• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Manny

Omega
Priset är helt klart intressant och ni tycker skicket är riktigt bra eller iaf good enough?
Glappet vid spännet, är det microjustering eller varför ser det ut som det gör?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Priset är helt klart intressant och ni tycker skicket är riktigt bra eller iaf good enough?
Glappet vid spännet, är det microjustering eller varför ser det ut som det gör?
Mikrojustering. Ser inget problem med klockan ovan. Är väl det jag nämnde och att man kanske vill ha den nyborstad.

Edit, du har lite slitage i utkanten av tavlan med. Inte ovanligt men finns ex där det syns mindre.
 

Manny

Omega
Mikrojustering. Ser inget problem med klockan ovan. Är väl det jag nämnde och att man kanske vill ha den nyborstad.

Edit, du har lite slitage i utkanten av tavlan med. Inte ovanligt men finns ex där det syns mindre.
Missade det, är det fukt som skapat det? Såpass lite att det förmodligen inte syns utan förstoring men ändå något som går att störa sig på.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Tänkte passa på vid nästa besök i Stockholm att handla något nytt band i Cartier butiken.
Vad finns det för schyssta band alternativ till Santos ?
1678450372488.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Har länken redan men lirar inte med den.
Blir antingen för tajt eller löst samt så saknar jag någon form av extension när handleden sväller.
Så tänker främst på band :)
Typ alla band är restade så de går inte att köpa över disk. Kan hända att någon butik har något enstaka kvar men enligt cartier själva så går inga att beställa. Har hört på omvägar att det är strul med att sourca den speciella adaptern.

Delugs tillverkar på beställning fram till och med maj månad men har åkt på cease and desist från Cartier efter det. https://delugs.com/products/custom-watch-strap-for-cartier-santos-de-cartier

Är själv vääldigt sugen på ett grått alcantara från delugs men kommit av mig pga 8-12v leveranstid

Även rubberized leather låter lite spännande men som sagt 3+ lax och 12v är svårsmält
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Typ alla band är restade så de går inte att köpa över disk. Kan hända att någon butik har något enstaka kvar men enligt cartier själva så går inga att beställa. Har hört på omvägar att det är strul med att sourca den speciella adaptern.

Delugs tillverkar på beställning fram till och med maj månad men har åkt på cease and desist från Cartier efter det. https://delugs.com/products/custom-watch-strap-for-cartier-santos-de-cartier

Är själv vääldigt sugen på ett grått alcantara från delugs men kommit av mig pga 8-12v leveranstid
Oj där ser man och bra info att veta.
Tänker främst på att det vore trevligt om man kunde få bandet anpassat och kapat till rätt längd i butiken.

Har funderat på delugs men tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska gå för.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Oj där ser man och bra info att veta.
Tänker främst på att det vore trevligt om man kunde få bandet anpassat och kapat till rätt längd i butiken.

Har funderat på delugs men tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska gå för.
Kapat?

Han på delugs är väldigt hjälpsam och har guider för storlek osv så gissar att det borde gå hyfsat smitigt att hitta rätt. Skulled det trots allt bli fel är det ju ändå läder så det går ju att smyga dit ett hål till. Jag är bara värdelös på att behålla klockor (inne på min 3e santos i år..) så att köpa något tillbehör med så lång leveranstid tar emot.

Å andra sidan har det nu gått 8v sen jag började överväga att beställa så hade snart haft det om jag bara gjort det då haha
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Har länken redan men lirar inte med den.
Blir antingen för tajt eller löst samt så saknar jag någon form av extension när handleden sväller.
Så tänker främst på band :)
Hehe jag har samma problem med min Galbée XL. Är mellan länkar för att klara av svullnad. Men jag lider vidare då jag tycker att länken är en så stor del av designen
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Hehe jag har samma problem med min Galbée XL. Är mellan länkar för att klara av svullnad. Men jag lider vidare då jag tycker att länken är en så stor del av designen
Låter som jag haft en jäkla tur med att länken på min nya Santos de Cartier passar perfekt och sitter riktigt skönt! (har hittills inte behövt ändra storlek beroende på temperatur heller)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Någon här som sitter på några länk bitar till Panthere 1300 och kan tänka sig att sälja alt vet var man kan hitta…
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Oj där ser man och bra info att veta.
Tänker främst på att det vore trevligt om man kunde få bandet anpassat och kapat till rätt längd i butiken.

Har funderat på delugs men tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska gå för.
Skall du beställa från Delugs har du fram till maj på dig att beställa, sedan är det slut med det
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Är det inte rätt så billigt för en Carrée i toppskick, eller har jag fått fel uppfattning kring priserna?

Toppskick är nog att ta i. Länken ser ganska sliten ut tycker jag på det lilla man kan se. Tydligt repa i glaset tvärs över högra hörnet. Glasringen ser ganska trött ut.
Och sen allmänt riktigt skitig.
Men den är ju inte sönderpolerad.
 
Topp