande stift i mitten av skåran som skall låsa fast länken. Dessa kan fastna. Om de bara kan glida ut åt sidan dvs.Känns som det kommer bli värre, men jag får testa. Var flera länkbitar som sitter löst på olika sätt, synd då länken i övrigt är riktigt skarp och fin.
Det stora problemet är den biten, men nu märkte jag att andra sidan av länken har problem med slitna bitar.Det är fjädrande stift i mitten av skåran som skall låsa fast länken. Dessa kan fastna. Om de bara kan glida ut åt sidan dvs.
Inte kända för att göra ett bra jobb. Jag bad dem att inte polera öht (fanns inget riktigt behov heller) och de verkade förstå varför jag inte villeVet någon vad Cartier tar för sin polishing service? Och hur blir resultatet på en Galbee? Får den automatiskt fulpoleringsstämpel om man går igenom en sån?
Okej, tack! Är någon känd för att göra ett bra jobb? Tycker sällan jag ser ett gott ord om polering här i tråden.Inte kända för att göra ett bra jobb. Jag bad dem att inte polera öht (fanns inget riktigt behov heller) och de verkade förstå varför jag inte ville
Okej, tack! Är någon känd för att göra ett bra jobb? Tycker sällan jag ser ett gott ord om polering här i tråden.
Okej, tack för svar!Länken bör inte poleras öht. Nästintill omöjligt att göra ett bra jobb pga de polerade skruvarna.
Tack för varningen... har funderat ett tag på att skaffa ett band därifrån så nu börjar det onekligen bli dags att göra slag i saken. Funderar på ett Ostrich Nubuck Black till min...För den som är sugen på band till Santos de Cartier från Delugs så är det läge att handla på sig nu.
Av olika anledningar så har Richmond bett att man slutar sälja pga. patentintrång. Men har fått tre månader på sig.
Imho har Ken skött det hela riktigt snyggt och jag tror att hans approach lönar sig i längden. Det går att läsa mer på hans Insta:
![]()
Delugs on Instagram: "Sale of Delugs Santos de Cartier strap will resume for now, but cease by May 2023 to comply with Cartier's patents. Many of you had questions on what happened. Read the full story, our thoughts on this episode, the state of t
2,003 likes, 228 comments - delugs on December 19, 2022: "Sale of Delugs Santos de Cartier strap will resume for now, but cease by May 2023 to comply with Cartier's patents. Many of you had questions on what happened. Read the full story, our thoughts on this episode, the state of the...www.instagram.com
Viktigt att matcha glasögon och klocka
![]()
Alligator va?Mitt första köp på KS och min första Cartier, blev ett grönt läderband inför jul också, stort tack till bägge säljare!
Har faktiskt väldigt dålig koll, är ett originalband från Cartier men osäker på material!Alligator va?
Då är det alligatorHar faktiskt väldigt dålig koll, är ett originalband från Cartier men osäker på material!
Dubbelt grattis!Mitt första köp på KS och min första Cartier, blev ett grönt läderband inför jul också, stort tack till bägge säljare!
Aldrig stört mig på den, även om det inte är den mest intressanta kronan. Tur din är lite rundpolerad då.Lite synd att pantern har santos-krona, lite för kantig för de runda formerna.
![]()
Tycker kronan passar Carrée bra. Pantern däremot har ju inte de kantiga formerna i övrigt. Så ja, bra att min är lite rundpoleradAldrig stört mig på den, även om det inte är den mest intressanta kronan. Tur din är lite rundpolerad då.
Carree har en bra mycket kantigare krona, så Pantherekronan är nog anpassad för att vara elegantare. Sedan är jag svag för stora kantiga kronor, tjocka Dumont är härlig. Men kronan bör ju anpassas till boetten som du nämner.Tycker kronan passar Carrée bra. Pantern däremot har ju inte de kantiga formerna i övrigt. Så ja, bra att min är lite rundpolerad![]()
Förstår vad du menar, länken i nya Santos är helt genial i sin konstruktion, men möjligheten till mikrojustering i viklåset (typ som i nyare VC Overseas) hade varit fantastiskt bra om Cartier implementerat. Hade gjort länken till bästa någonsin![]()
Saknar ibland min Santos. Tycker att den är grym men lyckades aldrig få till passformen på länken (som i övrigt är fantastisk). Nån som hört om det kommit någon slags halvlänk? Rundade internet tre varv och pratade med cartier själva i våras men då utan framgång