-SC-
Basic
Edit: Ja alltså jag gillar den inte, men kan väl vara rätt ball på rätt person. Hur många i världen som kan räknas som "rätt person" vet jag dock inte...Vad tycker vi om denna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Edit: Ja alltså jag gillar den inte, men kan väl vara rätt ball på rätt person. Hur många i världen som kan räknas som "rätt person" vet jag dock inte...Vad tycker vi om denna?
Är medium för liten på mig? Jag är sugen på den gröna tavlan.![]()
Nu ska man ju egentligen bära klockan längre upp på armen, ser nog lite bättre ut då. Klockan är annars tillräckligt bred, men kanske lite kort. Blir en smaksak helt enkelt.Är medium för liten på mig? Jag är sugen på den gröna tavlan.![]()
Formen på boetten gör att den upplevs något större än 36mm jämfört med rund boett. Tycker den ser ut att sitta perfektÄr medium för liten på mig? Jag är sugen på den gröna tavlan.![]()
Ser ut som att du, liksom jag, har stora armar och handleder (19,5 cm) - jag valde large och har inte ångrat mig en sekund!Är medium för liten på mig? Jag är sugen på den gröna tavlan.![]()
Blå urtavlan. Den gröna urtavlan hade däremot varit riktigt vass i en medium Santos i güldVilken är er favorit av grön och blå santos medium?![]()
Oerhört tråkigt. Jävla hjälte ändåTråkiga nyheter. Cartier-gurun George Cramer har gått bort.
Oerhört trist, en riktig inspiration.Tråkiga nyheter. Cartier-gurun George Cramer har gått bort.
Från Cartier direkt?Bytte batteri på min tjejs Cartier Tank Solo - Large, ref W5200014. Gamla packningen hade antingen blivit slapp eller var aldrig ens rätt storlek. Kan någon tipsa om var det går att få tag på en ny packning? Inte ens Cousins verkar ha den listad. Mätte utrymmet där packningen sitter och det var ca 21,7 x 25,7 innerkant och 23,3 x 27,3 ytterkant.
Sannolikt bara Cartier. Väldigt liten chans att de kommer sälja lösa packningar, du kommer nog få lämna in den.Bytte batteri på min tjejs Cartier Tank Solo - Large, ref W5200014. Gamla packningen hade antingen blivit slapp eller var aldrig ens rätt storlek. Kan någon tipsa om var det går att få tag på en ny packning? Inte ens Cousins verkar ha den listad. Mätte utrymmet där packningen sitter och det var ca 21,7 x 25,7 innerkant och 23,3 x 27,3 ytterkant.
Lite kul glasslipning och lite kul med länken. Men behöver se fler riktiga bilder då jag inte är helt övertygad än. Lite stor lär den ju vara men ändå.Om någon mer än jag funderat på storleken på nya Prive versionen av Normale så är den tydligen 26 x 32,5 mm.![]()
Varför måste den vara limitedOm någon mer än jag funderat på storleken på nya Prive versionen av Normale så är den tydligen 26 x 32,5 mm.![]()
Tyckte glasslipningen förstörde en del dsv.Lite kul glasslipning och lite kul med länken. Men behöver se fler riktiga bilder då jag inte är helt övertygad än. Lite stor lär den ju vara men ändå.
32,5 x 26 känns ju inte jättestort? Hur är klassiska måtten på modellen, 23 i bredd som TL?Lite kul glasslipning och lite kul med länken. Men behöver se fler riktiga bilder då jag inte är helt övertygad än. Lite stor lär den ju vara men ändå.
Förmodar glaset är buktat på insidan? Den som i grunden är anledningen till fasningen? Safirglas? Tror jag även gillar det på dina bilder. Känns den tjock? Är den vattentät? Alla problem är väl iofs fiktiva då jag aldrig kommer ha råd.Tyckte glasslipningen förstörde en del dsv.
Några kassa mobilbilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller helt med. Först kändes det som en intressant detalj men fort ändrades känslan till mer störande.Tyckte glasslipningen förstörde en del dsv.
Några kassa mobilbilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Därför jag skrev lite stor, men mest är jag orolig att den känns klossig. 23 mm till 26 mm är en rätt stor procentuell ökning. Jag hade ju iofs gjort den minst 24 mm iom de breda boettsidorna.32,5 x 26 känns ju inte jättestort? Hur är klassiska måtten på modellen, 23 i bredd som TL?
Edit: Ser iallafall bra ut på @aleks handled ovan, tycker jag.
Faktiskt ingen aning gällande glaset. Högt tempo här. Safirglas tar jag för givet. Lite knubbig framförallt jämfört med min batteri-kines. Men tyckte ändå den var vettig på handleden. Mycket närvaro givet material + länk. Versionen på läderband kändes inte alls lika bra.Förmodar glaset är buktat på insidan? Den som i grunden är anledningen till fasningen? Safirglas? Tror jag även gillar det på dina bilder. Känns den tjock? Är den vattentät?
Tycker Normale är fantastisk på länk och skulle nog kunna leva med storleken, men den där glasslipningen ser märklig ut.Tyckte glasslipningen förstörde en del dsv.
Några kassa mobilbilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tråkiga nyheter. Cartier-gurun George Cramer har gått bort.
Han är väl ändå livs levande eller vad har jag missat?:/Oerhört tråkigt. Jävla hjälte ändå![]()
Nej, dessvärre inte.Han är väl ändå livs levande eller vad har jag missat?:/
Blå urtavlan. Den gröna urtavlan hade däremot varit riktigt vass i en medium Santos i güld
Från Cartier direkt?
Tack för svar! Någon sa att ett batteribyte hos Cartier kostade 1500-2000 vilket inte kändes prisvärt när jag kan göra det själv. Har hittat en italienare på eBay nu som påstår sig kunna ordna fram en packning.Sannolikt bara Cartier. Väldigt liten chans att de kommer sälja lösa packningar, du kommer nog få lämna in den.
Det hade lätt blå urtavla gjort medHade även funkat på en TT