• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Det var nog otur, de känns bra ihopsatta.

Det blir nog svårt att lura på mig en sprillans ny klocka😁 Nya medium bärs något lite större än min gamla Santos. Så nu består Tank Française-serien av två herrur och ett damur istället för två damur.
Har lite svårt att placera de nya herruren; är de sport? Är ju biffiga och borstade (okey guld lite polerat) men 3 bar vattentäthet.

Har lite svårt att placera de nya herruren; är de sport? Är ju biffiga och borstade (okey guld lite polerat) men 3 bar vattentäthet.
Varken dress eller sport, beroende på hur man definierar kategorin. Helt vanliga, lite bättre, bruksur. Men tycker att de förlorat mycket av den elegansen och finishen de en gång hade. Det nya kanske säljer?

Igen?! Tredje höjningen på typ ett år ju.
Ja hon sa just det. Tredje höjningen inom 12 mån. Det är stört men samtidigt har väl bla JLC gjort 4 så det är väl mer sign of the times.

Edit: när jag tänker efter så meddelade alla butiker jag var inne i att deras respektive märken har prishöjningar på gång närmaste månaden. Omega, cartier, Vacheron och Gerald Charles

@Jrooth

Senast ändrad:
Kan väl lika gärna lägga upp lite annat jag provade idag också. Dumonten vann på känsla men alla var trevliga 😊

74AD2F48-3CAC-4113-A07B-32320D874D07.jpeg
24F4EB8A-3536-4C29-A456-28E139490E9C.jpeg
55BBE261-E3B7-42B4-87EA-C677ABF101EF.jpeg

4DB1DB90-49A1-40F8-8325-EC56513D7C11.jpeg

Jag vet inte riktigt heller.
Varken dress eller sport, beroende på hur man definierar kategorin. Helt vanliga, lite bättre, bruksur. Men tycker att de förlorat mycket av den elegansen och finishen de en gång hade. Det nya kanske säljer?
Håller med om elegansen, tycker de blivit för breda. Nya small i helguld tror jag kommer sälja. De andra får vi se.

Surfade in på Cartiers hemsida för att klicka hem den (nästan iaf) och ser då att den limiterade i 18k är manuell. Och stor (43,5 x 31,4), tur för min plånbok.

Storleken förvånar mig faktiskt. Upplevde den inte som så mycket större än tanken men lite mer näravara hade den såklart.

Jag provade faktiskt platinum modellen också men missade tyvärr ta bild på den. Den hade också manuellt så det kanske kör det på lite mer speciella modeller. För mig duger kvarts gott dock, speciellt på den här typen av klocka. Nu saknas bara 146k..

Storleken förvånar mig faktiskt. Upplevde den inte som så mycket större än tanken men lite mer näravara hade den såklart.

Jag provade faktiskt platinum modellen också men missade tyvärr ta bild på den. Den hade också manuellt så det kanske kör det på lite mer speciella modeller. För mig duger kvarts gott dock, speciellt på den här typen av klocka. Nu saknas bara 146k..
Tror jag ska gå och köpa en Trisslott idag, plötsligt händer det!

Jag tänker köpa en Cartier till min flickvän i år och funderar på Panthere eller Tank Francaise i stål. Vilken ska man köpa? :rolleyes:
Bara personlig smak där. Men Panthere är en mer klassisk Cartierdesign och elegantare. Tycker sedan själv att den är mycket snyggare. Boetten är väldigt lik de första Santosarna som tillverkades för 100 år sedan.

Bara personlig smak där. Men Panthere är en mer klassisk Cartierdesign och elegantare. Tycker sedan själv att den är mycket snyggare. Boetten är väldigt lik de första Santosarna som tillverkades för 100 år sedan.
Håller med, lutar åt en Panthere men jag såg en bild på Lady Diana med en TF i guld som såg riktigt elegant ut!

L på dumont är riktigt bra tycker jag! Lite annorlunda mot tank dock enligt min mening. Blev nyfiken på den i platinum som du testade, vilken var det?

Jag tänker köpa en Cartier till min flickvän i år och funderar på Panthere eller Tank Francaise i stål. Vilken ska man köpa? :rolleyes:
Grattis flickvännen!
Tänker du ny eller begagnad, guld eller stål?
Finns ett par nya panters som är riktigt snygga:
346B3C47-400F-4C92-B7BD-EFEB1DF0EBC9.jpeg

Sen är jag ju väldigt förtjust i min från -89 (även ifall jag fick köpa den själv🤨)
Francaise i TT är inte så dum heller. Eller helguld som Aleks visar för den delen heller.

Vad har ni för liten mejsel för att lossa bandstift när ni byter band på era tanks? Är ju otroligt litet skruvhuvud.
Edit: never mind (kunde ju ha googlat innan)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp