Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skit i automat. En Galbée helstål om du inte vill lägga för mycket. Carrée är bäst men den är så beroende av skick för att se vass ut. Jag har testat runt lite och landade i en (ja egentligen 2) Galbée XL TT då Carrée efter flera försök kändes för liten.Tack allihopa!Blev tyvärr inte enklare.
Vilken/vilka modeller rekommenderar ni att man kollar främst på? Är inte riktigt sugen på något kring 60k-strecket. Ingen tvåton, utan helstål. Gärna automat, men ej om det innebär att man närmare sig några jättesummor för en sådan klocka.
Nu har jag väldigt små handleder, så en Carrée kanske skulle fungera storleksmässigt för min del. Tänkte mig något kring 40-strecket som max. Bör väl kunna få något fint kring det, antar jag? Bör jag hålla koll på någon specifik referens, eller hålla utkik efter Galbée rent allmänt?Skit i automat. En Galbée helstål om du inte vill lägga för mycket. Carrée är bäst men den är så beroende av skick för att se vass ut. Jag har testat runt lite och landade i en (ja egentligen 2) Galbée XL TT då Carrée efter flera försök kändes för liten.
Ja den finns i helstål.
Riktigt fin Carree runt 40
Riktigt fin Galbee runt 30
Fin Carree på bilden ca 20 kr.
Pratar vi vasst skick på riktigt är nog denna prisbild (57k) mer representativ för marknaden. https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-carrée-prisbump.171578/Skulle nog lägga på åtminstone 5’ på dessa priser. Har inte sprungit på en fin ”billig” på länge. Halvdana ex går runt 40’ på auktion utomlands. Men klart, ibland kan man ju ha lite flax.
Skulle nog lägga på åtminstone 5’ på dessa priser. Har inte sprungit på en fin ”billig” på länge. Halvdana ex går runt 40’ på auktion utomlands. Men klart, ibland kan man ju ha lite flax.
Mmm, det har rört sig snabbt på Cartier marknaden. Santos Carree är ju en fantastisk klocka så känns helt naturligt, helt normaaalt att de går upp i pris.Pratar vi vasst skick på riktigt är nog denna prisbild (57k) mer representativ för marknaden. https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-carrée-prisbump.171578/
Dock, när 37mm Overseas och 33mm AP Royal Oak kostar runt 100k eller mer för ett ex i bruksskick… Är ju ändå lite samma typ av klocka.
Jo. Cartier har väl haft några riktigt bra år nu vilket naturligt medför ökat intresse för de gamla modellerna. Lägg där till prishöjningarna på de nyproducerade Santos de Cartier.Mmm, det har rört sig snabbt på Cartier marknaden. Santos Carree är ju en fantastisk klocka så känns helt naturligt, helt normaaalt att de går upp i pris.
En ny Santos (automat) går på 122’…..Jo. Cartier har väl haft några riktigt bra år nu vilket naturligt medför ökat intresse för de gamla modellerna. Lägg där till prishöjningarna på de nyproducerade Santos de Cartier.
Jag känner personligen att det fortfarande är mycket klocka för pengarna, trots prisutvecklingen. En helt orörd Carrée är verkligen en upplevelse första gången man har den i handen.
Herregud, är de så dyra idag alltså? Carrée för halva priset är ju ett jäkla bargain då…En ny Santos (automat) går på 122’…..
Men eller hur! Speciellt också om man gillar de äldre modellerna merHerregud, är de så dyra idag alltså? Carrée för halva priset är ju ett jäkla bargain då…
I tvåton ja. Stål 84k.En ny Santos (automat) går på 122’…..
Är det en medium?Så fick han sin Santos till slut.
![]()
Yes det är en medium på 17,5 ish handled.Är det en medium?
Blivit så jäkla sugen på en sådan och var rädd att de nya Santos:arna skulle vara för stora/klumpiga - men den där ser ju ut att sitta riktigt fint.
Fantastiskt, jag har en aningen större handled än dig. Tror den skulle sitta riktigt fint. Proportionerna verkar se bättre ut i bilder från verkligheten än renderingar.Yes det är en medium på 17,5 ish handled.
Bred men kort.Är det en medium?
Blivit så jäkla sugen på en sådan och var rädd att de nya Santos:arna skulle vara för stora/klumpiga - men den där ser ju ut att sitta riktigt fint.
Hoppas du provar någon dag så att du inte går miste om något riktigt braFantastiskt, jag har en aningen större handled än dig. Tror den skulle sitta riktigt fint. Proportionerna verkar se bättre ut i bilder från verkligheten än renderingar.
Hahaha… lågkonjunktur!!Inte om du frågar Uret Vintage
![]()
Otroligt. Large brukar väl finnas i skylten t.o.m.?Inte om du frågar Uret Vintage
![]()
Hahaha… lågkonjunktur!!
Någon på Uret måste ha gjort fel?Otroligt. Large brukar väl finnas i skylten t.o.m.?
Det tror jag inte. Inte första gången man ser ockerpriser på den där sidan..Någon på Uret måste ha gjort fel?
Skit i galbee, ta panthere. Runt 20kTack allihopa!Blev tyvärr inte enklare.
Vilken/vilka modeller rekommenderar ni att man kollar främst på? Är inte riktigt sugen på något kring 60k-strecket. Ingen tvåton, utan helstål. Gärna automat, men ej om det innebär att man närmare sig några jättesummor för en sådan klocka.
Tänkte skriva att det nog blir svårt, men kanske inte så svårt ändå?Skit i galbee, ta panthere. Runt 20k
Inte riktigt förtjust i länken.Skit i galbee, ta panthere. Runt 20k
Inte om du frågar Uret Vintage
![]()
Santos Vendôme så har du samma länk som Carrée. Är själv sugen på ett krispigt ex i tvåton.Inte riktigt förtjust i länken.
Köp den @Aurum precis länkade till något inlägg bakåt.Sugen på en Cartier Panthére 1300 men tycker det är svårt att avgöra vad som är riktigt bra skick då det inte finns några skarpa kanter att bedöma.
Finns det någon på C24 för tillfället som ni bedömer är i riktigt bra skick?
Så länge det är helstål finns det inte mycket som kan gå fel. Det är det fina när man lämnar de platta Carreelänkarna. Jag hade iofs lite korrosion under glasringen så vill du ha en tät är väl det stora frågan då, om den klarat trycktest. TT slits rätt mycket i länkarna, spel i sidled. Den jag länkade till precis såg väl bra ut? Märkligt nog är 1300 fortfarande typ billigast av Pantheres. Män har väl inte hittat till modellen än helt enkelt. Annars lite speciell med en Jumbomodell som inte tillverkas längre.Sugen på en Cartier Panthére 1300 men tycker det är svårt att avgöra vad som är riktigt bra skick då det inte finns några skarpa kanter att bedöma.
Finns det någon på C24 för tillfället som ni bedömer är i riktigt bra skick?