Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blir det badklockan i år då?Ett annorlunda armband för ett annorlunda armbandsur.
![]()
![]()
Titta, samma storlek som min!Såg detta på Insta igår
Behöver nog en tank framgent.
![]()
Titta, samma storlek som min!![]()
![]()
Blir det badklockan i år då?
Stiligt. Själv seglar jag med en Citizen för 2,5’Seglarklockan blir det nog️
Är väl lite som bil, klockan skall vara dyrare än fordonet.Stiligt. Själv seglar jag med en Citizen för 2,5’![]()
Varifrån beställer du måttsytt svinläder?Mitt grisband är klart och borde komma på posten snart. Det enda som kvarstår sen är att du ska plocka bort sekundvisaren.
Inte samma men den den klär i mycket, tanken. Här på Molequin ivy green suede, nytt för dagenSåg detta på Insta igår
Behöver nog en tank framgent.
![]()
Inte samma men den den klär i mycket, tanken. Här på Molequin ivy green suede, nytt för dagen
![]()
Ser inget grönt i bandet?Inte samma men den den klär i mycket, tanken. Här på Molequin ivy green suede, nytt för dagen
![]()
Muppigt. Tappade lite respekt för märket nuInstämmer, synd med Cartier att man blir så låst med deras egna system. Läste denna blog från Delugs där det framgår att de var på väg att ta fram gummiband till medium Santos, men att projektet stannat p g a att Richmont/Cartier vill förbjuda dem sälja aftermarket band till Santos. Delugs verkar också ha fått förbud att sälja sina befintliga Santos band efter maj 2023. Känns ganska kasst av hanterat av Richmont/Cartier
![]()
We're Stopping the Sales of Our Santos de Cartier Straps
Update (17 Jan 2025): Rubber straps for the Cartier Santos de Cartier, using our in-house developed D-Lock adapter, are now available. We recently announced that we would be stopping the sales of our Santos de Cartier straps. Here’s the full story of what happened, our thoughts on this episode...delugs.com
Beklagligt men det är ju patentintrång på riktigt, tyvärr. Hoppas Cartier förstår att det finns efterfrågan och att Delugs kan licensiera lösningen.Muppigt. Tappade lite respekt för märket nu
Beklagligt men det är ju patentintrång på riktigt, tyvärr. Hoppas Cartier förstår att det finns efterfrågan och att Delugs kan licensiera lösningen.
Börjar bli rätt saftigt nu. Tråkig utveckling för oss entusiasterSer att den förväntade prisökningen på Cartier kommit nu, lite över 4% upp på Santos
![]()
Haha fråga inte mig - jag är färgblind - jag tyckte bara kombon var snygg och det heter vad det heterSer inget grönt i bandet?
Torre på InstagramVarifrån beställer du måttsytt svinläder?
Snyggt, är bandet blankt/lackat? Smalnar av till? Är lite sugen på att leta upp en skruttig och slipa av kronskydd osv.
Mkt mumsig. Tänk att ha en tredje Cartier guldis…. Ska gå och köpa en trisslott tror jag
Jag kan inte det där riktigt. Men jag tycker att det glänser lite väl mycket. Som att man lagt på den ”gula” färgen. Det ska vara honey pig allafall.Snyggt, är bandet blankt/lackat? Smalnar av till? Är lite sugen på att leta upp en skruttig och slipa av kronskydd osv.
Vant dig med tanken om att ha två st mao?Mkt mumsig. Tänk att ha en tredje Cartier guldis…. Ska gå och köpa en trisslott tror jag![]()
Ok, obelagda band är min melodi. Precis som med metaller.Jag kan inte det där riktigt. Men jag tycker att det glänser lite väl mycket. Som att man lagt på den ”gula” färgen. Det ska vara honey pig allafall.
Det vore coolt! Jag fantiserar om att slipa en tank solo till normale.
Absolut. Uppskattar formerna pantern på ett annat sätt sen tanken kom.Vant dig med tanken om att ha två st mao?
Nu är det grönt!![]()
Jag vågar inte avgöra om bandet är grönare idag @Aurum men om inte annat ser man lite grön jacka så det jämnar ut sig![]()