• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

0B234C60-60D2-4F8C-A330-96183659D2CA.jpeg
4E1B3D90-4B88-4141-906B-6B31E1E8CD60.jpeg
D9716BA9-274E-4AB7-BA13-CBA2A51B1165.jpeg
031D511B-247B-49F4-863D-695AC4A93ED4.jpeg
E10EC4FE-B58F-4387-8532-F7F45A108699.jpeg
6FA6A3A7-91CA-4D85-BCEC-50750976A4D9.jpeg
A93DE646-B9C0-4248-99AD-8642DDAE1640.jpeg
D5E87075-88CD-4C39-8B95-F3B27DF67758.jpeg
Vart har du testat alla dessa godingar?

Jag fick köpt en Must Tank till WSTA0041 till frugan häromdagen. Idag har hon varit inne på Jarl Sandin för att köpa ett mindre armband, eftersom det som sitter på default är för stort för henne. De skulle återkomma med pris, men indikerar ca 3000:- för band inkl spänne. Det får väl anses ok med tanke på att det är Cartier original, men visst är det mycket det. Det råkar inte vara någon här i tråden som har ett dylikt armband liggande och som vill sälja med lite rabatt? Alternativt något annat kul alternativ som kan passa?
Jäkla fin klocka för övrigt. Jag blir också sugen på en Tank av nåt slag...

Jag fick köpt en Must Tank till WSTA0041 till frugan häromdagen. Idag har hon varit inne på Jarl Sandin för att köpa ett mindre armband, eftersom det som sitter på default är för stort för henne. De skulle återkomma med pris, men indikerar ca 3000:- för band inkl spänne. Det får väl anses ok med tanke på att det är Cartier original, men visst är det mycket det. Det råkar inte vara någon här i tråden som har ett dylikt armband liggande och som vill sälja med lite rabatt? Alternativt något annat kul alternativ som kan passa?
De är sjukt högt prissatta och inte särskilt bra. Köp molequin

Rekommenderar Molequin eller Delugs. Jag antar att det är Cartiers ”standardband” som ni fått pris på, då bara spännet brukar ligga på cirka 1600 (iaf när jag köpte ett tidigt 2022). De banden är undermåliga, särskilt i jämförelse med ovannämnda märken. Cartiers bespokeband tillverkas dock av Camille Fournet, men vill hon ha ett sådant kan ni direkt vända er till dem.

Delugs erbjuder sina egen variant av Cartier-spännet, så kika in deras utbud om det är ett krav att spännet ser ut som Cartiers original. :)

De är sjukt högt prissatta och inte särskilt bra. Köp molequin

Rekommenderar Molequin eller Delugs. Jag antar att det är Cartiers ”standardband” som ni fått pris på, då bara spännet brukar ligga på cirka 1600 (iaf när jag köpte ett tidigt 2022). De banden är undermåliga, särskilt i jämförelse med ovannämnda märken. Cartiers bespokeband tillverkas dock av Camille Fournet, men vill hon ha ett sådant kan ni direkt vända er till dem.

Delugs erbjuder sina egen variant av Cartier-spännet, så kika in deras utbud om det är ett krav att spännet ser ut som Cartiers original. :)
Tack ska ni ha!
Jag kikar på detta. Synd bara för Cartiers lösning för att byta band är ju så smutt. Hur gör ni för att byta på dessa annars? Jag tycker det är så pilligt att gå in mellan band och bandhorn för att komma åt fjädern i bandstiftet, utan att repa luggarna eller nåt annat på vägen.

Tack ska ni ha!
Jag kikar på detta. Synd bara för Cartiers lösning för att byta band är ju så smutt. Hur gör ni för att byta på dessa annars? Jag tycker det är så pilligt att gå in mellan band och bandhorn för att komma åt fjädern i bandstiftet, utan att repa luggarna eller nåt annat på vägen.
Bandet ska väl ha quick-switch-stift? Mitt Cartier-band har det. Kolla på Delugs varianter. Inga verktyg ska behövas vid bandbyte.

Tack ska ni ha!
Hos Molequin kan man välja till 'quick switch'-stift.
Jag har t.o.m beställt lösa på ebay och modifierat ett band så att det går att använda 'quick switch'-stiften med det bandet. Två små snitt med ett rakblad/mattkniv på rätt plats är allt som behövs.

Senast ändrad:
Fantastiskt! Gratulerar. Själv ute efter en Galbee eller Carree ☀️😃
Jag funderade i över två år. Kom till slut fram till att jag ville ha en Galbee och 29mm. Den är mer bara ett armband än en traditionell klocka. Det är nog carreen också för all del. Boetten nästan lika tunn som länken. Nyhetens behag möjligen, men inte lik nån annan klocka jag har. Mer som ett smycke.

Jag funderade i över två år. Kom till slut fram till att jag ville ha en Galbee och 29mm. Den är mer bara ett armband än en traditionell klocka. Det är nog carreen också för all del. Boetten nästan lika tunn som länken. Nyhetens behag möjligen, men inte lik nån annan klocka jag har. Mer som ett smycke.

Den ser jättefin ut på armen. Bra val av modell och storlek 🙏🏻☀️

Den ser jättefin ut på armen. Bra val av modell och storlek 🙏🏻

Cartier-samlare är bortskämda ;). 3000 kr inklusive spänne får nog sägas vara ok. Patek tar runt 6000 kr för band och sen 2000 kr till för SS-spänne och 9000 kr för 18k-spänne.
Hehe ja, jag skulle inte säga att priset i sig är problemet utan snarare hur otroligt dassig kvalitet det är på originalbanden till must. Dessutom får man se det i proportion till att klockan kostar typ 35k trots massor av prishöjningar.

Edit: stavfel

Tillbaka
Topp