Jag är SÅ redo för Paris
OBS ARKIVBILD
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är SÅ redo för Paris
Glöm inte din Vendôme när du besöker Cartier Place Vendôme!Jag är SÅ redo för Paris![]()
OBS ARKIVBILD
Haha tänkte på det med!Glöm inte din Vendôme när du besöker Cartier Place Vendôme!
Låter som ett klokt förslag! Får göra det nästa gång jag är i Sthlm, eventuellt om det finns några auktoriserade man kan lite på i Öresundsregionen?Jag hade lämnat in på Cartier och bett om ett kostnadsförslag, de har lite olika nivåer och håller inte klockan på att rasa helt och hållet kanske du kan köra en enklare service och vara trygg med att inget akut är påväg att hända än på ett tag.
Det hade jag varit lugnare med än att någon som inte är auktoriserad och har begränsad tillgång till rätt reservdelar och packningar är inne och pillar.
Vad är det för cartier förresten?![]()
Synnerligen hård och fräsig gammal dam. Mycket bra! Skulle dock personligen gärna haft utan datum och sekundvisaren.Pantertanter![]()
Fick jag välja skulle den vara utan datum, utan sekundvisare, breguet visare, utan kronskydd och i gulguld alt platina.Synnerligen hård och fräsig gammal dam. Mycket bra! Skulle dock personligen gärna haft utan datum och sekundvisaren.
Jag tror de börjar på runt 5 000 SEK, osäker på vad det kostar exakt. Solarbeat kanske dyrare eftersom det är lite special. Jag har ett ljusbrunt helt sprillans liggande, PMa om du är intresserad av köp eller mer infoDet här bandet som sitter på Tank Must Large när man köper klockan, är det någon som vet vad ett likadant kostar att köpa löst?![]()
Det här bandet som sitter på Tank Must Large när man köper klockan, är det någon som vet vad ett likadant kostar att köpa löst?![]()
Jag tror de börjar på runt 5 000 SEK, osäker på vad det kostar exakt. Solarbeat kanske dyrare eftersom det är lite special. Jag har ett ljusbrunt helt sprillans liggande, PMa om du är intresserad av köp eller mer info![]()
Tror solarbeat har äppelskrutt-lädret?5000 vet väl ändå att ta i för ett kalvband? Ca 2000 har jag för mig att de kostade för ngt år sedan.
Vad är det för speciellt med bandet till Solarbeat?
Vad betyder det? Att kalvskinnet är präglat?Tror solarbeat har äppelskrutt-lädret?
Ska vara någon miljövariant på läder för att lira med solarbeat-teknologin. Veganskt, miljövänligt gjort av komposterat äppelskrutt. Typ.Vad betyder det? Att kalvskinnet är präglat?
Nej, det är gjort av äppleskruttVad betyder det? Att kalvskinnet är präglat?
Ah typ i papp dåSka vara någon miljövariant på läder för att lira med solarbeat-teknologin. Veganskt, miljövänligt gjort av komposterat äppelskrutt. Typ.
Måste varit otroligt fina och exklusiva äpplen…Ah typ i papp dåSkulle det vara dyrare än kalvskinnet?
Pratar vi om det svarta originalbandet - historiens sämsta OEM läder?Jag tror de börjar på runt 5 000 SEK, osäker på vad det kostar exakt. Solarbeat kanske dyrare eftersom det är lite special. Jag har ett ljusbrunt helt sprillans liggande, PMa om du är intresserad av köp eller mer info![]()
Det här bandet som sitter på Tank Must Large när man köper klockan, är det någon som vet vad ett likadant kostar att köpa löst?![]()
5000 vet väl ändå att ta i för ett kalvband? Ca 2000 har jag för mig att de kostade för ngt år sedan.
Vad är det för speciellt med bandet till Solarbeat?
Jag blandade nog ihop det med deras krokoband, enligt hemsidan står det att de har band från 350 $, hittar dock inget motsvarande på svenska hemsidan. deras band är, minst sagt, aggressivt prissatta.Pratar vi om det svarta originalbandet - historiens sämsta OEM läder?
Det är ju ett Hirsch kalvläder, kan inte kosta er än en 500-ing typ?
Jag köpte min Tank Must (ej Solarbeat, utan ”vanliga” modellen) på länk. Fick det svarta standardbandet (svart grainkalvband) på köpet när jag frågade om ”rabatt”, men tror att priset låg på drygt en tusenlapp. I alla fall ett överpris för ett sådant tråkigt och styvt band.Det här bandet som sitter på Tank Must Large när man köper klockan, är det någon som vet vad ett likadant kostar att köpa löst?![]()
Som nämnt tidigare är det ett fake-läder till Solarbeat, gjort på bl a äpplen. Gillar bandet som är mjukt och följsamt men passar nog inte större handleder än 18cm.Det här bandet som sitter på Tank Must Large när man köper klockan, är det någon som vet vad ett likadant kostar att köpa löst?![]()
Inte från Cartier.Finns det något sportigare band alternativ utöver läderbandet och länken till Santos Medium ?
Som är någorlunda vattenresistent tänker jag.