Ok tack för info.Inte från Cartier.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok tack för info.Inte från Cartier.
![]()
Bara att hålla tummarna på att Cartier släpper gummiband även till Medium modellen. Delugs höll på att ta fram gummiband, men har fått lägga det på is efter att Cartier/Richemont förbjudit dem att sälja icke licensierade aftermarket bandFinns det något sportigare band alternativ utöver läderbandet och länken till Santos Medium ?
Som är någorlunda vattenresistent tänker jag.
Va? Hur kan de förbjuda någon skapa aftermarketband som det inte står Cartier på? Speciellt när de inte har egna?Bara att hålla tummarna på att Cartier släpper gummiband även till Medium modellen. Delugs höll på att ta fram gummiband, men har fått lägga det på is efter att Cartier/Richemont förbjudit dem att sälja icke licensierade aftermarket band
Patent på snabbfästet.Va? Hur kan de förbjuda någon skapa aftermarketband som det inte står Cartier på? Speciellt när de inte har egna?
Har att göra med att Cartier patenterat ”Quick-switch” systemet på Santos och vill förbjuda alla after-market tillverkare att använda deras patentVa? Hur kan de förbjuda någon skapa aftermarketband som det inte står Cartier på? Speciellt när de inte har egna?
Patent på snabbfästet.
Got it.Har att göra med att Cartier patenterat ”Quick-switch” systemet på Santos och vill förbjuda alla after-market tillverkare att använda deras patent
Carree har emaljtavla. Gissar att det kan vara svaret.Hur kommer det sig att galbée-tavlor ofta har en helt annan patina än carrée som är mer vita? Finns det någon variant av carée, exempelvis enskilda årgångar, som tenderar att få samma patina?
Hur kommer det sig att galbée-tavlor ofta har en helt annan patina än carrée som är mer vita? Finns det någon variant av carée, exempelvis enskilda årgångar, som tenderar att få samma patina?
Vad är det för underbart läderband?Lördagsbild.
![]()
Delugs har ett ”Rubberized Leather” som går att beställa några veckor till. 2500ish och 8-12v leveranstidFinns det något sportigare band alternativ utöver läderbandet och länken till Santos Medium ?
Som är någorlunda vattenresistent tänker jag.
Samma här, mycket lådtid för min Santos under gångna vinter. Får se hur det blir till sommaren!Använder tyvärr inte min Santos så mycket, kollade igenom bilder. Det kanske är min sommarklocka![]()
![]()
Vad är det för underbart läderband?![]()
Vi hoppas på en bra sommar @martaSM30Samma här, mycket lådtid för min Santos under gångna vinter. Får se hur det blir till sommaren!
Med lite guld på dem så lyser de igenom vintern ocksåAnvänder tyvärr inte min Santos så mycket, kollade igenom bilder. Det kanske är min sommarklocka![]()
![]()
Tror guld hade varit värre faktiskt.Med lite guld på dem så lyser de igenom vintern också![]()
Nu blir man ju nyfiken vad det var för problem dom inte ville åtgärda? Förutom serienummer då.Liten erfarenhet av Cartier Stockholms service:
Har en skruttig klocka som var behäftad med vissa fel som behövde åtgärdas. Ett alternativ är som alltid fabriksservice. Då jag inte ville skicka klockan i onödan var jag idiottydlig med vad det var för problem. Tror jag upprepade vid tre tillfällen i text. Trots detta får jag efter över en månads väntan svar att den skickas tillbaka utan åtgärd pga de problem jag redan hade presenterat. De skickar även tillbaka uret med en tjänst jag inte kan ta emot, och de stavar mitt namn fel. När jag upplyser dem om detta svarar de inte. Fick till slut tag på klockan genom tur och en bilresa ut ur staden.
Tyvärr refererar de även till riktlinjer de varken kan specificera eller klargöra. De ändrar sig även under tiden, om det beror på språkbrister eller inte är oklart. Problemet var ett serienummer man inte kunde utläsa. Först påstod de att de aldrig tar emot dem. Sedan sade de att de endast servar Cartier med Certifikat. Slutligen tror jag vi landade i att Cartier endast servar klockor med ofullständiga serienummer om det finns ett certifikat till dem. Jag vet att de servat klockor utan detta men köper policyn. Men då man inte kan avgöra om det är rätt certifikat till en klocka utan serienummer så får man väl då köpa ett löst certifikat till annan klocka om man vill serva hos Cartier.
Inte imponerad av svarsfrekvens eller kvaliteten på svaren. De är kanske bättre på smycken. Känner mig mycket tveksam till att serva något exotiskt hos dem efter denna erfarenhet.
Ser inte orörd ut.Den här annonseras som orörd och perfekt, jag får känslan att den är justerad för att se perfekt ut, är den så orörd och perfekt som de utger den att vara?
https://www.chrono24.se/cartier/cartier-santos-2960-fullset-perfect-condition--id27943699.htm
Ser inte orörd ut.
Google translate från tyskan i beskrivning:Ser inte orörd ut.
Ingen rolig läsning. Vad pratar vi om för åtgärder och för klocka om man får fråga?Liten erfarenhet av Cartier Stockholms service:
Har en skruttig klocka som var behäftad med vissa fel som behövde åtgärdas. Ett alternativ är som alltid fabriksservice. Då jag inte ville skicka klockan i onödan var jag idiottydlig med vad det var för problem. Tror jag upprepade vid tre tillfällen i text. Trots detta får jag efter över en månads väntan svar att den skickas tillbaka utan åtgärd pga de problem jag redan hade presenterat. De skickar även tillbaka uret med en tjänst jag inte kan ta emot, och de stavar mitt namn fel. När jag upplyser dem om detta svarar de inte. Fick till slut tag på klockan genom tur och en bilresa ut ur staden.
Tyvärr refererar de även till riktlinjer de varken kan specificera eller klargöra. De ändrar sig även under tiden, om det beror på språkbrister eller inte är oklart. Problemet var ett serienummer man inte kunde utläsa. Först påstod de att de aldrig tar emot dem. Sedan sade de att de endast servar Cartier med Certifikat. Slutligen tror jag vi landade i att Cartier endast servar klockor med ofullständiga serienummer om det finns ett certifikat till dem. Jag vet att de servat klockor utan detta men köper policyn. Men då man inte kan avgöra om det är rätt certifikat till en klocka utan serienummer så får man väl då köpa ett löst certifikat till annan klocka om man vill serva hos Cartier.
Inte imponerad av svarsfrekvens eller kvaliteten på svaren. De är kanske bättre på smycken. Känner mig mycket tveksam till att serva något exotiskt hos dem efter denna erfarenhet.
Liten Panthere som behövde verk. Men var ju mest hur de hanterade det hela. Accepterar vad de väljer att serva, men bemötandet var amatörmässigt.Ingen rolig läsning. Vad pratar vi om för åtgärder och för klocka om man får fråga?
Har själv en Tank som skickats för service/byte av urverk samt ny tavla. Dock snackar vi i mitt fall inget unikt typ 50/60-tal med VC eller JLC-verk, utan en sketen 90-talare med quartz-verk.
Har haft lite samma känsla angående svarsfrekvens såväl som otydlighet beträffande leveransen. Fick förklarat för mig att det är någon som ska vara ny på jobbet.
Jo. Hela hanterandet låter klart underkänt.Liten Panthere som behövde verk. Men var ju mest hur de hanterade det hela. Accepterar vad de väljer att serva, men bemötandet var amatörmässigt.
Klockan är inte i kasst skick, men boett och framförallt glasring skulle kunna vara fetare/vassare.Den här annonseras som orörd och perfekt, jag får känslan att den är justerad för att se perfekt ut, är den så orörd och perfekt som de utger den att vara?
https://www.chrono24.se/cartier/cartier-santos-2960-fullset-perfect-condition--id27943699.htm
Kan bara hålla med, känns som de har försökt att sminka upp den för att få den att se ut som en perfekt.Klockan är inte i dåligt skick, men boett och framförallt glasring skulle kunna vara fetare/vassare.
Den röda texten ska inte se ut sådär. Färgen är för ljus och texten för ojämn i form, färgton och saknar definition. Blir påtagligt redan vid första S i swiss.
Nu är ju länken en annan variant än på mina, men ogillar även denna glipa mellan länk och boett.
![]()
Jag är en ruskigt kass fotograf och @evki kan garanterat bjuda på bättre bilder för referens
![]()
![]()
![]()
Just denna handlare är erkänt dyr men verkar inte ha några större svårigheter att få betalt för sina uppsminkade ex som saluförs. Carrée har absolut blivit dyrare, inget snack om den saken, dock alltid värt att betala mer för helt opolerat då modellen kräver sitt skick.Kan bara hålla med, känns som de har försökt att sminka upp den för att få den att se ut som en perfekt.
Blir väldigt tydligt i jämförelse med de riktigt fina exemplar du sitter på.![]()