Följaktligen är kvalitetskänsla per krona otroligt bra med Molequin (så är de generellt snygga också).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fattar såklart, det var skrivet med gimten i ögat. Sen ska erkännas att Patek-banden inte kännas superexklusiva heller. Brukar vara väldigt stela och de (blanka) tappar lystern väldigt snabbt.Hehe ja, jag skulle inte säga att priset i sig är problemet utan snarare hur otroligt dassig kvalitet det är på originalbanden till must. Dessutom får man se det i proportion till att klockan kostar typ 35k trots massor av prishöjningar.
Edit: stavfel
Borstat är bra! Förhöjer lite av det industriella i Carrée-designen.Är ett stort fan av borstat på det mesta. Riktigt snyggt!
17 mm bör det vara. Dock aldrig provat något annat på dennaNågon som har beställt band till en Tank Solo Small? Vad är den faktiska luggbredden? Hittar flera olika uppgifter.
Tack!
1. Var köpte du klockan och var den ny? AD erbjuder givetvis rätt storlek på bandet utan kostnad (om du köpt den ny hos dem)?Jag fick köpt en Must Tank till WSTA0041 till frugan häromdagen. Idag har hon varit inne på Jarl Sandin för att köpa ett mindre armband, eftersom det som sitter på default är för stort för henne. De skulle återkomma med pris, men indikerar ca 3000:- för band inkl spänne. Det får väl anses ok med tanke på att det är Cartier original, men visst är det mycket det. Det råkar inte vara någon här i tråden som har ett dylikt armband liggande och som vill sälja med lite rabatt? Alternativt något annat kul alternativ som kan passa?
Jäkla fin klocka för övrigt. Jag blir också sugen på en Tank av nåt slag...
Tjena!1. Var köpte du klockan och var den ny? AD erbjuder givetvis rätt storlek på bandet utan kostnad (om du köpt den ny hos dem)?
2. Varför behöver du nytt spänne?
17 mm bör det vara. Dock aldrig provat något annat på denna
Nymans eller Cartier själva.Någon som har koll på var i Stockholm det är bäst att serva en Cartier Santos och ungefär var priserna ligger? Jag har den nya varianten och vill gärna få den genomgången innan det vankas semester
Helt förträngt att de har en egen butik. Går nog direkt dit isåfall! Stort tackNymans eller Cartier själva.
Är inte det lite tidigt för service? Eller går den dåligt?Någon som har koll på var i Stockholm det är bäst att serva en Cartier Santos och ungefär var priserna ligger? Jag har den nya varianten och vill gärna få den genomgången innan det vankas semester
Kollar imorn!Tack snälla! Om du har möjlighet - hur stor handled har du, hur långt är bandet och var hamnar du bland hålen? Försöker räkna ut om jag behöver måttbeställa eller om standard funkar.
Varför vill du serva den redan nu? Någon speciell anledning?Någon som har koll på var i Stockholm det är bäst att serva en Cartier Santos och ungefär var priserna ligger? Jag har den nya varianten och vill gärna få den genomgången innan det vankas semester
Är inte det lite tidigt för service? Eller går den dåligt?
Den är utplockad tidigt 2019 så närmar sig 5 årVarför vill du serva den redan nu? Någon speciell anledning?
Du kan nog med gott samvete vänta en stund till med service om den går som den ska.Den är utplockad tidigt 2019 så närmar sig 5 år
Pengar i sjön om den går bra.Den är utplockad tidigt 2019 så närmar sig 5 år
Det är dina pengar med det låter fullständigt vanvettigt (alternativt ängsligt) att serva en klocka som går bra efter drygt fyra år.Den är utplockad tidigt 2019 så närmar sig 5 år
Handled ca 17-17,5 cm, bandet är ca 10,5 cm och jag använder det hål som är tredje längst ut. Andra delen av bandet mäter typ 7,5 cm.Tack snälla! Om du har möjlighet - hur stor handled har du, hur långt är bandet och var hamnar du bland hålen? Försöker räkna ut om jag behöver måttbeställa eller om standard funkar.
Handled ca 17-17,5 cm, bandet är ca 10,5 cm och jag använder det hål som är tredje längst ut. Andra delen av bandet mäter typ 7,5 cm.
Kul att kunna hjälpa tillStort tack, uppskattas verkligen!
Och snyggast länk, vill jag gissaDetta måste vara den mest bekväma klockan i samlingen.
Och snyggast länk, vill jag gissa
bedrövligt fin!
Små detaljer som guldvisarna tillsammans med den borstade glasringen förgyller sketna söndagar.
Rasande elegant!Många klockor som är bra men en Tank är aldrig fel
(Nytt band med rätt bredd är på väg)
Rasande elegant!