• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vilket är det bättre bandet, Raw Sienna eller honey pig?
D39BF415-90B0-4D07-BB7B-66348612FBA7.jpeg

65A0F3B4-8CDC-4832-AEDB-7205EACD8C9F.jpeg
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Älskar den här! Men hade verkligen velat ha möjligheten till ett band som sitter lika gjutet som länken.

308B10C5-4FBF-4CE5-96A7-8B278E05B442.jpeg
Gör det inte. Varför man vill byta en av världens snyggaste länkar till ngt annat är lite obegripligt😃 Jmf gärna med nya Santosen där läder inte kommer i närheten av länken. Samt som aurum påpekar får du problem med att bandhornen kommer att sticka ut då stiften sitter mkt långt in, nära boetten. Speciellt om man har en mindre handled.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Gör det inte. Varför man vill byta en av världens snyggaste länkar till ngt annat är lite obegripligt😃 Jmf gärna med nya Santosen där läder inte kommer i närheten av länken. Samt som aurum påpekar får du problem med att bandhornen kommer att sticka ut då stiften sitter mkt långt in, nära boetten. Speciellt om man har en mindre handled.
Det är den skarpa boetten som är höjdpunkten ju. Samt allt blir mer vintage med läder :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Gör det inte. Varför man vill byta en av världens snyggaste länkar till ngt annat är lite obegripligt😃 Jmf gärna med nya Santosen där läder inte kommer i närheten av länken. Samt som aurum påpekar får du problem med att bandhornen kommer att sticka ut då stiften sitter mkt långt in, nära boetten. Speciellt om man har en mindre handled.

Det är den skarpa boetten som är höjdpunkten ju. Samt allt blir mer vintage med läder :)

Jag får hålla med @Tigerrrr om att länken är helt fantastisk och även om boettens kanter och borstning kontra polering är riktigt bra så blir det 100% med länken. Men jag vill åt santos dumont-känslan ibland ;) Kanske bara får köpa en dumont i platina när jag hittat en köpare till mina båda njurar...
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Jag får hålla med @Tigerrrr om att länken är helt fantastisk och även om boettens kanter och borstning kontra polering är riktigt bra så blir det 100% med länken. Men jag vill åt santos dumont-känslan ibland ;) Kanske bara får köpa en dumont i platina när jag hittat en köpare till mina båda njurar...
Panthère i stål är väl annars fortfarande relativt billiga, så får du behålla njurarna också.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Jag får hålla med @Tigerrrr om att länken är helt fantastisk och även om boettens kanter och borstning kontra polering är riktigt bra så blir det 100% med länken. Men jag vill åt santos dumont-känslan ibland ;) Kanske bara får köpa en dumont i platina när jag hittat en köpare till mina båda njurar...
Man får nog mkt klocka för ett par njurar skulle jag tro😅
 

Endusima

Panerai
2-Faktor
Gör det inte. Varför man vill byta en av världens snyggaste länkar till ngt annat är lite obegripligt😃 Jmf gärna med nya Santosen där läder inte kommer i närheten av länken. Samt som aurum påpekar får du problem med att bandhornen kommer att sticka ut då stiften sitter mkt långt in, nära boetten. Speciellt om man har en mindre handled.
received_493002939069596.jpeg

Tycker det är riktigt fint med läder. Nya panterns länk är dock skitpillig att byta så den får sitta kvar.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
received_493002939069596.jpeg

Tycker det är riktigt fint med läder. Nya panterns länk är dock skitpillig att byta så den får sitta kvar.
Trodde att vi diskuterade Santos Carrée och dess efterföljare. Panthere samt Dumont är helt andra klockor, i mina ögon iaf.

Och kan vi inte göra klart en gång för alla att Panthere är för damer? Ja, jag vet att det finns ngn lite större modell och att några stackars manliga skådisar tvingades bära dem i reklamsyfte för typ 40 år sedan.

God helg alla!

(och läs ovan om Panthere med en gnutta glimt i ngt öga😉)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Trodde att vi diskuterade Santos Carrée och dess efterföljare. Panthere samt Dumont är helt andra klockor, i mina ögon iaf.

Och kan vi inte göra klart en gång för alla att Panthere är för damer? Ja, jag vet att det finns ngn lite större modell och att några stackars manliga skådisar tvingades bära dem i reklamsyfte för typ 40 år sedan.

God helg alla!

(och läs ovan om Panthere med en gnutta glimt i ngt öga😉)
Även att det var med en gnutta glimt i ett öga eller två...
1677847226601.png

tror du Keith Richards tvingades bära en Panthere på denna bild? ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Trodde att vi diskuterade Santos Carrée och dess efterföljare. Panthere samt Dumont är helt andra klockor, i mina ögon iaf.

Och kan vi inte göra klart en gång för alla att Panthere är för damer? Ja, jag vet att det finns ngn lite större modell och att några stackars manliga skådisar tvingades bära dem i reklamsyfte för typ 40 år sedan.

God helg alla!

(och läs ovan om Panthere med en gnutta glimt i ngt öga😉)
Jaha, 2a på den. Men kände att det ändå var på sin plats att visa en av de få män som verkligen passar i en Panthere.

AC386413-1350-46EA-8DDA-13BA06B4FD19.jpeg
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Trodde att vi diskuterade Santos Carrée och dess efterföljare. Panthere samt Dumont är helt andra klockor, i mina ögon iaf.

Och kan vi inte göra klart en gång för alla att Panthere är för damer? Ja, jag vet att det finns ngn lite större modell och att några stackars manliga skådisar tvingades bära dem i reklamsyfte för typ 40 år sedan.

God helg alla!

(och läs ovan om Panthere med en gnutta glimt i ngt öga😉)
Jag bär en Panthere i stål och den funkar skitbra på min handled. Är man tillräckligt manlig kan man bära upp de mest feminina klockorna också 😘
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Trodde att vi diskuterade Santos Carrée och dess efterföljare. Panthere samt Dumont är helt andra klockor, i mina ögon iaf.

Och kan vi inte göra klart en gång för alla att Panthere är för damer? Ja, jag vet att det finns ngn lite större modell och att några stackars manliga skådisar tvingades bära dem i reklamsyfte för typ 40 år sedan.

God helg alla!

(och läs ovan om Panthere med en gnutta glimt i ngt öga😉)
Finns skalor på Pantheres. Håller med om att den nya blanka i 27 mm är en damklocka. Gamla borstade i 29 mm? Neeeh, snarare herrur. Panthere är ju dock Santosens feminina syskon. Men som sagt, bara uppfriskande att män bär damur. Har blivit retad för att min Carree 29 mm är tantig.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Finns skalor på Pantheres. Håller med om att den nya blanka i 27 mm är en damklocka. Gamla borstade i 29 mm? Neeeh, snarare herrur. Panthere är ju dock Santosens feminina syskon. Men som sagt, bara uppfriskande att män bär damur. Har blivit retad för att min Carree 29 mm är tantig.
Folk börjar mer och mer överge gubbklockan till förmån för tantklockan som är det hetaste just nu :)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Jaha... det här blir ju intressant... passade på nu innan Delugs inte får sälja dem längre:

Ostrich Nubuck Black till stor Santos (ADLC-bezel-varianten)

2-3 månaders leveranstid 😬

1677851606942.png
2-3 månader, damn... jag hade oxå tänkt klippa ett Delugs band till min Santos innan säljstoppet i maj... får fundera en extra vända på det...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Gränsen mellan tant- och gubb-ur behöver iofs inte vara så stor. Men tror helt klart vackrare klockor är mer uppskattade idag än för några år sedan.
Håller med, svårt att skilja. En av barnens favoritlekar i bilen är gissningsleken "Tant eller farbror?", svårt att se skillnad ibland på människor och klart applicerbart även på klockor.

Tycker det är kul att stiliga och följsamma klockor börjar slå sig in bland machouren. Även bland kostymuren finns ju vissa som vill ha dasslock typ Alitplano surrade runt handleden. Får se när jag själv hittar nåt litet fint som jag vågar slå till på.
 
Senast ändrad:

nöt

Vacheron
2-Faktor
Trodde att vi diskuterade Santos Carrée och dess efterföljare. Panthere samt Dumont är helt andra klockor, i mina ögon iaf.

Och kan vi inte göra klart en gång för alla att Panthere är för damer? Ja, jag vet att det finns ngn lite större modell och att några stackars manliga skådisar tvingades bära dem i reklamsyfte för typ 40 år sedan.

God helg alla!

(och läs ovan om Panthere med en gnutta glimt i ngt öga😉)
Nu blandar du nog ihop Tank LC och Panthere. Tank LC är det mest feminina Cartier gjort. En damversion av tank.

Edit:
Bara kronskyddet som skiljer en panthere mot en sån här gammal goding (typ :))
33CEBEA6-7A69-498D-B1F2-CB3F409E1915.jpeg
 
Topp