Är nog ljuset som gör att det ser värre ut!Mycket fin är väl lite att ta i? Ser väldigt sliten ut, eller är det ljuset som spökar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är nog ljuset som gör att det ser värre ut!Mycket fin är väl lite att ta i? Ser väldigt sliten ut, eller är det ljuset som spökar?
Alright! De två jag pratade med på plats på Kaplans hade inte sett några liknande under åren de jobbat där.Kan inte vara superovanlig, sett ett par på KS och även ett par på andra Kaplans-auktioner. Med tanke på att vissa supervassa ex (med vanliga tavlan) gått för 40-50k här så känns priset högt för skicket.
Har nog bara sett utan date window tidigareKan inte vara superovanlig, sett ett par på KS och även ett par på andra Kaplans-auktioner. Med tanke på att vissa supervassa ex (med vanliga tavlan) gått för 40-50k här så känns priset högt för skicket.
Tror inte på det, har ett svagt minne av att jag sett några burgundy gå på just kaplans.Alright! De två jag pratade med på plats på Kaplans hade inte sett några liknande under åren de jobbat där.
Förlåt. Tillför nog inget men det finns en liten handhagad ocksåSå är det nog. Och då är problemet slutgiltigt löst!
För när det gället storleken är jag nästan helt säker att small är vägen att gå för min frus handleder och smak.
Men innnan jag slår till ska vi prova ordentligt.
Hur är det med quartzen i den lilla Tank? Har sett att de har quartzverk som klarar 8 år, men vilket är det i den lilla?
Prisutvecklingen möjligenHar väl sålts några här på forumet för runt 15k de sensate åren, är det något jag missar?
Röd
GråAvslutad - Cartier Santos Carree TT Burgundy
Till salu: en fin Santos med den sk burgundytavlan i vinrött med matchande färg på kronan. Tavlan skiftar mellan roströd och väldigt mörk blodröd beroende på ljus. Värt att notera är att tavlan fått en sk spiderweb-patina som syns i vissa ljus. Med klockan kommer box, manual/booklets, någon...klocksnack.se
Avslutad - Cartier Santos Carree, grå tavla
Cartier Santos Carré i stål guld med grå tavla säljes Ålder: 80- 90- tal Endast klocka samt två länkbitar Ca -5s/dag Finns annonsen kvar finns klockan kvar. Fler bilder och bättre beskrivning finns nedan. Utförande: Stål/guld med safir i kronan. Grå tavla märkt Cartier och Swiss samt...klocksnack.se
Känns som det var något för inte så längesedan som såldes med den andra mindre populära länken också (pyramidlänken) men orkar inte leta så noga
51k + provision och avgifter blir väl typ 65k, även om Carree blivit dyrare de senaste åren har de kanske blivit dubbelt så dyra "bara", denna är ju 4-5gånger så dyr som de som sålts här på forumet för 2-3 år sedan.Prisutvecklingen möjligen?
Normalpriset för en Carree är väl runt 35 nu. Men 50 + var galet mycket för den röde.
Ja men ett svenskt forum är ju inte alltid heller ett riktpris för vad klockorna säljs för/folk är villiga att betala på en internationell marknad. Rent generellt. Ganska många internationella handlare som trålar svenska auktioner51k + provision och avgifter blir väl typ 65k, även om Carree blivit dyrare de senaste åren har de kanske blivit dubbelt så dyra "bara", denna är ju 4-5gånger så dyr som de som sålts här på forumet för 2-3 år sedan.
Värre hype än Nautilus, Royal Oak och Daytona typ
Så är det, men jag har iaf missat att Santos Carree med röd tavla nu kostar 50k+Ja men ett svenskt forum är ju inte alltid heller ett riktpris för vad klockorna säljs för på en internationell marknad. Rent generellt. Ganska många internationella handlare som trålar svenska auktioner
Har ingen koll på dessa specifikt, men jämförelsen med 2-3 år gamla annonser på forumet har ingen relevans riktigt vad gäller priser på, i detta fall, vintage Cartier, var väl mer det som var vad jag ville få fram.Så är det, men jag har iaf missat att Santos Carree med röd tavla nu kostar 50k+
De har väl tidigare iaf inte varit de populäraste konfigurationerna
Är aldrig inne på chrono, tog en sväng där nyss. Jävlar vilka priser folk begär..Delar @aleks bild angående prisläget. Nedan två exempel på Carrée med gun metal/bordeaux tavla där klockan sålt/annons försvunnit inom ett dygn. Vill minnas att den med röd tavla dessutom inte hade den bra/gamla länken.
Finns väl även en vass Carrée 2961 (dock även nyservad) som under gårdagen hastigt blivit såld här på forumet på K&S - annonserat pris 48k
![]()
![]()
Du kan ju räkna bort typ 6% plus försäkrad frakt och kostnad för att få annonsera i dessa priser. Typ 8-10% då. Är väl det som blir netto för säljare på plattformen. Samt att det brukar finnas en del prutmarginal. Svag krona också..Är aldrig inne på chrono, tog en sväng där nyss. Jävlar vilka priser folk begär..
Manuella är väl rosa så den går bort redan därJag har kollat en del på dumont i 18k vilken är kvarts och lekt med tanken (ha!) på tank i 18k i kvarts. Det som fick mig att fundera lite på den manuella istället är att kvartsvarianten inte har guilloche tavlan som jag tycker tillför mycket.
Jag ser faktiskt ingen fördel alls att ha manuell i det scenariot du beskriver. Enda nackdelen är att tavlan är snyggare på manuell men det kanske hon inte värderar så högt?
Kul i sammanhanget att min bättre hälft utbrast ”vad är det där? Den är ju skitful?! Nu har du verkligen tappat det” när jag tog fram min tank![]()
?Manuella är väl rosa så den går bort redan där
Nja, det är nog bara för att jag inte gillar det. Det är ganska allmänt känt att man borde behaga mig på forumet.?
För att det inte är lika traditionellt som gul?
Hahahaha säkrast att @Tombola gör det när han köper en gåva till sin fru dåNja, det är nog bara för att jag inte gillar det. Det är ganska allmänt känt att man borde behaga mig på forumet.
Välkommen till Cartiervärlden! Många små guldskruvar lite överallt här när man börjar leta. Stiften är ändå rätt stora.1mm skruvhuvuden i 18k
kommer inte byta band ofta på denna![]()
Den där tilltalar mig så enormt mycketSvarta hänger med än.
![]()
Riktigt vass den där. Har du någon bild med lädret?Svarta hänger med än.
![]()
Svarta hänger med än.
![]()
Riktigt schysst! Vad mäter handleden?Svarta hänger med än.
![]()
Ruskigt snygg!Svarta hänger med än.
![]()
Alltid tänkt att man tröttnar på svarta klockor (oklar tanke) men den där tavlan måste vara snudd på omöjlig att tröttna på!Svarta hänger med än.
![]()
Med risk för att göra mig impopulär.Hahahaha säkrast att @Tombola gör det när han köper en gåva till sin fru då![]()
Riktigt jäkla fet, känner att jag behöver en sådan i mitt liv snarast!Svarta hänger med än.
![]()