• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Just denna handlare är erkänt dyr men verkar inte ha några större svårigheter att få betalt för sina uppsminkade ex som saluförs. Carrée har absolut blivit dyrare, inget snack om den saken, dock alltid värt att betala mer för helt opolerat då modellen kräver sitt skick.

Edit: och för den här summan skulle jag inte kompromissa om helt opolerat. Bruksskick i liknande skick kan du hitta bra mycket billigare än denna.
Då var ändå min känsla rätt, stort tack för input.
Håller helt med om att just Carrée är känslig för polering med sina skarpa kanter.
Blir att leta vidare.

Den här annonseras som orörd och perfekt, jag får känslan att den är justerad för att se perfekt ut, är den så orörd och perfekt som de utger den att vara?
https://www.chrono24.se/cartier/cartier-santos-2960-fullset-perfect-condition--id27943699.htm

Google translate från tyskan i beskrivning:

The case of the watch is hardly polished at all. It's very sharp. The screws and the bezel as well as the bevels (edges) are shiny, the rest of the case is brushed. As it must be. The watch comes with box and papers.
En exakt översättning från tyskan torde vara "Klockans boett är knappt till inte alls polerad". Huruvida "förbättringar" skett i övrigt nämns inte.

/B

Kom fram till slut, mörkblått från Molequin. Kommer även sitta fint på min midnattsblåa GS kan jag tänka mig.
IMG_20230323_173107.jpg
IMG_20230323_164801.jpg

Solarbeat dök upp som tillgänglig på webben, jag beställde och betalade, beställde hem alternativa band glad i hågen. Ingen klocka verkade dyka upp, kollade med Cartier...... "tyvärr, vi hade inga Solarbeat att sälja när vi sålde en till dig, ingen aning när den kommer tillbaka...."
a-fish-called-wanda-disappointed.gif

Men jag har ju två snygga band iallafall.

Tillbaka
Topp