Hur mycket kostade servicen? Får svänga in nån dag.Jag hade en positiv upplevelse vid service av min Tank hos Jarl Sandin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur mycket kostade servicen? Får svänga in nån dag.Jag hade en positiv upplevelse vid service av min Tank hos Jarl Sandin.
Min Tank har ett annat verk än vad som sitter i din Santos. Detta är nog en bättre referens:Hur mycket kostade servicen? Får svänga in nån dag.
5180kr betalade jag hos Cartier för komplett service utan polering.
Hade helt gått på vad jag själv tyckt varit snyggt.Kikat på en vass 2961 men än en gång så är det en ny service-tavla insatt på senaste servicen hos Cartier, alltså med texten "Swiss Made" istället för bara "Swiss".
Hur stor vikt lägger ni på att det ska vara originaltavlan? Resten av klockan är i kanonskick, men känns bara lite off med service-tavlan.
hade boett, länkt etc. varit i bra skick hade jag prioriterat det över en fulpolerad med originaltavlaKikat på en vass 2961 men än en gång så är det en ny service-tavla insatt på senaste servicen hos Cartier, alltså med texten "Swiss Made" istället för bara "Swiss".
Hur stor vikt lägger ni på att det ska vara originaltavlan? Resten av klockan är i kanonskick, men känns bara lite off med service-tavlan.
Det är ju fortfarande en cartier tavla?Kikat på en vass 2961 men än en gång så är det en ny service-tavla insatt på senaste servicen hos Cartier, alltså med texten "Swiss Made" istället för bara "Swiss".
Absolut! Ser bara lite annorlunda ut, jag gillar originalet lite mer.Det är ju fortfarande en cartier tavla?
Absolut! Ser bara lite annorlunda ut, jag gillar originalet lite mer.
Fonten känns lite tjockare t.ex, inte riktigt lika stiligt.
Den är ju fortfarande fin, men inte riktigt lika fin som originalet
Men får jag den för ett bra pris så lär jag nog slå till ändå. Så får se kommande dagarna!
PM:a den till mig om du drar dig ur pga tavlan. Jagar opolerad Santos i bra skickAbsolut! Ser bara lite annorlunda ut, jag gillar originalet lite mer.
Fonten känns lite tjockare t.ex, inte riktigt lika stiligt.
Den är ju fortfarande fin, men inte riktigt lika fin som originalet
Men får jag den för ett bra pris så lär jag nog slå till ändå. Så får se kommande dagarna!
+1PM:a den till mig om du drar dig ur pga tavlan. Jagar opolerad Santos i bra skick![]()
Antar du menar Cartiers egna hemsida när du skriver disktansköp från AD?Angående den röda rese pouchen. Har alla fått en vid nyköp?
Jag fick nämligen ingen vid distansköp från AD
Rengöringskittet? Frugan fick den som "kompensation" tillsammans med lite parfym när de glömde inkludera manualerna.
Fick dock två extra länkbitar postade till mig helt gratis, så det jämnade väl ut sig på det sättet![]()
Köpte från AD, som postade hem den till migAntar du menar Cartiers egna hemsida när du skriver disktansköp från AD?
Jag köpte från dem, då ingick det inte. Mailade en representant, fick svar under samma kväll och löste en till mig direkt utan några frågor. 2 dagar senare hade jag den.
Det verkar vara fel på bägge. Det kan vara bilden men visst är det något gult knas i mitten på länkarna samt runt glaset?En rätt, en fel.![]()
Är snarare för lite gult kan jag tycka. Men var tydligen inte jag som bestämde denna gång.Det verkar vara fel på bägge. Det kan vara bilden men visst är det något gult knas i mitten på länkarna samt runt glaset?
En annan fråga är ju vad det är för piaget??
Såg någon bild där det var stort glapp i ändlänken på nya francaise, var det otur eller hur kändes dem?Provkör nya Tank Français. Santos Carree. Française Medium, Française Large Automatic.
![]()
![]()
![]()
Biffig! Köpsugen? Vilken storlek isf?Provkör nya Tank Français. Santos Carree. Française Medium, Française Large Automatic.
![]()
![]()
![]()
Den där så sjukt trevlig ut!För den som gillar modernt och står ut med kvarts så var den här alldeles otroligt bra.
![]()
Det var nog otur, de känns bra ihopsatta.Såg någon bild där det var stort glapp i ändlänken på nya francaise, var det otur eller hur kändes dem?
Det blir nog svårt att lura på mig en sprillans ny klockaBiffig! Köpsugen? Vilken storlek isf?
Det var den verkligen. Testade tank Louis och Francais osv också men den här var klar vinnareDen där så sjukt trevlig ut!
Får svänga förbi och ta mig en kik!Det var den verkligen. Testade tank Louis och Francais osv också men den här var klar vinnare
Haha ”står ut med kvarts”! Är ju supersmidigt i små tunna guldisar.För den som gillar modernt och står ut med kvarts så var den här alldeles otroligt bra.
![]()
Läcker. Vad ligger dessa i idag?För den som gillar modernt och står ut med kvarts så var den här alldeles otroligt bra.
![]()
Detta var i London och där kostade den 11200 pund tror jag. Men 6-8% prishöjning över hela sortimentet kommer 1 feb enligt cartier butikenLäcker. Vad ligger dessa i idag?
Igen?! Tredje höjningen på typ ett år ju.Detta var i London och där kostade den 11200 pund tror jag. Men 6-8% prishöjning över hela sortimentet kommer 1 feb enligt cartier butiken