• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Snarare jag som borde citerat frågeställaren och inte dig :) Men generellt så är väl det ADs man ska söka sig till om man vill försöka få någon form av rabatt och aldrig direkt hos Cartier.
Du har helt rätt. Trots fast pris är min upplevelse av Cartier butiken väldigt bra när de vid bägge köptillfällena packade ner extra tillbehör, en trevlig gest utan att man behövde fråga för att det var ömsesidigt trevligt. 👍
 
SA har väl TaxFree även om det inte är genom GlobalBlue?

Har du nettopris I ZAR for en Santos Large BlueDial Blue Bezel?

Brukar få ett Mastercard fyllt med VAT refund på cirka 10% om jag minns rätt.

Dessa priserna innan rabatt är allt jag har.

Panthere - WSPN0019 R55,000.00

Tank Must Large - WSTA0041 R51,500.00

Tank Must XL - WSTA0040 R74,000.00

Cartier Santos - WSSA0018 R129,000.00
 
Brukar få ett Mastercard fyllt med VAT refund på cirka 10% om jag minns rätt.

Dessa priserna innan rabatt är allt jag har.

Panthere - WSPN0019 R55,000.00

Tank Must Large - WSTA0041 R51,500.00

Tank Must XL - WSTA0040 R74,000.00

Cartier Santos - WSSA0018 R129,000.00
Intressant.

Då blir priset I SA omräknat till SEK 68' efter 10% TaxRefund
Utgår från att Mastercard fylls på med den valuta köparen önskar och till FX kurs.
Inte enbart ZAR.
Och möjligtvis ytterligare 10% på det.

Hos Nymans kostar den 88'SEK eller 71300SEK netto.

Inte värt en resa till SA men om någon är där eller de skickar via värdepost är det klart intressant.
 
Köpte en Tank och fick en trevlig klockrulle att förvara klockan i. Året därpå köpte frugan en Panthere kring jul och fick något liknande plus julklappar till barnen (Cartier hade något samarbete som tog fram böcker/instrument till barn).
Nice touch med klappar till kidsen 😀
Får fortfarande rabatt via AD, men bra info, om Cartier butikerna är det enda alternativet
 
Nice touch med klappar till kidsen 😀
Får fortfarande rabatt via AD, men bra info, om Cartier butikerna är det enda alternativet
Det var det verkligen, små saker man uppskattar. Ska tillägga att Tanken inte gick att handla nån annanstans än direkt av Cartier (råkade vara den första Solarbeaten som såldes i Sv) så övriga AD var inget alternativ.
 
Nice touch med klappar till kidsen 😀
Får fortfarande rabatt via AD, men bra info, om Cartier butikerna är det enda alternativet
Såhär såg det ut på hyllan och kidsen fick själva plocka varsitt paket 👌

78A46163-D8FD-407E-8A69-62950FE39F64.jpeg
 
Just gravering bjöd Cartier på när man köpte direkt från dem för ett par år sen, så de ”sparar” du ett par tusenlappar på om du ändå ska gravera 😀
Det ingår gravyr även när man beställer en Cartier från AD men då är det såklart inte på lagerklockor utan beställningar. Gravyr hos Askwalls kostar nog snarare hundralappar än tusenlappar men ändå, många bäckar små ;)
 
Tillbaka
Topp