• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Jag är SÅ redo för Paris
81730E47-3407-43DA-9709-A296542E3FB9.jpeg

OBS ARKIVBILD

Jag hade lämnat in på Cartier och bett om ett kostnadsförslag, de har lite olika nivåer och håller inte klockan på att rasa helt och hållet kanske du kan köra en enklare service och vara trygg med att inget akut är påväg att hända än på ett tag.

Det hade jag varit lugnare med än att någon som inte är auktoriserad och har begränsad tillgång till rätt reservdelar och packningar är inne och pillar. :)

Vad är det för cartier förresten? :)
Låter som ett klokt förslag! Får göra det nästa gång jag är i Sthlm, eventuellt om det finns några auktoriserade man kan lite på i Öresundsregionen?

En 2961 från ~90-tal:)

Det här bandet som sitter på Tank Must Large när man köper klockan, är det någon som vet vad ett likadant kostar att köpa löst? 🙂

Det här bandet som sitter på Tank Must Large när man köper klockan, är det någon som vet vad ett likadant kostar att köpa löst? 🙂
Jag tror de börjar på runt 5 000 SEK, osäker på vad det kostar exakt. Solarbeat kanske dyrare eftersom det är lite special. Jag har ett ljusbrunt helt sprillans liggande, PMa om du är intresserad av köp eller mer info :)

Jag tror de börjar på runt 5 000 SEK, osäker på vad det kostar exakt. Solarbeat kanske dyrare eftersom det är lite special. Jag har ett ljusbrunt helt sprillans liggande, PMa om du är intresserad av köp eller mer info :)

5000 vet väl ändå att ta i för ett kalvband? Ca 2000 har jag för mig att de kostade för ngt år sedan.
Vad är det för speciellt med bandet till Solarbeat?

Pratar vi om det svarta originalbandet - historiens sämsta OEM läder?
Det är ju ett Hirsch kalvläder, kan inte kosta er än en 500-ing typ?

5000 vet väl ändå att ta i för ett kalvband? Ca 2000 har jag för mig att de kostade för ngt år sedan.
Vad är det för speciellt med bandet till Solarbeat?

Pratar vi om det svarta originalbandet - historiens sämsta OEM läder?
Det är ju ett Hirsch kalvläder, kan inte kosta er än en 500-ing typ?
Jag blandade nog ihop det med deras krokoband, enligt hemsidan står det att de har band från 350 $, hittar dock inget motsvarande på svenska hemsidan. deras band är, minst sagt, aggressivt prissatta.

Jag köpte min Tank Must (ej Solarbeat, utan ”vanliga” modellen) på länk. Fick det svarta standardbandet (svart grainkalvband) på köpet när jag frågade om ”rabatt”, men tror att priset låg på drygt en tusenlapp. I alla fall ett överpris för ett sådant tråkigt och styvt band.

Som nämnt tidigare är det ett fake-läder till Solarbeat, gjort på bl a äpplen. Gillar bandet som är mjukt och följsamt men passar nog inte större handleder än 18cm.

En synlig skillnad mot kalvlädret till quartz modellen är två sömmar närmast bandhornen på bägge sidor.

Edit: frågade Cartier butiken vad det ljusblåa fake-lädret kostade ifjol och då var det ca 2000kr.

56934A5E-383E-4744-B5F6-B4F9118F81D0.jpeg

Senast ändrad:
Finns det något sportigare band alternativ utöver läderbandet och länken till Santos Medium ?
Som är någorlunda vattenresistent tänker jag.

Tillbaka
Topp