• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tank Large på mina 20cm.
Säljaren ville pracka på mig en XL, men den är alldeles för stor. Denna tyckte jag satt perfekt.

B0BC49F8-374F-4A6E-BB06-CA5E26C781FE.png
Large är perfekt! Om jag bara kunde få tillbaka min Solarbeat från service....5 månader servicetid för att fixa en urtavla herregud...

Service redan? Vad har hänt?
Jag upptäckte att urtavlan var fläckig, ganska små diskreta men ändå synliga och på flera ställen, så det är väl ett garantiärende dessutom. Klockan köpt här men uttagen hos svensk AD i feb i år. AD bad om ursäkt och sa att dom aldrig haft en Solarbeat inne för service innan och även dom var överraskade över hur sjukt lång tid det skulle ta. Enligt deras invoice är klockan beräknad klar 3/3-23
Ny-bitmappsbild-3.png

Jag upptäckte att urtavlan var fläckig, ganska små diskreta men ändå synliga och på flera ställen, så det är väl ett garantiärende dessutom. Klockan köpt här men uttagen hos svensk AD i feb i år. AD bad om ursäkt och sa att dom aldrig haft en Solarbeat inne för service innan och även dom var överraskade över hur sjukt lång tid det skulle ta. Enligt deras invoice är klockan beräknad klar 3/3-23
Ny-bitmappsbild-3.png
Då borde det bli reklamation och du får en ny. Sån tid ska det inte ta.

Snyggt!

Aldrig tänkt på Cartier sedan min första ”riktiga” klocka 2006, men senaste tiden har suget efter en Santos blivit större och större. Är det där en medium?

Någon som har koll på prutmån hos AD? Är nog sedd som en ganska ok kund
Tackar!

Yes är en medium. Jag har haft lite samma resa. Fokus främst på tudor, rolex och omega. Sen började santos suget komma och när jag testa en kunde jag inte hålla mig.

Finns nog möjlighet till viss rabatt om du inte går till cartier butiken. När jag skulle testa för en månad sen fanns dock medium i stål varken hos nymans eller cartier men båda kunde ta hem på några veckor/någon månad så vet inte hur dem ställer sig om den inte finns i butik.

Tackar!

Yes är en medium. Jag har haft lite samma resa. Fokus främst på tudor, rolex och omega. Sen började santos suget komma och när jag testa en kunde jag inte hålla mig.

Finns nog möjlighet till viss rabatt om du inte går till cartier butiken. När jag skulle testa för en månad sen fanns dock medium i stål varken hos nymans eller cartier men båda kunde ta hem på några veckor/någon månad så vet inte hur dem ställer sig om den inte finns i butik.
Prutmån brukar vara beroende på efterfrågan. Köpte min Tank till list med hänvisning till att det var sista exemplaret och hög efterfrågan men fick däremot en fin-fin rabatt på extra band istället.

• Like
Reactions: JDQ
Snyggt!

Aldrig tänkt på Cartier sedan min första ”riktiga” klocka 2006, men senaste tiden har suget efter en Santos blivit större och större. Är det där en medium?

Någon som har koll på prutmån hos AD? Är nog sedd som en ganska ok kund
Nu är det några månader sen men jag kollade runt hos många ADs i olika länder men ingen hade den inne och när det talas om beställning med några veckor/månaders leveranstid så är det naturligtvis svårare att argumentera för rabatt.

Till slut hittade jag min hos AD i Spanien och det slutade med typ 12% samt ett extra strap. Dock är jag dum i hela huvudet och använde ett kreditkort med världens högsta avgift och världens sämsta växlingskurs så min utgift blev i slutänden högre än att gå till cartier 😂🙃

1670759039108.png

Intressant modell!

28.200 SEK

34.800 SEK

Vad är det jag missar här? Nymans som ej är up-to-date med priserna eller gäller 28.2 hos dom?
Med största sannolikhet har man inte uppdaterat. Deras site skulle behöva lite mer och frekvent kärlek.

Hur tycker ni att skicket är på den här? Polerad av Cartier på nygjord service, men tycker ändå det finns mycket kvar av glasringen?
Stör mig lite på att tavlan är aningen sned, men annars?

Tacksam för råd än en gång :)

IMG_20221207_153135.jpg

IMG_20221207_153204.jpg
Nu är inte jag något proffs men jag känner inte igen urtavlan. Om du kollar på dom andra här på forumet så står det cartier vid klockan 7 och har aldrig sett att det står swiss made sådär

Jag läste att serienumret på Cartiers klockor ska vara t.ex 2 bokstäver + sex siffror. Även Cartier själva skrev att "Typically the serial number includes some letters"

Stämmer det att alla serienummer ska ha bokstäver? Tycker jag ser väldigt många 2961 som inte har några bokstäver ingraverade.

Jag frågade nämligen om Cartier kunde verifiera om ett specifikt serienummer (från Chrono24) var äkta, men dom fick ingen träff i sin databas och då skrev dom just att dom vanligtvis innehåller bokstäver.

Jag läste att serienumret på Cartiers klockor ska vara t.ex 2 bokstäver + sex siffror. Även Cartier själva skrev att "Typically the serial number includes some letters"

Stämmer det att alla serienummer ska ha bokstäver? Tycker jag ser väldigt många 2961 som inte har några bokstäver ingraverade.

Jag frågade nämligen om Cartier kunde verifiera om ett specifikt serienummer (från Chrono24) var äkta, men dom fick ingen träff i sin databas och då skrev dom just att dom vanligtvis innehåller bokstäver.

Nej, det stämmer inte. Men Cartier har ingen aning om signa vintageklockor. De moderna följer säkert regeln.

Tillbaka
Topp