• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Ut och invänd jacka @nöt

081EF9F5-55D5-462B-9B57-DC0281F03880.jpeg

Hallå på er! Känner inte riktigt att jag klickar med min Tank Must. Kanske är en vanesak men kärleken finns inte riktigt där. Vad är ett rimligt pris att sälja en sån för? Tänkte att den bästa kunskapen finns i denna tråd. :) Det är en Tank Must Large, WSTA0041. Uttagen av mig strax före jul 2022. Sett några gamla annonser men ändå lite osäker. Är 25k rimligt?

Hallå på er! Känner inte riktigt att jag klickar med min Tank Must. Kanske är en vanesak men kärleken finns inte riktigt där. Vad är ett rimligt pris att sälja en sån för? Tänkte att den bästa kunskapen finns i denna tråd. :) Det är en Tank Must Large, WSTA0041. Uttagen av mig strax före jul 2022. Sett några gamla annonser men ändå lite osäker. Är 25k rimligt?
Sålde min till det priset i somras, sedan dess har listpriset gått upp 2000 kr men marknaden försämrats så min gissning är att det priset är rimligt även idag, kanske högre eftersom att den är uttagen nyligen.

Saknar Tank så tänk efter en extra gång ;)

Sålde min till det priset i somras, sedan dess har listpriset gått upp 2000 kr men marknaden försämrats så min gissning är att det priset är rimligt även idag, kanske högre eftersom att den är uttagen nyligen.

Saknar Tank så tänk efter en extra gång ;)
Ok tack för den infon!

Haha ja, har väl ångrat några försäljningar längs vägen 😅

Någon som har koll på om rätt referens är W5200024 för den tidigare Tank Solo i 18k? Och vad en motsvarighet i nuvarande sortimentet skulle vara?

Det är alltså kvartsare i 18k av den största modellen innan den får datum osv (och väl heter XL?)
1673600426059.png

inte helt 100 på att det är rätt på bilden

Screenshot_20230113-111909.png

Dessa kan det inte krylla av?
dom ser man inte allt för ofta, dyker modellen upp brukar det vara till premiumpriser.
Är jag den enda som tycker att den vita bakgrunden på kaplans bilder gör det mycket svårare att bedöma skick?

Magiskt! Är det någon som kan tipsa om armband i skinn till min Cartier Santos Carre?

Jag har köpt mitt på Molequin och det är grymt. Tanken har ju den goa bredden på 17 mm mellan luggarna och det var inga problem så det borde finnas som passar bra till Carréen. De kostar ju en slant men riktigt go kvalitet.

Magiskt! Är det någon som kan tipsa om armband i skinn till min Cartier Santos Carre?

Jag har köpt mitt på Molequin och det är grymt. Tanken har ju den goa bredden på 17 mm mellan luggarna och det var inga problem så det borde finnas som passar bra till Carréen. De kostar ju en slant men riktigt go kvalitet.

Kan intyga att Molequins band är väldigt bra. Har ingen erfarenhet av banden till just en Carré, men äger några till min Tank. Helt klart prisvärda!

+1 på Molequin. Har flera till olika klockor och även om de kostar en del så kostar allt av motsvarande kvalle (tex bulang) minst lika mycket.

Tillbaka
Topp