• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En annan anledning att behålla den som den är är väl länken. De brukar väl inte vilja gå på länken. Så det kommer bli en mismatch om man väljer att gå på boetten. Men visst, kanske trevligt att polera upp guldringen?
Kan inte svara på hur de gör just nu, men de polerade dessa länkar förr om man bad om det. Denna är ju rundad och mycket enklare än de platta.
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor

Den jubileumsmodellen är riktigt cool! Har kikat på den ett tag så nu när den dök upp blev jag tvungen att slå till😅 den bärs ungefär som en datejust skulle jag säga eftersom att armbandets ändbit och den första länkbiten är stela, men det är iofs bara positivt. Tror att den är rysligt bra på ett mockaband också! Vad säger ni ska den in på lite polering eller behålla patinan?
Grattis!!
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS

Den jubileumsmodellen är riktigt cool! Har kikat på den ett tag så nu när den dök upp blev jag tvungen att slå till😅 den bärs ungefär som en datejust skulle jag säga eftersom att armbandets ändbit och den första länkbiten är stela, men det är iofs bara positivt. Tror att den är rysligt bra på ett mockaband också! Vad säger ni ska den in på lite polering eller behålla patinan?
Frän! Fin tavla. Grattis!
 

evki

Audemars
2-Faktor
Ett annorlunda armband för ett annorlunda armbandsur.

_2173509.JPG
_2173507.JPG
 
Testade denna veckan och blev positivt överraskad. Har varit inne på att eventuellt köpa en äldre Santos Galbee då de är avsevärt mer överkomliga i pris.

Ni som är mer erfarna när det gäller Cartier hur är en äldre Santos Galbee i jämförelse med den nya varianten? Bortsett från de uppenbara estetiska skillnaderna. Hur ska man tänka kring box och papper på äldre klockor är det värt premium pengen?

Tack på förhand!

F4BEFB0A-1458-4A84-BF6A-34003551125D.jpeg
 
Senast ändrad:

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Vad roligt! Hoppas verkligen på ett gummi till medium storleken snart, hade köpt det direkt.
Instämmer, synd med Cartier att man blir så låst med deras egna system. Läste denna blog från Delugs där det framgår att de var på väg att ta fram gummiband till medium Santos, men att projektet stannat p g a att Richmont/Cartier vill förbjuda dem sälja aftermarket band till Santos. Delugs verkar också ha fått förbud att sälja sina befintliga Santos band efter maj 2023. Känns ganska kasst av hanterat av Richmont/Cartier

 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kan inte vara superovanlig, sett ett par på KS och även ett par på andra Kaplans-auktioner. Med tanke på att vissa supervassa ex (med vanliga tavlan) gått för 40-50k här så känns priset högt för skicket.
Lite sen på bollen. Haft två burgundy TT. Senaste sålde jag för lite mindre än ett år sen för 31k. Fint skick men seg i uppdraget. Box och lite tillbehör men inget cert.

Tänkte dela min prisbild. Hade nog själv inte betalat mer än 35 idag för en rimlig eller 40 för toppskick
 
Topp