• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Vissa CPCP är rätt unika annars. Som tex denna enknappskronograf. Om man inte kan köpa originalet så duger den gott.

_3082388.JPG
Skillnad på CPCP och CPCP! Din är godkänd.

Ibland klurar jag på storleken på denna:
IMG_7018.jpeg

Den är på 32mm, finns en storlek mindre på 27mm. Vad tror ni Cartier-kompisar, siza ner?

Så nära handledsskott är ju alltid lite kluriga att bedöma storleken på men tycker modellen ser ut att göra sig riktigt bra ”oversize” på din handled.

Behåll! Och använd dina andra Cartier när du behöver eller vill bära något nättare. 😀 Skicket ser ju ut att vara riktigt najs också!

Sjukt bra. Är det den från bucklan?

Yes, men jag köpte den i ett annat led. Den gick minst sagt prisvärt där, den saken är säker. List på den här (om jag förstått det rätt) var 20 000 usd när den såldes (min är från 2006); här sparades det inte på krutet från Cartiers sida… Och uppskattningsvis runt 200 ish tillverkade totalt.

Jag vill ge Cartier ett stort plus också, för service och eftermarknad. Jag var förbi deras butik i Stockholm i helgen och fick bra hjälp. Cartier verkar i alla fall inte (likt många andra) försöka dra in sina stålar när grejerna ska servas, utan servicekostnaden är rimlig och som jag har förstått det ingår det fria slitagedelar vid service av just CPCP.

Senast ändrad:
Typ en
Tyckte den här blev hyfsat rättvisande på båda färgerna. Den gröna är verkligen bara grön i rätt ljus medans den blåa är mer blå.
6E5726E0-08EF-460C-8163-ED27521A049D.jpeg

Den blåa på alligator var däremot inte så spännande imo. Det blir så blankt med polerade index osv. Man behöver den matta länken som kontrast
Jag tycker verkligen om dessa. Trodde aldrig att jag skulle säga det men fy fan va snygga.

Tillbaka
Topp