• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Förstår vad du menar, länken i nya Santos är helt genial i sin konstruktion, men möjligheten till mikrojustering i viklåset (typ som i nyare VC Overseas) hade varit fantastiskt bra om Cartier implementerat. Hade gjort länken till bästa någonsin
Precis så. Och för mig blev det så att den antingen satt så hårt att den var helt fixerad på armen eller att den föll ner på handen a la bilhandlare. Inte rätt modell för det 🚗

Viktigt att matcha glasögon och klocka
64B160B8-7A8D-488C-AA7B-41A071275779.jpeg
Får man fråga vilken ref/storlek det där är? Om det är en ”gammal” mid size så letar jag efter en👍 fantastisk

Stort tack. Otroligt fin klocka.

Vänner, finns det någon här som är duktig på de gamla Santosmodellerna? Jag hade en medium som jag aldrig använde och sedan sålde - nu vill jag givetvis ha en. Den var i stål men tror även de finns i gul- och roséguld men blir inte klok i researchen, har jag tagit fel på referenser?

Utöver det, finns det mot all förmodan någon som har en till salu till ett rimligt pris?😂 stål eller guld

Stort tack. Otroligt fin klocka.

Vänner, finns det någon här som är duktig på de gamla Santosmodellerna? Jag hade en medium som jag aldrig använde och sedan sålde - nu vill jag givetvis ha en. Den var i stål men tror även de finns i gul- och roséguld men blir inte klok i researchen, har jag tagit fel på referenser?

Utöver det, finns det mot all förmodan någon som har en till salu till ett rimligt pris?😂 stål eller guld
Du kan läsa om de äldre referenserna här: https://checkitout65.wixsite.com/vintagecartierwatch/cartier-santos-watch

Det är fjädrande stift i mitten av skåran som skall låsa fast länken. Dessa kan fastna. Om de bara kan glida ut åt sidan dvs.
Verkar som stiftet saknas, ska till en juvelerare som renoverat den här typen av länkar tidigare och se vad som kan göras. Inte gratis, men hoppas han kan fixa stiftet och tighta till den. Det sist nämnda vet jag att han kan, så förhoppningsvis har jag en fräsch länk klar om några veckor!

Jag ska in i Cartier träsket iår tänkte jag!

Frågan har säkert diskuterats tidigare men frågar ändå för enklare svar :cool:

Cartier santos vintage eller ny?

känns som cartier klockorna i vintage har mer kännsla än dem nya?

Beror helt på vad du värdesätter med klockan. En modern medium Santos är inte särskilt stor för en modern sportklocka, men har betydligt bättre (och inhouse) urverk, mycket högre anti-magnetiska egenskaper, en länk som spelar i en helt annan liga än tidigare Santos och 8 års garanti för att nämna några fördelar. I mitt egna subjektiva tycke en uppdaterad och välbehövlig modernisering av designen på klockan som är mycket lyckad.

Gillar du äldre klockor p g a charm och lägre pris etc. är det detta du skall välja

Beror helt på vad du värdesätter med klockan. En modern medium Santos är inte särskilt stor för en modern sportklocka, men har betydligt bättre (och inhouse) urverk, mycket högre anti-magnetiska egenskaper, en länk som spelar i en helt annan liga än tidigare Santos och 8 års garanti för att nämna några fördelar. I mitt egna subjektiva tycke en uppdaterad och välbehövlig modernisering av designen på klockan som är mycket lyckad.

Gillar du äldre klockor p g a charm och lägre pris etc. är det detta du skall välja

Tack! så jag tänkte mestadels

klockan har en ursprunglig "vintage look" som gör den tidlös. Men tänkte mest om vintage blev bättre då det kanske var annan kvalitet förr

Kul med vintage tycker jag är de olika varianterna på Santos. Förutom Galbée och Carrée finns där även Vendôme och Octagon. Plus en del olika tavlefärger (vinröd t.ex, mums).

Tillbaka
Topp