• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Är medium för liten på mig? Jag är sugen på den gröna tavlan.
5E276A5F-FDC9-4DDD-882D-896434C7213E.png

Bytte batteri på min tjejs Cartier Tank Solo - Large, ref W5200014. Gamla packningen hade antingen blivit slapp eller var aldrig ens rätt storlek. Kan någon tipsa om var det går att få tag på en ny packning? Inte ens Cousins verkar ha den listad. Mätte utrymmet där packningen sitter och det var ca 21,7 x 25,7 innerkant och 23,3 x 27,3 ytterkant.

Bytte batteri på min tjejs Cartier Tank Solo - Large, ref W5200014. Gamla packningen hade antingen blivit slapp eller var aldrig ens rätt storlek. Kan någon tipsa om var det går att få tag på en ny packning? Inte ens Cousins verkar ha den listad. Mätte utrymmet där packningen sitter och det var ca 21,7 x 25,7 innerkant och 23,3 x 27,3 ytterkant.
Från Cartier direkt?

Sannolikt bara Cartier. Väldigt liten chans att de kommer sälja lösa packningar, du kommer nog få lämna in den.

Tyckte glasslipningen förstörde en del dsv.

Några kassa mobilbilder

0467D604-5DC8-4B52-BF5B-A45DE01E9103.jpeg
C7F77833-9D65-48FF-9E9D-A5E8D9FE254F.jpeg
FE8A2819-4DAC-4994-8C44-BAC6BC449D14.jpeg
89F89E19-5031-483D-A5EF-57C64395DCBF.jpeg
E8945D13-8AE7-4B5C-8D89-09A66991F1C1.jpeg
Förmodar glaset är buktat på insidan? Den som i grunden är anledningen till fasningen? Safirglas? Tror jag även gillar det på dina bilder. Känns den tjock? Är den vattentät? Alla problem är väl iofs fiktiva då jag aldrig kommer ha råd.

32,5 x 26 känns ju inte jättestort? Hur är klassiska måtten på modellen, 23 i bredd som TL?
Edit: Ser iallafall bra ut på @aleks handled ovan, tycker jag.
Därför jag skrev lite stor, men mest är jag orolig att den känns klossig. 23 mm till 26 mm är en rätt stor procentuell ökning. Jag hade ju iofs gjort den minst 24 mm iom de breda boettsidorna.

Förmodar glaset är buktat på insidan? Den som i grunden är anledningen till fasningen? Safirglas? Tror jag även gillar det på dina bilder. Känns den tjock? Är den vattentät?
Faktiskt ingen aning gällande glaset. Högt tempo här. Safirglas tar jag för givet. Lite knubbig framförallt jämfört med min batteri-kines. Men tyckte ändå den var vettig på handleden. Mycket närvaro givet material + länk. Versionen på läderband kändes inte alls lika bra.

Givet glasets slipning blir den lite svår att läsa tycker jag, vilket störde mig. Även om jag förstår var detaljen kommer ifrån. Svår att fota också för den delen

Tillbaka
Topp