• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Tipko

Breitling
Det nämndes tidigare i tråden men jag såg den tredje säsongen av Succession nyligen och såg att både Tom och Shiv har Cartier på sina handleder. Ett passande par.
Screenshot (13).png Screenshot (9).png
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Vet du om Cartier kan hjälpa till med att borsta till en blank glasring till en liknande som din? Eller vart löste du det? 😀
Har dålig koll, men svårt att se att Cartier skulle göra det jobbet. Bättre att gå till någon guldsmed eller be någon på forumet (@Aurum eller @Strindberg kanske kan vara behjälplig?)

Min rullade ut så från fabriken för 40 år sedan, finns Carrée med både borstad och polerad glasring. Inte helt lätt att få tag på med borstad, framförallt på grund av allt polerat som säljs.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Funderar på att köpa en panthere till tjejen. Något särskilt man ska tänka på? Har än så länge dålig koll på modellen. Vad är rimligt att betala för en i bra skick. Box och papper bryr jag mig inte om.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Budgeten är 35-40 k så antar att det blir vintage eller semi-vintage. Helst SS men TT skulle ev kunna funka det med. Finns de i olika storlekar. Tror hon skulle föredra en något större om det finns en större variant av dammodellen.
Finns PM, MM, GM.
PM typ 22mm, MM 27mm och GM 29mm
MM har datumfönster kl 5
GM kl 3

För att göra det extra förvirrande finns det även MM varianter med datum kl 3 men det är en fasning på boetten som avgör typ. @Aurum kan nog fylla i lite.

Budgetmässigt klarar du dig och kanske lite till övers till och med. Två rader med guld på TT populärast.

Ovan gäller vintage/neovintage dvs inte de moderna i produktion nu
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Finns PM, MM, GM.
PM typ 22mm, MM 27mm och GM 29mm
MM har datumfönster kl 5
GM kl 3

För att göra det extra förvirrande finns det även MM varianter med datum kl 3 men det är en fasning på boetten som avgör typ. @Aurum kan nog fylla i lite.

Budgetmässigt klarar du dig och kanske lite till övers till och med. Två rader med guld på TT populärast.

Ovan gäller vintage/neovintage dvs inte de moderna i produktion nu
Skönt förvirrande men tusen tack för hjälpen! Vissa är polerade och vissa borstade va?
 
Topp