• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Följaktligen är kvalitetskänsla per krona otroligt bra med Molequin (så är de generellt snygga också).

104F5F78-B9BA-4AA0-A6A2-1EF6CBBF2984.jpeg
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Hehe ja, jag skulle inte säga att priset i sig är problemet utan snarare hur otroligt dassig kvalitet det är på originalbanden till must. Dessutom får man se det i proportion till att klockan kostar typ 35k trots massor av prishöjningar.

Edit: stavfel
Fattar såklart, det var skrivet med gimten i ögat. Sen ska erkännas att Patek-banden inte kännas superexklusiva heller. Brukar vara väldigt stela och de (blanka) tappar lystern väldigt snabbt.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som har beställt band till en Tank Solo Small? Vad är den faktiska luggbredden? Hittar flera olika uppgifter.

Tack!
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Jag fick köpt en Must Tank till WSTA0041 till frugan häromdagen. Idag har hon varit inne på Jarl Sandin för att köpa ett mindre armband, eftersom det som sitter på default är för stort för henne. De skulle återkomma med pris, men indikerar ca 3000:- för band inkl spänne. Det får väl anses ok med tanke på att det är Cartier original, men visst är det mycket det. Det råkar inte vara någon här i tråden som har ett dylikt armband liggande och som vill sälja med lite rabatt? Alternativt något annat kul alternativ som kan passa?
Jäkla fin klocka för övrigt. Jag blir också sugen på en Tank av nåt slag...
1. Var köpte du klockan och var den ny? AD erbjuder givetvis rätt storlek på bandet utan kostnad (om du köpt den ny hos dem)?
2. Varför behöver du nytt spänne?
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Någon som har koll på var i Stockholm det är bäst att serva en Cartier Santos och ungefär var priserna ligger? Jag har den nya varianten och vill gärna få den genomgången innan det vankas semester :)
 
Topp